Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Het grote OAKLEY topic

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 27 feb 2022 19:19

Welkom terug Mensma. Je hebt weinig gemist...
Dit topic kende ik dan weer niet, maar komt mij wel van pas.
Welke glazen zou ik kiezen voor een bril die ik zoek op de MTB als op de weg kan gebruiken? De prizm trail torch glazen lijken me te licht voor op we weg. Maar in het bos, met snel wisselend licht, wil ik natuurlijk(?) geen hele donkere glazen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
jakkel
Forum-lid
Berichten: 2260
Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33

Gebruikersavatar jakkel 27 feb 2022 20:02

53x11 schreef: 27 feb 2022 19:19 Welkom terug Mensma. Je hebt weinig gemist...
Dit topic kende ik dan weer niet, maar komt mij wel van pas.
Welke glazen zou ik kiezen voor een bril die ik zoek op de MTB als op de weg kan gebruiken? De prizm trail torch glazen lijken me te licht voor op we weg. Maar in het bos, met snel wisselend licht, wil ik natuurlijk(?) geen hele donkere glazen.
Ik gebruik gele glazen op de MTB. In volle zomer, als de zon altijd hoog staat (ook achter de wolken), een gewone zonnebril.

Swedish Chef
Forum-lid
Berichten: 1260
Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
Locatie: Enschede

Swedish Chef 27 feb 2022 22:41

53x11 schreef: 27 feb 2022 19:19 Welkom terug Mensma. Je hebt weinig gemist...
Dit topic kende ik dan weer niet, maar komt mij wel van pas.
Welke glazen zou ik kiezen voor een bril die ik zoek op de MTB als op de weg kan gebruiken? De prizm trail torch glazen lijken me te licht voor op we weg. Maar in het bos, met snel wisselend licht, wil ik natuurlijk(?) geen hele donkere glazen.
Ik ben voor de weg van de Prizm road nagenoeg volledig over op de (gewone) Prizm trail. Alleen bij volledige zon pak ik de Prizm road nog wel, maar zodra er sprake is van wat bewolking pak ik liever de trail. In de winter draag ik geen bril, of rij ik met prizm daylight.
Nu heb ik het niet zo op donkere glazen (draag in het gewone leven ook niet zo vaak een zonnebril zoals anderen dat wel doen), er speelt dus ook wel iets van persoonlijke voorkeur mee.

mensma
Forum-lid
Berichten: 1411
Lid geworden op: 23 jun 2004 22:46

mensma 01 mar 2022 09:49

53x11 schreef: 27 feb 2022 19:19 Welkom terug Mensma. Je hebt weinig gemist...
Dit topic kende ik dan weer niet, maar komt mij wel van pas.
Welke glazen zou ik kiezen voor een bril die ik zoek op de MTB als op de weg kan gebruiken? De prizm trail torch glazen lijken me te licht voor op we weg. Maar in het bos, met snel wisselend licht, wil ik natuurlijk(?) geen hele donkere glazen.
Bedankt! Ik gebruik zelf de Prizm Trail voor op de MTB (dat contrast is echt niet een gimmick, werkt erg goed) en op de weg is het wisselend, meestal de Prizm Road, maar ook gewoon Jade, Sapphire of Black (Polarized). Dat contrast van de Prizm Road vind ik lang zo overtuigend niet als van de Trail. Wat hierboven ook al is gezegd, het is ook persoonlijk. Ik heb snel last van de zon in m'n ogen, dus zou niet graag altijd met Prizm Trail willen rijden, de ander vind de blijkbaar geen probleem.

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1324
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 02 mar 2022 10:37

Ik vermoed dat het hier al ergens gaat staan, maar ik krijg het niet gevonden met de zoekfunctie. Welk(e) model(len) van oakley kunnen eigenlijk op sterkte gemaakt worden?

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4450
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 02 mar 2022 11:32

bartdr schreef: 02 mar 2022 10:37 Ik vermoed dat het hier al ergens gaat staan, maar ik krijg het niet gevonden met de zoekfunctie. Welk(e) model(len) van oakley kunnen eigenlijk op sterkte gemaakt worden?
Flink aantal, zie ‘Prescriptions’ op hun website

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 02 mar 2022 19:10

Praktisch gezien bijna alle brillen met 2 aparte glazen.
Afbeelding

hayes

hayes 03 mar 2022 11:36

Ik was eigenlijk van plan om de Portal op sterkte te kopen, maar die lijkt niet meer in het assortiment te zitten.
Iemand enig idee waarom? Model was nog maar een jaar of twee oud.

Enkel de Portal X kan nog op sterkte, maar dat is eigenlijk meer een vrijetijds zonnebril.

Ik snap niet waarom ze bv van de Sutro geen model maken waar twee aparte glazen in zitten. Dat moet perfect kunnen zodat het optisch amper zichtbaar is door bv een tussen stukje te maken in het kleur van het frame. .

joseph
Forum-lid
Berichten: 269
Lid geworden op: 18 mei 2009 22:33

joseph 23 sep 2022 23:12

Iemand al ervaring met de transition lenzen? Wil graag een Oakley op sterkte, transitions lijkt me de logische keuze.
Ben benieuwd naar ervaringen met brown transitions vs photochromic iridium..
Cervelo S3 2014 - Campagnolo Super Record | Ridley X-Night cyclocross - Sram Force/Red

Aspide83
Forum-lid
Berichten: 728
Lid geworden op: 13 jul 2015 16:23

Aspide83 23 sep 2022 23:20

joseph schreef: 23 sep 2022 23:12 Iemand al ervaring met de transition lenzen? Wil graag een Oakley op sterkte, transitions lijkt me de logische keuze.
Ben benieuwd naar ervaringen met brown transitions vs photochromic iridium..
Ik heb de transition grey, bevalt super goed. Kan er eigenlijk het hele jaar goed mee fietsen.

Rolandos
Forum-lid
Berichten: 310
Lid geworden op: 18 nov 2020 22:47

Rolandos 10 feb 2023 18:14

Iemand ervaring met de polarised grey glazen? Ik wil mijn jawbreaker op sterkte, kosten vallen me nog heel erg mee. Lens keuze is wat beperkt maar de grey variant lijkt me allround perfect.

hayes

hayes 10 feb 2023 20:31

Transitions werkt gewoon heel goed.
M'n nieuwe Julbo is met Transitions en dat werkt perfect.
NO brand meekleurende glazen werken ook goed. M'n oude Tifosi bril is met huismerk van RxSport en die doen het even goed. Ik rij er mee in het donker maar ook in de felste zomerzon.

Plaats reactie