Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Het grote OAKLEY topic

bertus
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 26 jan 2005 23:56

bertus 25 jan 2010 14:08

scherper beeld,d.w.z. meer contrast door fire iridium is zeker geen onzin.
er zit nl een blauwfilter in die het blauwe licht uit het spectrum filtert, blauw licht zorgt voor een minder scherp zicht.
trouwens alle brillen die een oranje, bruine of gele basis kleur hebben filteren blauw licht en zorgen voor meer contrast,
een grijze basis lens doet dat niet, maar die laat de kleuren natuurgetrouw zien alleen minder helder.

keesc0
Forum-lid
Berichten: 92
Lid geworden op: 02 nov 2009 14:39

keesc0 25 jan 2010 14:34

de red iridium is ook contrast verhogend hoor. ;)

mattbeone
Forum-lid
Berichten: 193
Lid geworden op: 17 jan 2010 22:27

mattbeone 25 jan 2010 19:02

Nou, Daar heb ik nog niet veel van gemerkt, niks tegen de red irridium maar het is gewoon een normaal beeld, geen extra bepaalde tinten. Wel een fijne lens vindt ik

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 25 jan 2010 20:06

@Mattbeone, Dan moet je toch eens wat beter uit je doppen kijken als je een red iridium op je koppie hebt.

Het verhaal van bertus klopt als een bus.

Alles krijgt een blauwe gloed vanwege dat filter. Het beeld is vrij plat, daar waar een gold iridium bijvoorbeeld ene veel hoger contrast heeft.

mattbeone
Forum-lid
Berichten: 193
Lid geworden op: 17 jan 2010 22:27

mattbeone 25 jan 2010 20:29

TiesT schreef:@Mattbeone, Dan moet je toch eens wat beter uit je doppen kijken als je een red iridium op je koppie hebt.

Het verhaal van bertus klopt als een bus.

Alles krijgt een blauwe gloed vanwege dat filter. Het beeld is vrij plat, daar waar een gold iridium bijvoorbeeld ene veel hoger contrast heeft.


Ja, Oké. Hij verhoogt contrast wel, maar op een andere manier, niet door een bepaalde kleur te filteren hebbik het idee. But i can be wrong

jeraffiti
Forum-lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 01 okt 2006 13:21

jeraffiti 25 jan 2010 20:55

net een nieuwe oakley besteld:) Het wordt een oakley crowbar JP auclair edition met fire iridium en persimmon glas :)

Ga hier binnen paar weken heel veel plezier mee beleven in de bergen denk ik
koersen is als ne penis, altijd kei hard, maar veel te kort

bertus
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 26 jan 2005 23:56

bertus 25 jan 2010 21:18

het bijzondere van de +red iridium is dat deze een extra infrarood filter heeft.
dit werkt als het erg warm is enigszins warmtewerend voor de oogleden, die erg warmte gevoelig zijn. let maar op, als het warm is begin je daar het eerst te transpireren. ook die blauwige gloed zorgt ervoor dat alles er koeler uit ziet, schijnbaar reageert het lichaam dan beter op de hitte.
deze lens is speciaal ontwikkeld voor fietsen in het hooggebergte in de zomer. (Tour de france)

mattbeone
Forum-lid
Berichten: 193
Lid geworden op: 17 jan 2010 22:27

mattbeone 25 jan 2010 22:00

bertus schreef:het bijzondere van de +red iridium is dat deze een extra infrarood filter heeft.
dit werkt als het erg warm is enigszins warmtewerend voor de oogleden, die erg warmte gevoelig zijn. let maar op, als het warm is begin je daar het eerst te transpireren. ook die blauwige gloed zorgt ervoor dat alles er koeler uit ziet, schijnbaar reageert het lichaam dan beter op de hitte.
deze lens is speciaal ontwikkeld voor fietsen in het hooggebergte in de zomer. (Tour de france)


Kijk dat is info waar we wat aan hebben!

evertdehandsch
Forum-lid
Berichten: 710
Lid geworden op: 16 dec 2005 21:47

evertdehandsch 26 jan 2010 14:19

Geen idee of hij ergens te vinden is, of ik de bal volledig mis sla maar ben ik juist als ik zeg dat Lance hier een G30 draagt, welliswaar in non-vented versie?

Indien mijn bewering juist is, is dat de eerste keer dat'k hem zo zie. En mocht ie voor het publiek gemaakt zijn, waar te vinden?;-)

Hier een foto ervan:
[img=http://www.light-bikes.de/eng/wp-conten ... 03/10x.jpg]
Nulla tenaci invia est via!

six13freak
Forum-lid
Berichten: 269
Lid geworden op: 25 aug 2006 13:45

six13freak 26 jan 2010 16:21

jeraffiti schreef:Als ware oakleyfan :) ben ik op zoek naar een nieuwe skibril en het liefst zo een goggle. Zijn er mensen die hier goede real life fotos van hebben of mensen met ervaring met een van de modellen?


Ik weet niet of je wal wat hebt gekocht maar bij the-o-shop.de nu 30% korting op de goggles. Ik heb een Crowbar met h.i. Persimmon besteld. Is gister (1 dag later) al verstuurd. Nu maar afwachten of de straps lang genoeg zijn voor mijn helm.

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 26 jan 2010 16:43

Evert Dehandsch schreef:Geen idee of hij ergens te vinden is, of ik de bal volledig mis sla maar ben ik juist als ik zeg dat Lance hier een G30 draagt, welliswaar in non-vented versie?

Indien mijn bewering juist is, is dat de eerste keer dat'k hem zo zie. En mocht ie voor het publiek gemaakt zijn, waar te vinden?;-)

Hier een foto ervan:
Afbeelding



Moeilijk te zien maar aangezien armstrong zn lensencollectie niet veel groter is als:
G3
vr28
black iri
bleu iri

ZOu het wel eens heel goed waar kunnen zijn.

Zat van de week een film te kijken. Kwam een fragment van lance langs uit 99.
Hij draagt hier een pro M-frame met blue iridium lens. die lens is wel een aparte. Lijkt op een sweep waar voor de aerodynamica? de zijkanten af zijn gehaald.
Iemand een idee?
Afbeelding

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 26 jan 2010 16:45

Dat is toch de oude Hybrid. David Millar heeft een jaar of 2-3 geleden nog een tijdrit met hetzelfde model glas (alleen dan fire iridium) gereden.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie