Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Het grote OAKLEY topic

Bartmans
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 24 sep 2015 16:09

Bartmans 20 apr 2018 12:26

Hoi Rene, heb je niet dat de bril op strekte snel vies wordt? Had eerst de oplossing van Adidas. Maar ondertussen een normale zonnebril op sterkte op. Naar aanleiding van dit forum bij mijn vrienden in China een Jawbreaker besteld. Helaas is hij scheef. Wel het binnenglas erbij. Alleen als ik die erin plaats lijkt hij wel erg dicht op mijn gezicht te zitten.
Apex Aerodyn R8070 (2018)

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5930
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 20 apr 2018 15:11

Bartmans schreef: 20 apr 2018 12:26 Hoi Rene, heb je niet dat de bril op strekte snel vies wordt? Had eerst de oplossing van Adidas. Maar ondertussen een normale zonnebril op sterkte op. Naar aanleiding van dit forum bij mijn vrienden in China een Jawbreaker besteld. Helaas is hij scheef. Wel het binnenglas erbij. Alleen als ik die erin plaats lijkt hij wel erg dicht op mijn gezicht te zitten.
Ik heb pas 1 rit gereden met mijn insert in de Oakley bril - en dat ging gewoon goed. Wel iets ander zicht dan met mijn Oakley Split Jacket op sterkte ( origineel Oakley ) maar niet bezwaarlijk. Wat ik wel rottig vond was dat de lens niet goed geslepen was, waardoor deze nu retour opticien is. Ze gaan de glazen er op een andere wijze inslijpen, dus ik ben benieuwd.

Over het vies worden van de bril kan ik dus nog niet veel zeggen. Ik heb dus wel een Originele Jawbreaker met een Chinese insert - dus geen Chinese Oakley..
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5930
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 21 apr 2018 20:27

Nieuwe aanwinst : Jawbreaker Polished Black + Photochromatic & Red prism lens.

Afbeelding
Afbeelding
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

kooijtje2
Forum-lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 24 jul 2015 21:17
Locatie: In de Buurt

kooijtje2 21 apr 2018 20:34

rene schreef: 21 apr 2018 20:27 Nieuwe aanwinst : Jawbreaker Polished Black + Photochromatic & Red prism lens.

Afbeelding
Afbeelding
Ik heb dezelfde combo ben er zeer blij mee :winkthumb:

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12634
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 11 mei 2018 16:15

Ik heb via ebay twee Tintart lenzen besteld. De blauwe polarized en een groene.
Uiteindelijk 15 euro per lens betaald.

Twee keer mee gereden. Geen verschil in kwaliteit tot nu toe. Ander soort kleur.
De blauwe is ietsje donkerder dan de prizm road, wel prettig op hele zonninge dagen.
Duurtest over een aantal maanden

Ook nog een mooi groot opberg doosje gekocht waar je ook vier lenzen netje in kwijt kan via voor 1 euro.
zat ook nog een bril en lenzen in, voor mijn zoontje, daar wilde ik maar niet zo,n dure voor kopen.
Daar zit wel wat verschil in maar ook niet veel, dunnere lenzen en een beetje krom bij de pootjes, maar ook prima voor op de camping bij het zwembad. Maar vooral voor het mooie doosje gekocht.

bever
Forum-lid
Berichten: 2122
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 11 mei 2018 19:40

Den Bever heeft weer iets doms gedaan. Bij het grijpen naar een banaantje uit mijn achterzak, kwam mijn zonnebril ook mee. Die stuiterde dus netjes over de klinkertjes met als gevolg krassen in mijn linkerglas.
De tandpasta-truc vertrouw ik niet erg. Weet iemand of je ook ergens 1 linkerglas van onderstaand exemplaar kunt bij bestellen ?

https://www.bol.com/nl/p/oakley-holbroo ... 047444988/

asth
Forum-lid
Berichten: 106
Lid geworden op: 24 mar 2015 13:07

asth 16 mei 2018 10:18

Na lange tijd wikken en wegen terwijl de oude bril (Tifosi) het aan het begeven was de sprong gewaagd en een Oakley Radarlock Prizm gekocht. En moet zeggen...dat had ik eerder moeten doen! Fijne bril, fijn zicht en zit super. Blij mee dus!

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27543
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 17 mei 2018 17:26

Weet iemand een goed adres voor losse ORIGINELE lenzen? De lenzen van mijn Half Jacket zijn dermate bekrast dat ze echt aan vervanging toe zijn...

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5930
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 17 mei 2018 18:43

havana schreef: 17 mei 2018 17:26 Weet iemand een goed adres voor losse ORIGINELE lenzen? De lenzen van mijn Half Jacket zijn dermate bekrast dat ze echt aan vervanging toe zijn...
Probeer sportbrillen shop eens in Frieslân eens - zaak zit in Wolvegæ en heeft veel voorraad :

https://www.sportbrillenshop.nl/losse-o ... alf-jacket
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27543
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 17 mei 2018 18:50

Daar heb ik mijn Half Jacket gekocht :D

Alexswart
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 24 aug 2017 10:31

Alexswart 24 jun 2018 22:24

chrissiewizzie schreef: 14 mar 2018 14:45 Ik heb deze week allebei de lenzen binnengekregen. Nu met dit zonnetje kan ik ze mooi even testen en ik moet zeggen dat ik geen verschil zie. het zijn exact dezelfde lenzen. Ik heb gekeken onder schuin licht naar verschil in oppervlakteafwerking en ik heb ze beurtelings voor mijn ogen gehouden, steeds met wisselend lichte en donkerdere plekken. Ik zie geen verschil. Beide lenzen zijn "dark brown" en "polarized", model Oakley M Hybrid. De kleur is gelijk, de randafwerking is gelijk, alleen de verpakking is bij Revant op het niveau Oakley (net doosje, zakje) en uit Taiwan gewoon in plastic, maar wel met een brillendoekje. €43 tegenover €14. Het lijkt er sterk op dat de Revant lenzen gewoon uit dezelfde fabriek komen. Dat is mijn aanname.
Hoe bevallen de lenzen uit china?

masterb
Forum-lid
Berichten: 1892
Lid geworden op: 25 aug 2006 16:34

masterb 23 jul 2018 16:40

Iemand nog een Jade Iridium Path lens liggen? Ik probeer mn Radar BMX Array weer compleet te krijgen ;)

Plaats reactie