Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Ondershirt

martijnblaas
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 20 jul 2009 00:08

martijnblaas 07 nov 2009 14:08

Hoi allemaal,

Ik ga in de kerstvakantie op trainingskamp in Collalbo met schaatsen, en aangezien het daar echt heel koud kan zijn zoek ik een ondershirt wat lekker warm is maar waar je niet in loopt te zweten. Ik heb zelf een nike ondershirt maar die is echt te dun, ook heb ik een Craft Pro Zero Xtreme die is wel wat dikker maar hier zweet ik ook meer in. Hebben jullie nog suggesties? Misschien de Craft Pro Warm?
Ik stel deze vraag hier en niet in het schaatsforum omdat je het bij fietsen sneller koud hebt dan bij schaatsen.
Redbull Pro Team 4000, Dura-Ace, Reynolds, PRO, Selle Italia

Gebruikersavatar
peterj
Forum-lid
Berichten: 1480
Lid geworden op: 06 apr 2006 01:19
Locatie: West Brabant

Gebruikersavatar peterj 07 nov 2009 14:37

MartijnBlaas schreef: Ik stel deze vraag hier en niet in het schaatsforum omdat je het bij fietsen sneller koud hebt dan bij schaatsen.


Met schaatsen krijg je het eerder koud omdat er dan ijs ligt en dat betekend temperatuur onder nul.:(
Fietsen doe je normaal met temperaturen boven nul dus geen vergelijk.
Mijn enige doel is trainen totdat ik geen pijn meer voel.

Gebruikersavatar
ferry1982
Forum-lid
Berichten: 1401
Lid geworden op: 23 jul 2008 13:53

Gebruikersavatar ferry1982 07 nov 2009 14:55

nou ga ik iets vreemd zeggen :)

maar schaatsers zullen denk ik meer ervaring hebben met de kou. En zullen het waarschijnlijk ook eerder weten.

gvg
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 28 jan 2009 19:13

gvg 07 nov 2009 14:55

Peterj schreef:
MartijnBlaas schreef: Ik stel deze vraag hier en niet in het schaatsforum omdat je het bij fietsen sneller koud hebt dan bij schaatsen.


Met schaatsen krijg je het eerder koud omdat er dan ijs ligt en dat betekend temperatuur onder nul.:(
Fietsen doe je normaal met temperaturen boven nul dus geen vergelijk.


Hallo ,
Ik fiets ook bij temperaturen onder nul hoor !
ik zelf zou ook eens kijken bij futurum shop naar de skins kleding ben zelf ook van plan dit aan te schaffen. tis wel aan de dure kant maar de voordelen zijn volgens mij meer waard dan de aanschafprijs ! ;)

-lorenzo-
Forum-lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 24 jul 2009 14:13

-lorenzo- 07 nov 2009 16:49

De Craft Pro Zero (dus niet Xtreme); deze is verkrijgbaar met en zonder windstopper. Gebruik deze zelf ook voor fietsen, skieen, schaatsen en motorrijden.
Cervelo S3 2014 Ultegra 6800; Cosmic Carbon SLS 2014

martijnblaas
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 20 jul 2009 00:08

martijnblaas 07 nov 2009 18:01

Peterj schreef:
MartijnBlaas schreef: Ik stel deze vraag hier en niet in het schaatsforum omdat je het bij fietsen sneller koud hebt dan bij schaatsen.


Met schaatsen krijg je het eerder koud omdat er dan ijs ligt en dat betekend temperatuur onder nul.:(
Fietsen doe je normaal met temperaturen boven nul dus geen vergelijk.


dat is dus niet waar. ik weet niet of je schaatst maar als je lekker aan het trainen bent doet je bovenlichaam ook flink mee in tegenstelling tot fietsen waarbij je niet doet met je bovenlichaam
Redbull Pro Team 4000, Dura-Ace, Reynolds, PRO, Selle Italia

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 07 nov 2009 18:12

Ik heb het met schaatsen altijd een stuk minder snel koud dan op de fiets. Met -10 schaatsen geeft mij geen enkel probleem (behalve koude voeten), terwijl fietsen bij -10 toch wel erg veel kleren vereist.
Vooral de vraag wat je aan wilt trekken tijdens het schaatsen, een lange baan pak of zo'n dikker marathon pak. Met zo'n dikker pak, met craft lange thermo broek en shirt met lange mouwen moet het wel heel erg koud worden wil je 't koud krijgen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

-divo-
Forum-lid
Berichten: 764
Lid geworden op: 25 jul 2008 17:35

-divo- 07 nov 2009 18:40


martijnblaas
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 20 jul 2009 00:08

martijnblaas 07 nov 2009 18:48

Amclassic-fan schreef:Ik heb het met schaatsen altijd een stuk minder snel koud dan op de fiets. Met -10 schaatsen geeft mij geen enkel probleem (behalve koude voeten), terwijl fietsen bij -10 toch wel erg veel kleren vereist.
Vooral de vraag wat je aan wilt trekken tijdens het schaatsen, een lange baan pak of zo'n dikker marathon pak. Met zo'n dikker pak, met craft lange thermo broek en shirt met lange mouwen moet het wel heel erg koud worden wil je 't koud krijgen.


Ik train altijd in een langebaanpak met een thermoshirt(nike) en thermobroek(aldi), ik heb vorig jaar in inzell in de herfstvakantie mijn trainingskamp gehad en toen had ik het toch al snel koud(en dan vooral mijn bovenlichaam) en aangezien het in Collalbo kouder is en in de winter ben ik toch van plan iets dikkers aan te trekken
Redbull Pro Team 4000, Dura-Ace, Reynolds, PRO, Selle Italia

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 10 nov 2009 09:42

Ik heb zeer goede ervaringen de onderkleding van outwet.
Met die kleding heb ik nu elke keer dat ik het niet koud krijg omdat het lichaam klam, of nat is. Met craft, Ultima heb ik dat toch wel gehad.
Ook is het belangrijk om goede andere kleding aan te hebben dat goed ademt.
Volgens mij stond er in afgelopen fiets een stukje over..

six13freak
Forum-lid
Berichten: 269
Lid geworden op: 25 aug 2006 13:45

six13freak 10 nov 2009 10:35

Mijn bovenlichaam voelt met fietsen ook kouder aan dan met schaatsen (doe het in de winter allebei wekelijks). Afhankelijk van de temperatuur draag ik altijd 1 of meerdere laagjes (Odlo) ondergoed. Er bestaat ook een wat dikkere uitvoering (met de naam 'warm' geloof ik). Als het hard vriest en ook nog waait heb ik er een winddichte softshell over. Ik heb het met schaatsen , in tegenstelling tot fietsen, eigenlijk nooit koud gehad (wel neopreen hoesjes over mijn voeten).

janvr
Forum-lid
Berichten: 129
Lid geworden op: 11 feb 2009 13:32

janvr 10 nov 2009 13:11

MartijnBlaas schreef: Ik heb zelf een nike ondershirt maar die is echt te dun, ook heb ik een Craft Pro Zero Xtreme die is wel wat dikker maar hier zweet ik ook meer in. Hebben jullie nog suggesties? Misschien de Craft Pro Warm?


Die, of de Pro Zero (zonder extreme) met evt. windstopper. Zie mijn post op craft en winkels topic: http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=35157#464458

btw heb geen commercieel belang in craft ofzo, maar heb me de laatste tijd er een beetje in verdiept omdat je in deze periode snel te koud of te warm op je fiets zit.

Plaats reactie