Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

assos airjack 851 of castelli mannagia

Gebruikersavatar
jre
Forum-lid
Berichten: 167
Lid geworden op: 24 nov 2008 21:53
Locatie: Eemnes

Gebruikersavatar jre 03 dec 2009 21:01

goed keus gemaakt en dat gaatje is idd voor een ipod

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 08 dec 2009 21:21

Epotheker schreef:Heb zowel de Fuga als de airjack 851. Gebruik de laatste voor zowel Race, MTB als schaatsen. Perfect warm en toch ventilerend.

Assos heeft toch een zweem van technische hoogstandjes om zich heen hangen. Zeker ook op dit forum. Opvallend was dan ook het resultaat van een grote test in Tour (dec 2009), waarin veel jacks werden getest. Het ademende vermogen van het Assos Fugujack was (samen met een Vaude jack), veruit het slechtst van alle jacks!

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2828
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 08 dec 2009 21:44

Ik moet zeggen dat de airjack al prima bevalt. Vorige week in een flinke bui terecht gekomen en de jas bleek ook nog eens waterdicht te zijn (half uur regen kon hij goed aan).

Voor het schaatsen was hij toch nog wel wat warm moet ik zeggen. Vooral de pasvorm is echt super! Hier spreekt dus een tevreden assos gebruiker!

epotheker
Forum-lid
Berichten: 291
Lid geworden op: 23 feb 2009 15:15
Locatie: Lonneker

epotheker 08 dec 2009 22:23

@litespeed....

Zoals ik schreef is het AIRJACK warm en ventikerend......het is dan ook niet zinvol om een test van het Fugajack van stal te halen. Dit Fugajack is vooral........erg warm-:) en voor schaatsen en MTB minder geschikt.

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 08 dec 2009 22:51

Epotheker schreef:@litespeed....

Zoals ik schreef is het AIRJACK warm en ventikerend......het is dan ook niet zinvol om een test van het Fugajack van stal te halen. Dit Fugajack is vooral........erg warm-:) en voor schaatsen en MTB minder geschikt.


Niet zo zeer als reactie op jouw uitspraak dan wellicht (beide jacks hebben overigens hetzelfde 'ademende' stofje, airblock 851...). Neemt niet weg dat Assos het Fugu jack op hun site presenteert als volgt:
Assos schreef:The evolution of the legendary and exclusive ASSOS wind-stopping, active breathable, 4-way stretch insulator membrane fabric. Stops penetrating winds and provides a ventilated internal microclimate which retains body heat.
En dan mag het jack daar dan ook op beoordeeld worden, lijkt mij. Dan vallen de resultaten toch erg tegen als concurrenten voor een fractie van de prijs wel een relatief ademend jack weten te maken...

(overigens ben ik van mening dat de werking van een ademend stofje (Gore tex, etc) zeer betrekkelijk is en geloof ik meer in ventilatieritsen bij sportactiviteiten)

osensei
Forum-lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 25 feb 2008 18:20

osensei 08 dec 2009 23:22

De 851 is prachtige keus.
Zit goed, ademt, en als je het niet snel té koud hebt kun je er tot -15 mee aan de slag.
Argh, was ik maar half zo goed als de uitstraling van mijn fiets!!

raphael
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 01 sep 2005 22:12

raphael 09 dec 2009 00:48

litespeed schreef:
Epotheker schreef:Heb zowel de Fuga als de airjack 851. Gebruik de laatste voor zowel Race, MTB als schaatsen. Perfect warm en toch ventilerend.

Assos heeft toch een zweem van technische hoogstandjes om zich heen hangen. Zeker ook op dit forum. Opvallend was dan ook het resultaat van een grote test in Tour (dec 2009), waarin veel jacks werden getest. Het ademende vermogen van het Assos Fugujack was (samen met een Vaude jack), veruit het slechtst van alle jacks!


tja, maar vond het ook appels met peren vergelijken. andere jacks waren imho meer vergelijkbaar met de 851. de fugu is 2 jacks in een en is echt voor de koude winterdagen. hadden ze de 851 genomen dan was het ademend vermogen een stuk groter geweest

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 09 dec 2009 01:26

Ik heb dat Assos jasje en ben er enorm blij mee
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

Gebruikersavatar
franklin
Forum-lid
Berichten: 603
Lid geworden op: 12 okt 2009 01:16

Gebruikersavatar franklin 09 dec 2009 13:49

Ik den k dat er weinig tot geen mensen ervaring hebben met beide jacks en alleen vertellen over wat ze zelf hebben en dat is precies wat ik dus ook ga doen. Ik heb het Mannagia jack en ben er bijzonder tevreden over. Voelt erg degelijk aan en geweldig afgewerkt. Geschikt voor koude dagen, rijd zelf alleen met dit jack tot een graad of 12. Als zoveel dingen is ook dit weer puur persoonlijk, sommige mensen hebben het wat sneller koud dan anderen en zullen dit jack ook bij hogere temperaturen nog dragen.
Focus Mares CX 1 2014
Cube ams super hpc race 2012

rene1
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12 sep 2005 01:11

rene1 09 dec 2009 15:07

Ik heb ook de 851. Beetje vreemde sensatie heb ik er in; ik voel de kou altijd wel door het jack heen-soort van difuse tocht. Maar het stopt met afkoelen op het punt dat het nog net comfortabel is.
Ademend lange mouw Craft Pro warm shirtje eronder als het richting -2 gaat, daaronder stop ik met wegfietsen.

Gebruikersavatar
jre
Forum-lid
Berichten: 167
Lid geworden op: 24 nov 2008 21:53
Locatie: Eemnes

Gebruikersavatar jre 09 dec 2009 20:54

dat heb ik nu ook assos 851 en craft pro prima kun je makkelijk tot min 5 fietsen

Gebruikersavatar
martinovibes
Forum-lid
Berichten: 137
Lid geworden op: 25 apr 2007 18:55

Gebruikersavatar martinovibes 17 dec 2009 15:23

Ik kan niks zeggen over de castelli maar ik heb ook de 851 ( nieuw gekocht op MP voor 90 euro :) )
Erg fijn jasje moet ik zeggen , eronder de pro zero van craft.
Warm zat en het belangrijkste , het zit niet in de weg!

Maar vandaag gaat het hem echt niet worden , het is een beetje te glibberig en ik ga mijn fiets niet verzieken met pekel
Afbeelding

Plaats reactie