Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Het grote OAKLEY topic

maegashira
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 23 mar 2006 13:12

maegashira 17 mei 2006 18:33

Ahaa ik denk dat ik inderdaad 2 dingen door elkaar haal. Het wordt echter nergens vermeld op de Oakley site, en als je vented glazen wil dan kies je expliciet voor M-frame vented. Maakt verder allemaal niet uit, ben net nl. stevig wezen shoppen en heb meteen een M-frame (hybrid S, Jet Black frame met G30 vented lens + clear lens) gekocht. En als klap op de vuurpijl zojuist ook nog een nieuwe fiets dus het seizoen 2006 krijgt een vervolg in stijl. Het banksaldo zal tot ver in 2007 te lijden hebben onder dit middagje boodschappen doen ;-)

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 17 mei 2006 18:52

gefeliciteerd met je aankoop.
Wat voor fiets is het geworden?

maegashira
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 23 mar 2006 13:12

maegashira 17 mei 2006 21:10

Een Isaac Pascal, zwarte uitvoering en volledig Campa Centaur. De Ksyrium Elite's uit mijn oude fiets gaan mee naar de nieuwe, en mijn huidige fiets (2 jr. oude Bianchi ML3, Veloce met Vento wielen) gaat in de verkoop. Ik heb destijds een te klein frame gekocht :-(

daveke
Forum-lid
Berichten: 1249
Lid geworden op: 18 jan 2006 08:50

daveke 25 mei 2006 02:44

Ik zal een dezer dagen eens een foto posten van mijn oakley collectie. Het komt neer op twee M Frames, een carbon en een Lance Armstrong Ltd Edition Silver met Small Hybrid Lenzen. Een Juliet Carbon, een Magnesium Switch, een zwarte Valve, twee witte Minutes, een Montoya Ltd Edition Valve, een Montoya Ltd Edition Splice en een Carbon Halfjacket.

Nu staan er nog twee M Frames op het programma. Een rode waar mijn blanke lens in komt te zitten en een Lance Armstrong Ltd Edition Blue met de G30 Lens in. En dan kunnen lenzen fijn onderling gewisseld worden in alle kleurcombinaties.

En dan ben ik wat betreft Oakleys ondertussen compleet!
Science of Performance!

maegashira
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 23 mar 2006 13:12

maegashira 14 jun 2006 21:24

Klantenservice...zucht! Op 17 mei een M frame besteld met het oog op een 10 daagse fietsvakantie in Frankrijk startend op 1 juni. Levertijd? nbekend. Twee dagen voor de vakantie zelf gebeld waar de bril bleef. Dat gingen ze uitzoeken en ik zou worden teruggebeld. Dat gebeurde niet natuurlijk. De hele vakantie niks gehoord, dus na thuiskomst nogmaals de telefoon gepakt. Weer een heel lulverhaal, ze gingen me terugbellen. En dat gebeurde nog ook! Alleen de boodschap was iets minder: Oakley deed moeilijk, bla bla bla geen bril.
Conclusie van dit verhaal: ik wil graag een winkel bezoeken waar ze veel M-frames op voorraad hebben. Veel verschillende frames, en veel verschillende lenzen. Wie-oh-wie weet een goede winkel, in de buurt van Den Bosch zou helemaal geweldig zijn. Thnx!

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 14 jun 2006 21:28

Hm.... winkels in de buurt van Den Bosch zou k niet direct weten.... heb wel een tip voor de glazen:

G30 !!!!!!!!!!!!!!!!

VR28, Blue Iridium en Gold Iridium zijn ook erg oké, Red Iridium, Ice en vooral Black Iridium zou ik niet nemen als ik jou was.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

maegashira
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 23 mar 2006 13:12

maegashira 14 jun 2006 23:34

Ik ben inmiddels ook op e-bay aan het kijken. Het is erg aanlokkelijk om de bril in de States te bestellen maar ik heb toch ook wel het idee een groot risico te lopen. Echtheid, douane...maar een prijsverschil van bijna 100 euro...en de brillen worden allemaal geleverd met doosje en papierwerk.
Ik had mijn oog ook op het G30 glas laten vallen. Dat ziet er neutraal uit voor alle weersomstandigheden en die ga ik zeker proberen te kopen. Momenteel fiets ik met een A wire met black iridium glazen en dat is niet fijn als de zon niet schijnt. Uiteindelijk koop ik er ook nog wel een wit-transparante lens bij voor het fietsen in de regen, maar da's iets voor de (nabije?) toekomst.
Ik ga d'r nog eens ff goed over nadenken!

Gebruikersavatar
saho
Forum-lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 20 nov 2004 23:29

Gebruikersavatar saho 15 jun 2006 02:33

Quoten: Origineel geplaatst door Maegashira op 14 Juni 2006


Ik ben inmiddels ook op e-bay aan het kijken. Het is erg aanlokkelijk om de bril in de States te bestellen maar ik heb toch ook wel het idee een groot risico te lopen. Echtheid, douane...maar een prijsverschil van bijna 100 euro...en de brillen worden allemaal geleverd met doosje en papierwerk.
Ik had mijn oog ook op het G30 glas laten vallen. Dat ziet er neutraal uit voor alle weersomstandigheden en die ga ik zeker proberen te kopen. Momenteel fiets ik met een A wire met black iridium glazen en dat is niet fijn als de zon niet schijnt. Uiteindelijk koop ik er ook nog wel een wit-transparante lens bij voor het fietsen in de regen, maar da's iets voor de (nabije?) toekomst.
Ik ga d'r nog eens ff goed over nadenken!


Ik heb  een nagenoeg nieuw M frame met een Hybrid S vented - G30  te koop. Alleen de  G30  lens is ook te koop.   (Ik heb de bril circa 3 uur gedragen, maar de vorm van de lens beviel mij niet )
Prijs  complete bril minimaal 140 Euro , of alleen de lens voor minimaal 65 euro.
Misschien  iets voor jou Maegashira?

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 15 jun 2006 12:49

De G26 is ontwikkeld voor schietsport.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

maegashira
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 23 mar 2006 13:12

maegashira 15 jun 2006 19:09

Quoten: Origineel geplaatst door Saho op 15 Juni 2006


Ik heb  een nagenoeg nieuw M frame met een Hybrid S vented - G30  te koop. Alleen de  G30  lens is ook te koop.   (Ik heb de bril circa 3 uur gedragen, maar de vorm van de lens beviel mij niet )
Prijs  complete bril minimaal 140 Euro , of alleen de lens voor minimaal 65 euro.
Misschien  iets voor jou Maegashira?


Dat klinkt niet verkeerd. Maar waarom verkoop je de complete bril als alleen de lens-vorm niet bevalt? Er zijn genoeg andere lenzen te koop toch?
Verder nog wat losse vraagjes:
Welke kleur is het frame?
Is het een gewoon frame of een PRO frame (zonder scharnierende poten)?
Heb je alle originele spullen nog, dus het doosje, poetsdoekje en garantiepapieren en aankoopbewijs?
Alvast bedankt voor de antwoorden!

maegashira
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 23 mar 2006 13:12

maegashira 15 jun 2006 19:20

Nog twee algemene vragen:
Zijn er doorslaggevende argumenten om voor een PRO of niet-PRO frame te kiezen? En past een PRO-frame in zo'n speciaal M-frame opbergdoosje?
Sorry voor al dat gevraag hoor, maar dan weet ik eea tenminste zeker!

Plaats reactie