Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Opletten voor klanten"service" Bikester

alien
Forum-lid
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jun 2008 18:58

alien 04 jul 2021 13:47

Suntoro schreef: 04 jul 2021 13:01[…] vraag ik me wel af wat er was gebeurd als het pakket niet bij hen was terug aangekomen. Overigens had ik met PayPal betaald.
Dan had je gewoon recht op je geld terug (en PayPal zou je daarin bijstaan); het is de verantwoordelijkheid van de verkopende partij om ervoor te zorgen dat de door jou bestelde waren in goede orde worden afgeleverd.

Lijkt erop, dat Bikester aan alle kanten probeert zich onder wettelijke verplichtingen uit te wurmen. Dat is sowieso niet erg netjes, maar let op dat je als klant niet aan het lijntje gehouden wordt, net zolang totdat er (wettelijke) termijnen overschreden zijn. Ik beweer niet dat ze dat bewust doen, maar het riekt er wel naar.
Vorsprung durch Pedantik

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 04 jul 2021 14:05

Ik heb net op Trustpilot zitten lezen. Wat een armoede dat bedrijf. Daar reageren ze wel, maar dan met nietszeggende reacties, of gewoon onwaarheden.
Ik wens Bert van Bikester veel werkplezier bij dit bedrijf

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3523
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 05 jul 2021 08:19

Hmm, kocht er ook wel eens wat, en dat ging altijd goed. Maar inderdaad, kettingen, remblokjes ed waar niet veel mis mee kan. Maar als je dit zo leest, betaal ik volgende keer wel een halve euro meer.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Ventouxboy
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 29 jul 2019 20:01

Ventouxboy 05 jul 2021 09:55

Heel herkenbaar dit. Ik had ook een probleem met een besteld product bij Bikester. Twee geleden een e-mail gestuurd, maar ik wacht nog altijd op een reactie.....

Dat Mantel en Futurumshop beter zijn, is me duidelijk. Heeft er ook iemand ervaringen met 12GObiking op dit gebied?

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 05 jul 2021 12:10

Hier ook niet zulke fijne ervaring met de klantenservice van Bikester.

Sindsdien koop ik er niks meer.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

leon1
Forum-lid
Berichten: 2964
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 05 jul 2021 15:20

Ik ben regelmatig klant bij Bikester. Aantal keer per jaar zeg maar. En ook niet voor lullige bedragen. Alles wordt altijd keurig geleverd.

En laat ik vooral stellen dat als je garantie wil claimen bij een buitenlandse shop je vaak te maken krijgt met een moeizaam proces. Zelf heb ik dat meegemaakt met Bike-discount.

Maar het is zeker onder de maat dat ze geen telefoonnummer hebben (dat heb ik zelf ook al eerder gezien).

Maar deze shop heeft soms spullen op voorraad die nergens anders te krijgen zijn. Misschien ook wel vanwege de kromme vertalingen hier en daar.

Ze verzenden gratis naar NL. Dat zie je niet vaak voor een buitenlandse webshop. Dus die 5 a 6eur heb je vaak sowieso al te pakken (vergeleken met andere shops uit het buitenland).
Ride bikes, not tanks!

Aesch
Forum-lid
Berichten: 363
Lid geworden op: 12 apr 2013 12:30

Aesch 06 jul 2021 20:31

Oef, ook mazzel gehad blijkbaar met bestellen van een hele rits schoenen en retourzending.
Dat ging vlotjes en snel geld retour.

Wat ik eerder allemaal lees is absoluut idioot, wat nou geld pas terug als het pakket bij hun is... Dat is hun eigen probleem, hetzelfde geldt voor die broek. Ook niet de zaak van de klant/leverancier.
Ik ga ze ook ontwijken vanaf nu.

