Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Schoenen goedkoop = duurkoop?

schaap
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 21 aug 2006 20:34

schaap 05 sep 2006 00:27

Hallo, hier mijn eerste post. Ik heb sinds een maandje een racefiets en het fietsen bevalt mij nu zo goed dat ik ook echte fietschoenen en pedalen wil gaan kopen, nu heb je die natuurlijk in veel prijsklassen. Nou is mijn vraag of schoenen van 300 euro echt zoveel beter zijn dat schoenen van 80-100 euro? Krijg je bv sneller last van pijntjes bij goedkopere schoenen of gaan ze gewoon minder lang mee?
Alvast bedankt!

zaaf
Forum-lid
Berichten: 291
Lid geworden op: 18 mei 2006 18:12

zaaf 05 sep 2006 17:09

Hallo, ook ik fiets nog niet zolang, twee jaar pas eigenlijk fanatiek. Ik heb verschillende schoenen geprobeerd voor ik iets vond dat me beviel. Ik heb niet eens zoveel verschil gemerkt tussen duur en goedkoop maar wel in de merken onderling. Ik heb een vrij smalle voet en merkte bij shimano bijvoorbeeld dat mijn voeten gingen schuiven in de schoen. Heb nu smallere sidi's en dat bevalt goed. Het lijkt mij net als met zadels; het is zeer persoonlijk, veel proberen en naar een winkel met ruime keus gaan.

schaap
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 21 aug 2006 20:34

schaap 05 sep 2006 17:51

Bedankt hier heb ik echt wat aan, heb zelf ook een vrij smalle voet! Nu maar wachten tot het salaris weer wordt gestord

schapje
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 21 aug 2006 12:03

schapje 05 sep 2006 17:59

ik heb niets nuttigs te melden maar je hebt een goede forumnaam :)

schaap
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 21 aug 2006 20:34

schaap 05 sep 2006 18:15

jij heb ook niet te klagen :)

riherm1
Forum-lid
Berichten: 347
Lid geworden op: 29 aug 2005 12:28

riherm1 05 sep 2006 18:17

ik fiets +- 2 keer per week, zo'n 4000km per jaar op de racefiets en rij met vrij goedkoope schoenen, merk scott model team, +- 120E.
Ik heb nooit last van pijn aan m'n voeten of iets dergelijks, ik denk dat als je een beginnend fietser bent en niet al te "lastige" voeten hebt, je met een passende schoen uit  het lagere segment, prima uit de voeten kan.
ps ik heb de mijne net uit een plastic tasje gehaald waarin ze sinds afgelopen zondag, de compleet verregende henk lubberding classic inzaten: het wel lijkt alsof er 2 weken een dood beest in heeft gezeten. wat een meur!
de vraag is echter of duurdere schoenen minder stinken.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27550
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 05 sep 2006 18:29

Eerstejaar 4500km gereden op Decathlon schoentjes van 50 euro. Nooit ergens last van. Maar goed, ik heb dan ook standaard voeten.
Ken ook zeer fanatieke fietsers die al wat langer rijden en die na hele duren schoen geprobeerd te hebben weer terug zijn op hun oude paar. Het is maar net wat je prettig vindt. Al dat carbon in zolen enzo is volgens mij voor het grootste gedeelte marketing-praat. Het zal best stijf zijn, maar veel maakt het volgens mij niet uit.

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 05 sep 2006 19:08

Quoten: Origineel geplaatst door riherm1 op 05 September 2006


ik fiets +- 2 keer per week, zo'n 4000km per jaar op de racefiets en rij met vrij goedkoope schoenen, merk scott model team, +- 120E.
.


Ik vind 120 euro niet echt goedkoop hoor, meer middenklasse, als je er toch een kaartje aan wil hangen.
50 euro vind ik goedkoop  voor een degelijke schoen. Vanaf 200 vind ik het duur worden.
Heb zelf na lang passen en vergelijken de SIDI genius 5 gekocht, mooie witte.. a 135 euro ( hopmnz)

Die zaten het lekkerste, op de 2de plaats kwamen voor mij Gearne's (79 euro)
Maarrr. Ik heb natuurlijk niet een verschil kunnen voelen tijdens het fietsen. Aangezien ik ze niet alle 2 heb..
De sidi's voelen goed aan en zaten gelijk goed tijdens het passen en ik merkte dat adidas, die ik heel gaaf vond, totaal niet fijn zaten voor mij.
Dus goed passen en het liefts veel en wat het beste zit kopen, tenzij het buiten je budget blijkt te vallen ..
 
succes !

schaap
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 21 aug 2006 20:34

schaap 05 sep 2006 20:20

Quoten: Origineel geplaatst door riherm1 op 05 September 2006


ik fiets + 2 keer per week, zo'n 4000km per jaar op de racefiets en rij met vrij goedkoope schoenen, merk scott model team, + 120E.
Ik heb nooit last van pijn aan m'n voeten of iets dergelijks, ik denk dat als je een beginnend fietser bent en niet al te "lastige" voeten hebt, je met een passende schoen uit  het lagere segment, prima uit de voeten kan.
ps ik heb de mijne net uit een plastic tasje gehaald waarin ze sinds afgelopen zondag, de compleet verregende henk lubberding classic inzaten: het wel lijkt alsof er 2 weken een dood beest in heeft gezeten. wat een meur!
de vraag is echter of duurdere schoenen minder stinken.

die ervaring heb ik ook maar dan met voetbalschoenen, 2 maanden dicht in een tasje en het schimmel staat erop

schaap
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 21 aug 2006 20:34

schaap 05 sep 2006 20:23

Quoten: Origineel geplaatst door SpEric op 05 September 2006


Dus goed passen en het liefts veel en wat het beste zit kopen, tenzij het buiten je budget blijkt te vallen ..
 
succes !

zal ik zeker gaan doen, heb 1 normale voet de ander heb ik 2x iets aan gebroken (teen,enkel) dus dat maakt het niet makkelijker denk ik

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27550
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 05 sep 2006 23:13

Goede keus die SIDI Genius 5. Heb ik zelf namelijk ook net besteld

Plaats reactie