Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

klikpedaal systeem met de meeste beweging....

theodorocampagnolo
Forum-lid
Berichten: 718
Lid geworden op: 17 aug 2009 14:06

theodorocampagnolo 04 sep 2009 17:56

Ah, maar ik heb 4 plaatjes nodig :(

jsparie
Forum-lid
Berichten: 3072
Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55

jsparie 10 sep 2009 23:27

Mochten de speedplays toch niet gevallen, dan kun je eens de wat oudere time equipe pedalen proberen. Bij 1 schoen met extra adapter, de ander met "standaard" inlegplaatje. Heb eventueel nog wat oudere adapters voor je liggen mocht het serieus worden (gratis)

Had vroeger ook een tijdje knieklachten en dat waren toen de enige pedalen die hielpen omdat je voet echt helemaal zijn eigen positie kan zoeken. Dus ook ietsje naar links of recht op het pedaal en met veel zijwaartse speling. Zijn zijn wat zeldzaam aan het worden, maar als je wat vindt heel goedkoop. Ook de nieuwste time modelen hebben overigens meer speling dan bijvoorbeeld look of shimano.

Goede kans echter dat het met de speedplays al goedkomt.

sundancer
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 16 sep 2009 00:19

sundancer 16 sep 2009 00:43

Ik heb speedplay titanium csc, nog geen problemen ondervonden na 2000km.
hiervoor campa profit gehad, waren ook goed maar minder speling.
EPS, da laatste der hand gemaakte.

theodorocampagnolo
Forum-lid
Berichten: 718
Lid geworden op: 17 aug 2009 14:06

theodorocampagnolo 17 sep 2009 12:13

Net terug van vacantie. Noord Italie, regio Canavese. Veel klimwerk, niet hoog (max ruim 1300 m.), wel stijl (18% is daar geen uitzondering.....).

Ik met Speedplay Light, m'n fietsmaat met Speedplay Zero.

resultaten: 1 losgelopen maar niet onderweg verloren borgschroefje (door Presto Amsterdam 'vastgezet') bij m'n fietsmaat. Gelukkig spreek ik een beetje Italiaans en vroeg tussen de gnocchi en carne cruda Albese in om een cacciavite stella; probleem opgelost.
Bij mij niks geen problemen.

In & uitklikken is effe wennen, 0 knie of voetklachten, Speedplay + Sidi Zephyr bleek ook een prima combi.

Voor deze knullen van dik in de 40 nooit meer toeclips; hoera voor Speedplay!

theodorocampagnolo
Forum-lid
Berichten: 718
Lid geworden op: 17 aug 2009 14:06

theodorocampagnolo 18 sep 2009 00:26

Kijk, dit plaatje is gerealiseerd i.s.m. Speedplay en forum.fiets.nl!


Afbeelding
By dirk020

Plaats reactie