Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Welke Helm

davey
Forum-lid
Berichten: 568
Lid geworden op: 09 jan 2006 17:36

davey 06 feb 2008 20:36

rijd met atmossen..
krijg dit jaar rudy project helm(+bril) gesponserd van de ploeg
benieuwd hoe dit gaat zitten in vergelijking met atmos en oakley:O

keunes
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 jun 2006 15:18

keunes 06 feb 2008 21:04

De nieuwe specialized decibel 2 moet ook erg fijn zitten en ook nog erg licht zijn... Als je naar een helm kijkt moet die sowieso fijn zitten!

Je moet ook nooit op een helm bezuinigen, hoe minder je fietst hoe betere je eigenlijk moet hebben! Zo'n ding kan echt je leven redden...

Ik heb de nieuwe giro ionos gekocht, in het zwart.. Ik heb hiervoor gekozen omdat die goed koelt en licht is!

Je kan trouwens beter geen helm op het net kopen, ik heb namelijk ook een keer een helm zo gekocht en ik dacht de goede maat te hebben besteld, dit bleek een maat te groot te zijn en ik baalde als een stekker toen die als een ei op me kop zat... Niet doen dus, of natuurlijk in de winkel passen en op internet bestellen ;)

dieseltje
Forum-lid
Berichten: 974
Lid geworden op: 06 aug 2006 22:10

dieseltje 06 feb 2008 21:17

keunes schreef:De nieuwe specialized decibel 2 moet ook erg fijn zitten en ook nog erg licht zijn... Als je naar een helm kijkt moet die sowieso fijn zitten!

Je moet ook nooit op een helm bezuinigen, hoe minder je fietst hoe betere je eigenlijk moet hebben! Zo'n ding kan echt je leven redden...

Ik heb de nieuwe giro ionos gekocht, in het zwart.. Ik heb hiervoor gekozen omdat die goed koelt en licht is!

Je kan trouwens beter geen helm op het net kopen, ik heb namelijk ook een keer een helm zo gekocht en ik dacht de goede maat te hebben besteld, dit bleek een maat te groot te zijn en ik baalde als een stekker toen die als een ei op me kop zat... Niet doen dus, of natuurlijk in de winkel passen en op internet bestellen ;)


De Ionos is een hele goede helm met volgens het marketingpraatje een zeer goede ventilatie, iets wat erg belangrijk is want als hitte gaat veel energie verloren. Heel licht is deze helm met 200 gram + echter niet. De mijne (maatje M) was dacht ik 235 gram. Met het laatste ergens gaan passen en kopen op internet heb ik altijd nog grote moeite maar dat is al eerder aan de orde geweest.
No pain no gain, no guts no glory!

a.herrebout
Forum-lid
Berichten: 313
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:51

a.herrebout 06 feb 2008 21:29

Witte Atmos, past bijna overal bij en zit heerlijk. Ik weet niet of ik een Giro-hoofd heb, vind eigenlijk dat je er met een helm sowieso niet knapper op wordt. Alleen profs zien er echt goed uit met een helm.

roger
Forum-lid
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 mei 2004 20:17

roger 06 feb 2008 21:33

Rij zelf me een Briko Solo en een Bell Sweep R

De briko gebruik ik in de wintermaanden minder ventilatie (zomers te warm)de Sweep (witte) gebruik ik naar alle tevredenheid in de zomermaanden.

Maar helmen is net als schoenen ieder heeft zijn eigen persoonlijke voorkeur,dus gewoon passen en wie de helm past trekke hem aan
I live to ride,I ride Passoni

jcm
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 17 sep 2007 23:25

jcm 06 feb 2008 22:52

Ik draag de Giro Atmos, mooi model van vormgeving, en zit super!

marcelvdm
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 mar 2006 18:21

marcelvdm 07 feb 2008 17:05

Ik rijd momenteel met een UVEX FP1, hiervoor met MET gereden maar de UVEX vind ik een betere pasvorm hebben. Deze helm is ook nog eens enorm licht!!! Je merkt niet eens dat je een helm op hebt :-) Ik vind een neutrale kleur een goede keus, bijvoorbeeld wit, want dat past bij alle kleding. Su6

berry2
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 jul 2006 12:58

berry2 08 feb 2008 19:36

Vandaag de Bell Sweep R gekocht.
Wat een verademing met de Specialized die ik hiervoor had.
Hij zit als gegoten.

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2828
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 09 feb 2008 21:36

Ik zit ook te kijken naar een helm en zie dat het prijsverschil behoorlijk is. Is/kan een helm van €50,- ook goed zijn of moet je altijd meer geld uitgeven voor een goede helm?

hanoskator
Forum-lid
Berichten: 182
Lid geworden op: 01 jun 2007 15:42
Locatie: Groningen

hanoskator 10 feb 2008 00:16

de duurdere helmen zijn vaak duurder omdat ze er beter uit zien/ beter geventileerd zijn, ze zijn niet eens lichter. De goedkoperen zien er wat * dopperig * uit :P Ze beschermen overigens allemaal even goed

mvgr
Trainen is voor talentlozen =P

beukje
Forum-lid
Berichten: 319
Lid geworden op: 15 feb 2005 12:16

beukje 16 feb 2008 18:32

Ik heb een zwarte Atmos die bij een valpartij licht beschadigd is. Breuk opzij achter. Ik wil nu een witte Athmos aanschaffen. Men zegt dat een witte helm minder warm is dan een zwarte. Is dit waar?
Beter alleen op de fiets dan eenzaam op de tandem.

wenum
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 04 nov 2007 15:23

wenum 16 feb 2008 19:41

Beukje schreef:Ik heb een zwarte Atmos die bij een valpartij licht beschadigd is. Breuk opzij achter. Ik wil nu een witte Athmos aanschaffen. Men zegt dat een witte helm minder warm is dan een zwarte. Is dit waar?


De kleur wit weerkaats licht, de kleur zwart absorbeert licht. De witte zou dus minder warm moeten zijn.

Plaats reactie