Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Goede sokken

robbey
Forum-lid
Berichten: 232
Lid geworden op: 12 aug 2006 14:06

robbey 22 feb 2007 09:53

Goedendag kon zo gauw niet een forum vinden met als onderwerp sokken.
Ik merk dat ik veel last heb van koude voeten / tenen met fietsen ondanks de aankoop van goede sokken her en der.
Hebben jullie goede tips / ervaringen met speciale sokken? Waar kan
ik die kopen?
Alvast bedankt voor jullie reacties

ssss
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 jun 2006 13:23

ssss 22 feb 2007 12:03

Heb eindelijk DE oplossing voor mij gevonden.
 
ODLO heeft zo een soort " ondersokkjes", zijn van een stof die je voeten echt warm, maar vooral droog houdt. Aangezien je voeten toch altijd een beetje vochtig worden krijg je het koud. Deze sokken zorgen ervoor dat ze kurkdroog blijven en warm.
Over deze sokjes heb ik de wintersokken van assos of iets dergelijks ( bioracer) en voila weer angenaam warme voeten.
 
suc6

ssss
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 jun 2006 13:23

ssss 22 feb 2007 12:04

ah ja en heb deze sokjes bij de betere runningshop gekocht. Maar heb gezien dat Odlo ook veel verkocht wordt in winkels met wintersportkleding.

kuiper
Forum-lid
Berichten: 2041
Lid geworden op: 13 nov 2005 15:17
Locatie: Wateringen
Contact

kuiper 22 feb 2007 12:40

Ik vind de Shimano sokken wel warm,
maar meestal rijdt ik met koude temperarturen met 2 paar sokken aan.
en dan overschoenen.

rolandt
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 06 jun 2005 15:07

rolandt 23 feb 2007 11:26

Quoten: Origineel geplaatst door ssss op 22 Februari 2007


Heb eindelijk DE oplossing voor mij gevonden
ODLO heeft zo een soort " ondersokkjes", zijn van een stof die je voeten echt warm, maar vooral droog houdt. Aangezien je voeten toch altijd een beetje vochtig worden krijg je het koud. Deze sokken zorgen ervoor dat ze kurkdroog blijven en warm.
Over deze sokjes heb ik de wintersokken van assos of iets dergelijks ( bioracer) en voila weer angenaam warme voeten.


Mooi sssss, dat klinkt ook als een goede oplossing voor mijn koude voeten!
Heb je misschien een linkje naar die Odlo ondersokjes? Of direct naar een webshop waar je ze kan bestellen?
 
 

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 23 feb 2007 14:35

Ik heb voor de winter de MTB sokken van X-socks. Die zwarte met een oranje randje. Zijn net wat dikker dan de normale sokken (en ook waterafstotend enzo) en voor mij warm genoeg in de winter, i.c.m. overschoenen. De anatomisch gevormde sokken zitten vooral ook als gegoten.

rolandt
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 06 jun 2005 15:07

rolandt 23 feb 2007 16:04

Quoten: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 23 Februari 2007

Ik heb voor de winter de MTB sokken van X-socks. Die zwarte met een oranje randje. Zijn net wat dikker dan de normale sokken (en ook waterafstotend enzo) en voor mij warm genoeg in de winter, i.c.m. overschoenen. De anatomisch gevormde sokken zitten vooral ook als gegoten.


Goeie tip Wouter, bedankt.
Heb jij deze?
 

 

theriddler
Forum-lid
Berichten: 925
Lid geworden op: 09 mar 2005 10:03

theriddler 23 feb 2007 18:50

ik ben wel fan van deze: Ultima coolmax
Columns/ Hoogteprofielen /verslagen en veel meer! <br>
<a target="_blank" href= "http://www.peterkroes.nl">De Mannen</a><br>

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 23 feb 2007 19:16

Quote: Origineel geplaatst door Rolandt op 23 Februari 2007
Goeie tip Wouter, bedankt.Heb jij deze?





Nee de kortere versie, maar die zal verder niet veel verschillen denk ik:

ssss
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 jun 2006 13:23

ssss 24 feb 2007 22:02

Quoten: Origineel geplaatst door Rolandt op 23 Februari 2007


Mooi sssss, dat klinkt ook als een goede oplossing voor mijn koude voeten!
Heb je misschien een linkje naar die Odlo ondersokjes? Of direct naar een webshop waar je ze kan bestellen?
 
 


Heb net een beetje gegoogeld, en gevonden op www.futurumshop.nl
Heb met hen weel geen ervaring, maar dan kan je  de sooken al eens zien. Heb ze nu op iets warmere dagen , alleen gedragen en super. Was gisteren gaan lopen. In een plas getrapt , schoenen kletsnat, en sokken waren gelijk weer kurkdroog. Ben er echt wel tevreden over, en geloof me ik ben een echte koukleum.
Succes ermee

Gebruikersavatar
alpdhuez53:15
Forum-lid
Berichten: 2435
Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
Locatie: Deventer
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 25 feb 2007 15:27

Quoten: Origineel geplaatst door Rolandt op 23 Februari 2007


Quoten: Origineel geplaatst door ssss op 22 Februari 2007


Heb eindelijk DE oplossing voor mij gevonden
ODLO heeft zo een soort " ondersokkjes", zijn van een stof die je voeten echt warm, maar vooral droog houdt. Aangezien je voeten toch altijd een beetje vochtig worden krijg je het koud. Deze sokken zorgen ervoor dat ze kurkdroog blijven en warm.
Over deze sokjes heb ik de wintersokken van assos of iets dergelijks ( bioracer) en voila weer angenaam warme voeten.


Mooi sssss, dat klinkt ook als een goede oplossing voor mijn koude voeten!
Heb je misschien een linkje naar die Odlo ondersokjes? Of direct naar een webshop waar je ze kan bestellen?
 
 

Ik heb soortgelijke sokken van craft aan! ventueel ook in combi met dikke sokken en overschoenen, scheelt idd koude voeten!

Plaats reactie