Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Plaatsing plaatje sidi

mikebiker
Forum-lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 01 sep 2006 23:27

mikebiker 07 sep 2007 00:45

Ik heb een beetje ongelijke voeten (qua lengte). Voor de rest een lekker ding hoor:D. Mijn linkerschoen van mijn sidi ergo 2 is daardoor wat aan de krappe kant (alhoewel ik dit bij het fietsen absoluut niet voel), mijn rechterschoen heeft een duimpje ruimte (zoals het hoort). Om fijn te fietsen moet ik bij mijn rechtervoet het plaatje helemaal achter in de schuifgootjes vastschroeven. De rechterschoen is niet echt te groot.

Ligt dit aan een persoonlijke voorkeur of plaatsen jullie de plaatjes bij de sidi's ook redelijk ver naar achteren?
Groet,
Mike

craze
Forum-lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 01 jun 2007 20:18

craze 11 sep 2007 19:04

bij mij sidi's staan de plaatjes helemaal naar achteren, na eindeloos gepruts (tintelende voeten e.d) is dit voor mij de beste keuze gebleken!
heb ook 'moeilijke voeten', dwz mijn grote teen is de middelste teen (en dus niet de normale grote teen) dus ik herken je probleem wel!
plaatjes naar achteren, schone sokken elke keer weer aan en dan moet het goed komen.
fietsen een verslaving? laat mij dan maar een verslaafde zijn!

trudie
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 07 aug 2004 14:35

trudie 11 sep 2007 20:20

mike biker schreef:Voor de rest een lekker ding hoor:D.


Dat wil ik zien!!!!

Ik heb trouwens zowel de ergonomsiche afwijkingen van Mike biker als van Craze. En toch ben ik niet zielig, hoor.

Van dat mijn ene voet groter is dan de andere, heb ik alleen last bij het spinnen. Zodra ik ga staan heb ik het gevoel dat ik met mijn voetholte op de pedalen druk in plaats van met de bal van mijn voet.

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 13 sep 2007 04:21

Hoi,

In vergelijking met vele andere merken staan de boorgaten voor de montage van je schoenplaatjes inderdaad nogal ver vooruit.
Nu hangt het wel af van de hoogte van je zadelpen, hoe hoger die staat des te meer je je plaatjes dient naar voor te brengen maar je moet je wel goed voelen bij het "enkelen".
Als uitgangspunt neemt men vaak achsterste grens van de bal van de voet (net achter je teenkootjes, zeg maar) die dan in lijn wordt geplaatst met de pedaalas.

Als je twee verschillende voeten hebt kan je je ook enigermate behelpen met verschillende diktes van sokken zodat je de kleinere voet niet al te hard hoeft "in te spannen" waardoor je je je voet gaat knellen.
Ook het nieuwe instelbare HCS (heelcup system) van Sidi dat voor de topmodellen wordt uitgebracht kan hier uitkomst bieden.

Ciao, ;)
Snobisme is een dure hobby...

Plaats reactie