Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Welke kleding bij welke temperatuur?

thomas1974
Forum-lid
Berichten: 590
Lid geworden op: 29 apr 2007 00:27

thomas1974 16 sep 2007 18:45

Vanaf 14 graden korte broek, zweetshirtje en shirtje korte mouw.
5-14 graden lange broek, ondershirt korte of lange mouw, ademend jack.
Tot 5 graden lange broek, ondershirt korte mouw, ondershirt lange mouw, ademend jack, handschoenen.

Afhankelijk van de intensiteit en wel/geen zon gaan er tot 18 graden armstukken mee.

Bij lage temperaturen gaat er vaak een regenjackje mee dat ik als windbreaker gebruik mocht het te koud worden.

Bij temperaturen onder 3 graden gaan er skisokken over de schoenen en daarover regenhoezen.

pjotr
Forum-lid
Berichten: 947
Lid geworden op: 19 aug 2005 21:54

pjotr 16 sep 2007 18:55

Ik kleed me altijd erg warm aan. Vanaf een graad of 23 rij ik pas met korte broek. Verder doe ik altijd een zweetshirt, een korte mouw shirt en een lange mouw shirt aan.
Ik sta vaak raar te kijken dat sommige mensen met korte broeken fietsen bij 'koud' weer.
Met wedstrijden rij ik wel altijd met korte broek met korte mouwen, en armstukken.
Anti-Spacers!

ultima
Forum-lid
Berichten: 508
Lid geworden op: 11 feb 2007 17:28

ultima 16 sep 2007 23:29

pjotr schreef:Ik kleed me altijd erg warm aan. Vanaf een graad of 23 rij ik pas met korte broek. Verder doe ik altijd een zweetshirt, een korte mouw shirt en een lange mouw shirt aan.
Ik sta vaak raar te kijken dat sommige mensen met korte broeken fietsen bij 'koud' weer.
Met wedstrijden rij ik wel altijd met korte broek met korte mouwen, en armstukken.


bij mij is het zowat hetzelfde ;)

vandaag nog, dat iemand met korte mouwen, en korte broek reed alsof het hoog zomer was.

cemaster
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 jul 2007 00:53

cemaster 16 sep 2007 23:39

Ultima schreef:
pjotr schreef:Ik kleed me altijd erg warm aan. Vanaf een graad of 23 rij ik pas met korte broek. Verder doe ik altijd een zweetshirt, een korte mouw shirt en een lange mouw shirt aan.
Ik sta vaak raar te kijken dat sommige mensen met korte broeken fietsen bij 'koud' weer.
Met wedstrijden rij ik wel altijd met korte broek met korte mouwen, en armstukken.


bij mij is het zowat hetzelfde ;)

vandaag nog, dat iemand met korte mouwen, en korte broek reed alsof het hoog zomer was.



Vandaag tijdens de deventertriathlon nog in een shirt zonder mouwen gereden, was heerlijk. Maar verder vanaf een graad of 18 a 19 korte kleren altijd met thermoshirt. Dan tot 10 graden arm en beenstukken en evt, iets dikker thermoshirt. Nog kouder vaak dubbel thermoshirt waarvan 1 met lange mouwen, en arm en beenstukken. Pas onder nul winddichte jas, lange handschoen, winddichte overschoenen en lange broek.

Bram

ultima
Forum-lid
Berichten: 508
Lid geworden op: 11 feb 2007 17:28

ultima 17 sep 2007 00:37

GastheerG schreef:
Ultima schreef:vandaag nog, dat iemand met korte mouwen, en korte broek reed alsof het hoog zomer was.


Maar ik zwaaide wel! Lekker fietsweer trouwens vandaag.


haha, nee deze jongen had in ieder geval geen bianchi :)

fietsweer was inderdaad goed, heb vandaag ook met korte mouwen getraind, wel een lange broek. Liefst had ik nog een vest, maarja die was nog vochtig omdat me moeder vergeten was de wasmachine aan te zetten.

thomas1974
Forum-lid
Berichten: 590
Lid geworden op: 29 apr 2007 00:27

thomas1974 17 sep 2007 01:05

Ultima schreef:vandaag nog, dat iemand met korte mouwen, en korte broek reed alsof het hoog zomer was.


Het was inderdaad wat frisjes vanochtend om 9 uur (12 graden), dus we hebben maar wat harder gefietst ;). Het zonnetje scheen uitbundig, na een uurtje was het goed te doen.

slc-sl
Forum-lid
Berichten: 121
Lid geworden op: 19 aug 2007 01:03

slc-sl 21 sep 2007 21:49

Ben zelf normaal gesproken een koukleum.
Maar op de fiets produceer ik kennelijk erg veel warmte want heb deze zomer tot op heden alleen korte broek en kort shirt gedragen.

Ik zit wel te azen op een wollen shirt met lange mouwen voor de koudere dagen, misschien gecombineerd met een windjack.
Ook 's winters alleen een lange mouwen shirt en een oude wollen trainer.( is wel aan vervanging toe)

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 21 sep 2007 22:17

Je rijdt op een frame van €3000, maar nog wel met wollen kleding? :rolleye:

Ik loop de laatste dagen wat te klooien met m'n kleding omdat Lorini sloom is met het leveren van kleding en ik nog geen jack heb. Dus nu maar beenstukken (vandaag iets warmer dus kniestukken), craft shirt met lange mouwen, armstukken en natuurlijk shirt en koersbroek. Voor aan het einde van de trainingen trek ik ook nog een bodywarmer aan.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27550
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 21 sep 2007 22:29

Investeer dan inderdaad in een goed windjack, ik heb er eentje van GORE en die kost wat maar is echt geweldig. Je hoeft er alleen maar een zweetshirtje onder aan (zelfs met -5 gr of kouder). Zo hoef je in de winter ook niet als een soort Michelin mannetje op de fiets te zitten.

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 21 sep 2007 22:46

havana schreef:Investeer dan inderdaad in een goed windjack, ik heb er eentje van GORE en die kost wat maar is echt geweldig. Je hoeft er alleen maar een zweetshirtje onder aan (zelfs met -5 gr of kouder). Zo hoef je in de winter ook niet als een soort Michelin mannetje op de fiets te zitten.

Klinkt goed..in de winter draag ik toch meestal drie lagen en dat is niet ideaal voor de vochthuishouding waardoor het na een uur of twee koud begint te worden. Heb je een linkje van jouw windjack (of een andere vergelijkbare)?

slc-sl
Forum-lid
Berichten: 121
Lid geworden op: 19 aug 2007 01:03

slc-sl 22 sep 2007 00:31

Oh heb wel een goed modern jack en shirt hoor, maaar prefereer wol, de wind erdoorheen koelt me nog een beetje af.

De meeste moderne lange mouwen shirts vind ik gewoon te dik en dan is dat ouwe wollen ding net goed

Plaats reactie