Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Shirt voor onder je fietsshirt

krommenek
Forum-lid
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 okt 2005 00:49

krommenek 28 apr 2006 02:20

Hallo,
De winter is voorbij . Kan ookwel en dat zullen velen met mij eens zijn.
Maar wat dragen jullie nu onder je wielershirt?Is dat een zweethemd, zo een met gaatjes of heel wat anders.Een wielerzaak wist mij te vertellen dat velen een Craft thermoshirt gebruiken, maar dat lijkt mij meer voor de winter. Deze heb ik dus afgelopen winter ook gebruikt en dat werkt prima, maar om dit nouw in de zomer ook aan te trekken klopt volgens mijn logisch denkend brein niet.
Ben benieuw, ben pas augustus vorig jaar begonnen met fietsen en heb dus nog geen zomer meegemaakt.
Dus lsst maar horen wat jullie zoal dragen.
Gr,
Eric.
---- Think ahead, Cycling forward. ----

rolandt
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 06 jun 2005 15:07

rolandt 28 apr 2006 02:30

Inderdaad, ook in de zomer draag ik een ondershirt (van Craft). Met korte mouwen of mouwloos. Het reguleert temperatuur en vocht, dus niet alleen houdt het warmte vast bij koud weer, maar voert het ook af bij warm weer.

mensma
Forum-lid
Berichten: 1411
Lid geworden op: 23 jun 2004 22:46

mensma 28 apr 2006 10:14

Brynje! Echt een super zweetshirt, wil nooit meer anders. Te Krijgen op Futurumshop.nl

6:13freak
Forum-lid
Berichten: 198
Lid geworden op: 12 okt 2005 23:04

6:13freak 28 apr 2006 10:53

Odlo, met korte mouwen of zonder mouw: stinkt lang niet zo erg als mijn Craft shirts.

Gebruikersavatar
neel
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 21 dec 2005 22:24

Gebruikersavatar neel 28 apr 2006 11:51

Ik gebruik 2 shirts van Craft 1 met korte mouwen en 1 mouwloos en ze stinken niet, het is nl. de versie "Pro Cool" en zijn gemaakt van Coolmax Extreme en Lycra 
speciale zomer-shirts, niet te groot kopen, want ze moeten strak op het lichaam worden gedragen
o.a. te koop bij Futurumshop

margit
Forum-lid
Berichten: 302
Lid geworden op: 06 feb 2006 12:59

margit 28 apr 2006 12:00

IK draag een onderhemd zeg maar, met redelijk grote gaten. Draag ik in de winter en in de zomer. Gekocht bij Rose. Ze staan daar ook op de website bij kleding- bekleding- ondergoed en dan jerseys. Dat ding dat ik heb staat er niet bij, was wel eigen merk, maar kan het nergens meer vinden.www.roseversand.nl

marrrtin
Forum-lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 13 apr 2005 22:37

marrrtin 28 apr 2006 12:13

Die witte shirts van AGU, die je tot voor kort kreeg bij een abo van Fiets.

Superdun, superstrak, je voelt niets, en doet goed zijn werk.
Ze kosten niet eens zo duur, vergeleken met andere gerenomeerde merken.
Fietsgroeten,<br>
<br>
Martin, Heerhugowaard

rolandt
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 06 jun 2005 15:07

rolandt 28 apr 2006 12:55

Quoten: Origineel geplaatst door marrrtin op 28 April 2006

Superdun, superstrak, je voelt niets, en doet goed zijn werk.Ze kosten niet eens zo duur, vergeleken met andere gerenomeerde merken.

Zucht....Ik heb ook één Agu shirt, maar die vindt ik toch minder prettig zitten dan de Crafts. Craft shirts zijn zachter en elastischer.

marrrtin
Forum-lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 13 apr 2005 22:37

marrrtin 28 apr 2006 13:23

Quote: Origineel geplaatst door Rolandt op 28 April 2006
Quoten: Origineel geplaatst door marrrtin op 28 April 2006 Superdun, superstrak, je voelt niets, en doet goed zijn werk.
Ze kosten niet eens zo duur, vergeleken met andere gerenomeerde merken.

Zucht....

Ik heb ook één Agu shirt, maar die vindt ik toch minder prettig zitten dan de Crafts. Craft shirts zijn zachter en elastischer.




Ik heb 3 craftshirts, (twee korte, en één met lange mouw) zij zijn inderdaad zachter, maar ik vind ze "wolliger"
Omdat ze wolliger zijn kruipt bij mij de hals steeds omhoog omdat de "wollige" zijde blijft hangen aan mijn baardstoppels... ( waar gaat dit over, lijkt wel een travestieten-onderwerp....hi)
Vooruit: zonder stoppels een craft, met stoppels een AGU.

O,ja Rolandt: waarom zucht je zo als de prijs ter sprake komt?

Je kunt m.i de prijs op twee manieren bekijken:

- wat krijg je voor 25 euro: een hoopje nylon, pvc of polyester van misschien 50 gram. En dan is het dus duur.

- wat krijg je anders voor 25 euro: een shirt wat mijn lichaam niet af laat koelen, en mij daarom meer fietsplezier geeft. (en dan is het zijn geld wel waard.

Vriendelijke groet,

Martin, Heerhugowaard
Fietsgroeten,<br>
<br>
Martin, Heerhugowaard

rolandt
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 06 jun 2005 15:07

rolandt 28 apr 2006 13:34

Quoten: Origineel geplaatst door marrrtin op 28 April 2006

Ik heb 3 craftshirts, (twee korte, en één met lange mouw) zij zijn inderdaad zachter, maar ik vind ze "wolliger"Omdat ze wolliger zijn kruipt bij mij de hals steeds omhoog omdat de "wollige" zijde blijft hangen aan mijn baardstoppels... ( waar gaat dit over, lijkt wel een travestieten-onderwerp....hi)Vooruit: zonder stoppels een craft, met stoppels een AGU.O,ja Rolandt: waarom zucht je zo als de prijs ter sprake komt?Je kunt m.i de prijs op twee manieren bekijken:- wat krijg je voor 25 euro: een hoopje nylon, pvc of polyester van misschien 50 gram. En dan is het dus duur.- wat krijg je anders voor 25 euro: een shirt wat mijn lichaam niet af laat koelen, en mij daarom meer fietsplezier geeft. (en dan is het zijn geld wel waard.Vriendelijke groet,Martin, Heerhugowaard

Dat is zeker waar, de Crafts zijn wolliger, maar vind ik daarom ook lekkerder zitten. En dat ie aan je stoppels blijft hangen zal ik eens op letten En ik zuchtte niet om de prijs hoor, maar om hoe jij dat omschrijft.Iets kost veel of is duur, niet kost duur...

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 28 apr 2006 15:40

Quote: Origineel geplaatst door mensma op 28 April 2006
Brynje! Echt een super zweetshirt, wil nooit meer anders. Te Krijgen op Futurumshop.nl




Zeker, mijn jarenoude Brynje shirt is nog steeds de fijnste die ik heb. Die, samen met 2 mouwloze gaatjesshirts zijn mijn favoriete shirts voor de zomer, maar mijn 2 Craft Pro shirts zijn ook prima, maar wel net iets warmer. Doe die liever in de winter aan.

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 28 apr 2006 15:50

Craft Light of Brynje [:)]
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Plaats reactie