Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Slapende tenen

tandjebij
Forum-lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 15 mei 2006 21:37

tandjebij 04 apr 2007 22:27

Wie kan me vertellen wat ik aan slapende tenen kan doen tijdens het fietsen?
Komt dit door de kou of schoenen te strak of meerdere oorzaken?
 
grt Tandje Bij
Al wat goed is komt boven!!

pesah
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 11 mei 2006 02:47

pesah 04 apr 2007 22:46

Beide oorzaken kunnen. Slapende voeten komen ook vaak voor als de plaatjes onder de schoenen verkeerd staan afgesteld.

tandjebij
Forum-lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 15 mei 2006 21:37

tandjebij 04 apr 2007 23:36

wat zijn de mogelijkheden in afstellen van de plaatjes dan??
Zit daar werkelijk zoveel ruimte in?
 
grt Tandje Bij
Al wat goed is komt boven!!

korhaan
Forum-lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 11 sep 2005 20:53
Locatie: Enschede

korhaan 05 apr 2007 14:00

Wat ook wel eens kan helpen is om het stukje uit de inlegzool te knippen waar je grote teen ligt (indien de oorzaak is dat de tenen worden afgekneld). Hiermee heb je wat meer ruimte om je teen te bewegen zonder dat je tenen gaan 'slapen'.

woutre
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 30 aug 2006 18:01

woutre 13 apr 2007 03:55

Goede sokken kunnen ook een wereld van verschil maken.

Gebruikersavatar
alpdhuez53:15
Forum-lid
Berichten: 2435
Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
Locatie: Deventer
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 15 apr 2007 22:14

heb je nog wel iets ruimte bij je grote tenen? Ik niet, daarom heb ik ook last van m'n tenen en ga ik ook nieuwe schoenen halen. Met het warme weer zoals vandaag is het nog erger, dan zwellen je voeten nog meer op waardoor je nog meer last krijgt.

speed@
Forum-lid
Berichten: 119
Lid geworden op: 14 apr 2005 17:44

speed@ 26 apr 2007 00:33

Ik heb de plaatjes nu zoveel mogelijk naar achter gezet en heb vandaag 50 km. gefietst zonder slapende grote tenen.
Ride on

mrjay
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 apr 2007 22:34

mrjay 01 jun 2007 20:05

Bij slapende tenen denk ik aan gevoelloze tenen, maar niet pijnlijk?! Correct me if I'm wrong please.

Ik fiets sinds kort en heb na ongeveer 1,5uur enorm pijnlijke voeten (voorvoet/tenen). De laatste keer voelde het alsof al m'n tenen gebroken waren... ik moest ook echt afstappen zo pijnlijk! Heb de schoenen even uitgehad en toen kon ik in ieder geval de rit uitfietsen, maar ook later was het nog pijnlijk en moest ik op de hakken lopen.

Als ik de schoenen (sidi) aan heb dan zit ik voor mijn gevoel niet met de tenen tegen de neus en ze zitten ook niet echt strak ofzo.

Iemand een idee wat precies de speficike pijn veroorzaakt?

craze
Forum-lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 01 jun 2007 20:18

craze 01 jun 2007 21:48

heb ook last van 'brandende' voeten na ongeveer 1 uur fietsen, schoenen Sidi genius die normaal ruim zitten (maat groter gekocht dan normale schoenmaat).
zou dit dmv plaatjes verstellen te verhelpen zijn en zoja, wie kan dat?
iemans vertelde mij dat carbon zolen ook da/nacht verschil maken , is dat zo want ik overweeg om anders andere schoenen te kopen!
 
fietsen een verslaving? laat mij dan maar een verslaafde zijn!

jandoedel
Forum-lid
Berichten: 422
Lid geworden op: 05 jun 2006 17:45

jandoedel 06 jun 2007 13:37

craze schreef:heb ook last van 'brandende' voeten na ongeveer 1 uur fietsen, schoenen Sidi genius die normaal ruim zitten (maat groter gekocht dan normale schoenmaat).
Ik heb al een paar maanden Sidi's. Ik heb de laatste tijd vaker last van de bal van de voet. Tijdens het fietsen heb ik nergens last van.
Ik had de schoenplaatjes verschoven om te proberen wat het effect hiervan zou zijn. De eerste rit had ik geen problemen, maar gisteren was het prijs. Warm en een zware rit. De voeten stonden in brand. Ik heb de schoenplaatjes maar gauw in de oude stand teruggezet. Maar het kan ook zijn dat de sokken niet goed waren.

Neem wel materiaal mee om de schoenplaatjes onderweg te verstellen wanneer je gaat experimenteren.

rezne
Forum-lid
Berichten: 1907
Lid geworden op: 09 jul 2006 16:27

rezne 06 jun 2007 15:14

Ik HAD ook last van mn grote tenen. Dit kwam doordat mijn plaatjes teveel naar binnen en naar voren stonden waardoor ik als het ware met mijn grote teen trapte. Mijn teen was helemaal beurs na elke rit. Ik heb mijn schoenplaatjes nu meer naar het midden/buitenkant gezet waardoor de druk echt op de bal van mn voet komt. Sindsdien absoluut geen problemen meer. Probeer het eens!
Let the legs do the talking
CR1 Update
Update 2

Plaats reactie