Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Rudy Project Freeon

ruben88
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 07 aug 2005 14:54

ruben88 26 apr 2006 11:58

Mijn vraag is wie er ervaring heeft met de Freeon bril van Rudy Project?
Ik ben van plan deze bril binnenkort aan te schaffen maar vind de scherpst-gevonden prijs van €110,- nogal hoog, heeft iemand deze bril ergens goedkoper gezien of ervaring met deze bril?
Alvast bedankt! * tergeheugensteun hieronder een plaatje van de bril

zaad
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 24 mei 2005 18:18

zaad 26 apr 2006 18:29

Heey,
Ik heb sinds een maandje deze bril en hij bevalt met heel goed! Hij is heel goed te verstellen doordat de pootjes buigbaar zijn. Na verloop van tijd merk je gewoon niet meer dat je hem op hebt. Ik heb hem bij mijn opticien gekocht en daar was die €113,- dus dat is geen verschil. Pas hem wel eerst om te zien of die je past, want hij valt vrij groot.
Groeten,
Raymond

ruben88
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 07 aug 2005 14:54

ruben88 30 apr 2006 15:34

Quoten: Origineel geplaatst door big rosa op 26 April 2006

Ik heb de rydon , precies de zelfde kleur en hetzelfde model ,alleen de glazen zijn ietsje korter aan de uiteinde  wat net ff lekkerder zit en ik heb hem als weer ruim een jaar en ben er super tevreden mee. Ik ga er binnenkort meekleurende rode glazen in plaatsen. Het zijn de nieuwste lenzen van Rudy project en heten Impactx photochromic Red Lens en kleuren mee van licht naar donker rood en het schijnt super te werken. Ik heb nu de lazer bleu lens ook een topper met zon maar met bewolking is het soms ff te donker en met die meekleurende lens  heb je dat probleem niet, het schijnt nog niet zo lang op de markt te zijn deze technologie maar heb ergens een review van iemand gelezen die deze lenzen al heeft en is er super over tevreden, dus ik ga maar eens bij de dealer waar ik deze bril heb gekocht eens informeren of hij deze lenzen kan bestellen, ik dacht rond  de 50 euro!


Weet je zo of deze glazen/lenzen ook in de Rudy Project kunnen die ik bedoelde?
Op de site van Rudy Project wordt ik ook al niet veel wijzer... Het klinkt wel aantrekkelijk, dus wieweet..

kane
Forum-lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 14 mei 2006 21:14

kane 15 mei 2006 00:31

Van Herwerden niet goedkoop is een understatement.... Ik heb deze zonnebril ook en hij is GOED. wat ik alleen mis is een polarizerende lens. Ik had eerst een bril van Polaroid en was daar eigenlijk iets meer tevreden over, ook flink goedkoper.
Je doet een goede aankoop met deze bril.
Jan
http://www.duursportersweb.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

cyclemaniac
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jan 2006 12:35

cyclemaniac 25 mei 2006 01:33

Quote: Origineel geplaatst door big rosa op 26 April 2006
... Ik ga er binnenkort meekleurende rode glazen in plaatsen. Het zijn de nieuwste lenzen van Rudy project en heten Impactx photochromic Red Lens en kleuren mee van licht naar donker rood en het schijnt super te werken. Ik heb nu de lazer bleu lens ook een topper met zon maar met bewolking is het soms ff te donker en met die meekleurende lens heb je dat probleem niet, het schijnt nog niet zo lang op de markt te zijn deze technologie maar heb ergens een review van iemand gelezen die deze lenzen al heeft en is er super over tevreden, dus ik ga maar eens bij de dealer waar ik deze bril heb gekocht eens informeren of hij deze lenzen kan bestellen, ik dacht rond de 50 euro!


Specialized en Oakley hebben ook deze meekleurende glazen. En een jaar geleden informeerde ik bij m'n opticien hierover. Maar hij vertelde me dat het meekleurende effect op den duur verdwijnt. Hoe dat kan? Wel helaas, ben ik z'n antwoord van toen even kwijt. Maar als ik een gok doe; mogelijk als gevolg van UV-inwerking.

Verder: Weet er iemand een dealer hier in Alkmaar of omstreken, die Rudy Project verkoopt? Ik vond alleen Jacobsons in Oegstgeest. En dat is erg ver weg...

Bij voorbaat dank.

Gr. Marco

cyclemaniac
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jan 2006 12:35

cyclemaniac 25 mei 2006 18:33

Aha, dank je wel.

Zijn hier ook glazen op sterkte voor te krijgen? Kan elke opticien dezen maken?

Clip-on inzet-brilletjes, of contactlenzen zijn voor mij geen optie.

Gr. Marco

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 25 mei 2006 18:36

Niet iedere opticien kan glazen op scherpte slijpen. Geen clip-on of contact lenzen willen is dan wel een heel erg duur grapje. Ga maar uit van een prijs van ruim 100 euro per glas in Nederland. Ik zou niet altijd met 1 setje glazen willen moeten fietsen, dus $$$
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

cyclemaniac
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jan 2006 12:35

cyclemaniac 25 mei 2006 20:34

Ja, dan moet ik er toch maar aan... Aan zo'n clip-on inzet brilletje.

Het is dat ik er voor m'n fietsvakantie één nodig heb.
Want doorgaans ben ik geen gebruiker van zonnebrillen.

Gr. Marco

robertr.
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 mei 2006 02:05

robertr. 26 mei 2006 02:09

Ik heb zelf een Ketyum, werkelijk een pracht ding om mee te fietsen. Ik heb ook naar de Freeon gekeken maar vondt het design en de extra lens van de ketyum een pre.
Ik zag overigens een Freeon in de aanbieding voor rond de 90 euro. Alleen niet in het blauw. http://brillen.allweathersports.nl/shop ... option=750 misschien dat het toch wat voor je is. (Mocht je natuurlijk nog op zoek zijn).
 
VrGr,
Robert

Plaats reactie