Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Vandaag gezien...een korte broek

groenespicht
Forum-lid
Berichten: 682
Lid geworden op: 03 sep 2005 02:39

groenespicht 30 mar 2006 11:00

Vorige week zag ik een groep (toeristen) bepakt en gezakt op randonneurs. In Nederweert-Eind stonden ze bij de rotonde, een man/vrouw of 25. D'r waren er bij met een regenjack en, het leken wel boxershorts!!!! Wel een helm op....... Het zag er nie uit!! En het was een graad of 5.
*** Pinarello Prince Tribute to the Green***
*** Focus Black Raider Limited Edition ***
Niet het talent, de snelheid, de kracht bepaald of je overwint.
Alfa hulp? JA...de 24 in een krat uit Schinnen...

rolandt
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 06 jun 2005 15:07

rolandt 30 mar 2006 12:17

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 30 Maart 2006

Je had mij zaterdag middag al in de buurt van Ronse in korte broek kunnen zien . 's ochtends had ik het zoveel te warm gehad dat ik 's middags overschoenen en beenstukken maar meteen in de volgauto had gedumpt. Ging prima, was een graad of 15 volgens mij, knieën bleven goed warm en ik had het zelf ook nog warm zat. (en ziet er een stuk beter uit zonder al dat spul, witte sidi's en bruine benen , misschien moet ik toch maar emigreren want die zomer is hier veel te kort)

15 graden klinkt al beter, daar begint wat mij betreft ook het korte broeken feest

renmuis
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 25 nov 2005 00:01

renmuis 30 mar 2006 13:07

Ik heb gisteravond nog iemand kort-kort zien rijden, lijkbleek, zonder helm (!) en volop achteromkijkend naar de persoon die hij waarschijnlijk net gepasseerd was, een mtb'er....
Ik heb de afloop van dit titanengevecht niet kunnen zien want ze kwamen mij tegemoet.Waarschijnlijk vragen al die mensen die nu al kort gekleed gaan waarom iemand zoals ik nog met lange broek en lang shirt rij.
Het anwoord is in mijn geval simpel ik ben gewoon nog te lui om hard genoeg te gaan om warm te blijven, bovendien ben ik niet graag ziek.Mijn helmmmuts is het laatste wat ik afdoe trouwens daar verlies je naar het schijnt ook 40 warmte, ik rij dus eerder kort dan zonder helmmuts.
P.S. iedereen die in deze omgeving zonder helm rijdt is zeker nog nooit over een motorkap gevlogen dat is hier levensgevaarlijk.
Als je campa wil heb je nooit meer wat anders ;)

rolandt
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 06 jun 2005 15:07

rolandt 30 mar 2006 16:34

Quoten: Origineel geplaatst door Renmuis op 30 Maart 2006


P.S. iedereen die in deze omgeving zonder helm rijdt is zeker nog nooit over een motorkap gevlogen dat is hier levensgevaarlijk.


En waar is dat dan?Overigens is het hier (Den Haag e.o.) ook levensgevaarlijk om over een motorkap te vliegen

groenespicht
Forum-lid
Berichten: 682
Lid geworden op: 03 sep 2005 02:39

groenespicht 30 mar 2006 18:10

Quoten: Origineel geplaatst door Rolandt op 30 Maart 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Renmuis op 30 Maart 2006


P.S. iedereen die in deze omgeving zonder helm rijdt is zeker nog nooit over een motorkap gevlogen dat is hier levensgevaarlijk.


En waar is dat dan?Overigens is het hier (Den Haag e.o.) ook levensgevaarlijk om over een motorkap te vliegen

Kom dan zondag a.s naar Meijel. Hier in Noord- en Midden-Limburg kun je nog ouderwets vlammen zonder overhoop te worden gereden!
*** Pinarello Prince Tribute to the Green***
*** Focus Black Raider Limited Edition ***
Niet het talent, de snelheid, de kracht bepaald of je overwint.
Alfa hulp? JA...de 24 in een krat uit Schinnen...

filipslot
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 dec 2005 18:37

filipslot 13 jan 2007 23:44

Vandaag "13 januari" ochtendtemperatuur 6 gr ijzige wind.
Gezien - man in korte broek zonder kousen - (waarschijnlijk geen nieuwjaarsgeschenken gekregen)  

janw.f.
Forum-lid
Berichten: 1248
Lid geworden op: 27 aug 2006 19:48

janw.f. 14 jan 2007 00:36

Quoten: Origineel geplaatst door filip slot op 13 Januari 2007


Vandaag "13 januari" ochtendtemperatuur 6 gr ijzige wind.
Gezien - man in korte broek zonder kousen - (waarschijnlijk geen nieuwjaarsgeschenken gekregen)  


Fiets moedigt op haar website ook aan: met een prijsvraag kun je een korte broek en shirt met korte mouwen winnen.
Echt iets voor de bikkel.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 14 jan 2007 00:48

Vorige week zondag bij 7 graden een mtb'er bij de Amerongse berg gezien in een korte broek, je moet er maar zin in hebben.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

sjezer
Forum-lid
Berichten: 1149
Lid geworden op: 03 aug 2005 08:14

sjezer 14 jan 2007 11:25

Kom ze met deze temperaturen ook wel vaker tegen. Mij niet gezien...

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5930
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 14 jan 2007 13:01

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 13 Januari 2007

Vorige week zondag bij 7 graden een mtb'er bij de Amerongse berg gezien in een korte broek, je moet er maar zin in hebben.


Ik zag vorige week op de televisie dat er gevoetbald werd in Engeland, en ook dat deden ze met een korte broek aan.....en het regende zelfs....
Het moet toch niet gekker worden...
Greetz Rene
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

pt69
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 nov 2006 23:06

pt69 14 jan 2007 14:41

Vandaag niet gefietst maar lekker wezen wandelen met de doggies op de Utrechtse Heuvelrug (Doornse Gat). Genoeg fietsers gezien en merendeel goed gekleed, maar een enkeling toch in korte broek.
 

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27543
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 14 jan 2007 14:48

Paar malloten in korte broek gezien vandaag, terwijl 't toch slechts 9 graden is met windkracht 5 (hier in de polder).
Trouwens ook veel opa's gezien met joggingsbroeken als lange fietsbroek gedragen. Grote stuurtas, toeclips, veel te grote helm, schreeuwend lelijk trainingsjasje aan en gaan

Plaats reactie