TrekLau
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 apr 2014 22:39

TrekLau 22 jul 2021 22:04

havana schreef: 03 jul 2021 07:57 Creditcard betaal je bij veel webshops een opslag.
Bij welke webshops is dit dan? Dat is namelijk verboden.

hayes

hayes 23 jul 2021 08:50

Nu zi eje het niet meer, maar bij Paypal was dat vroeger ook veel het geval. Tot 3% extra.

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5891
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 23 jul 2021 09:20

Even wat info over betalen,..... betalen kost geld!

Niet alleen het product of dienst dat je koopt, ook het betaal proces kost geld. Zowel cash betalingen als digitale betaling kosten geld. Bij cash geld moet de winkelier een bak munten en papier geld afstorten bij de bank. Dat apparaat en die dienst zijn niet gratis. Digitaal betalen kost ook geld. Iemand moet die pasjes uitgeven, er software voor schrijven, servers in de lucht houden, het betaalkastje bij de winkelier van nieuwe software voorzien, securtity maatregelen implementeren. Tenslotte willen die mensen die dat allemaal mogelijk maken (ik onder anderen) ook salaris hebben.

En de winkelier betaalt voor dit alles!!!! Elke transactie kost de winkelier een paar cent, tot soms tientallen euros. Er zijn allerlei prijsafspraken tussen de bank en de winkelier. Een grootgrutter betaalt een paar cent per transactie, een garagehouder veel meer. Niet elk betaal product is even duur. Bij een credit cardbetaling ben je als consument beter verzekerd. Die transactie is dus duurder en dat betaalt wederom die winkelier. Voor zo'n transactie extra geld vragen is in de ogen van de winkelier helemaal niet zo'n gek idee.
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 23 jul 2021 09:34

Dat elke betaling geld kost, kan ik billijken maar niet dat er naast een vast bedrag vaak ook nog een percentage van het factuurbedrag in rekening wordt gebracht bij de verkoper. Dat slaat m.i. nergens op. Alsof giraal verkeer van een miljoen euro meer kost dan dat van één euro.

Toegegeven, het zijn een paar meer bitjes die moeten worden getransporteerd bij een bedrag van een miljoen maar als je daar gerecyclede bitjes voor gebruikt, net als voor dit bericht, dan kost het niks :lol:
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

Roan123
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 24 jul 2012 08:33

Roan123 29 jul 2021 08:26

leon1 schreef: 05 jul 2021 15:20 Ik ben regelmatig klant bij Bikester. Aantal keer per jaar zeg maar. En ook niet voor lullige bedragen. Alles wordt altijd keurig geleverd.

En laat ik vooral stellen dat als je garantie wil claimen bij een buitenlandse shop je vaak te maken krijgt met een moeizaam proces. Zelf heb ik dat meegemaakt met Bike-discount.

Maar het is zeker onder de maat dat ze geen telefoonnummer hebben (dat heb ik zelf ook al eerder gezien).

Maar deze shop heeft soms spullen op voorraad die nergens anders te krijgen zijn. Misschien ook wel vanwege de kromme vertalingen hier en daar.

Ze verzenden gratis naar NL. Dat zie je niet vaak voor een buitenlandse webshop. Dus die 5 a 6eur heb je vaak sowieso al te pakken (vergeleken met andere shops uit het buitenland).
En ik zou je zelfs vertellen dat je gratis kunt retourneren bij Bikester!
Het gaat bij Bikester soms echt niet om een paar euro verschil, maar echt tientallen euro's.
Ik heb recent meerdere tri suits van Zoot tegen 40% korting kunnen kopen (by far de goedkoopste en ook nog als 1 van de weinige uberhaupt nog leverbaar). Bij mijn 1e bestelling was de maat niet goed, gewoon met een (door Bikester betaalde) postNL verzendlabel kunnen retourneren.

Vorige week ook nog een nieuw zadel gekocht die 90(!) euro goedkoper was dan bij Futurumshop. Sowieso is Futurumshop altijd een paar euro duurder dan Mantel (en helemaal tov Van Bon/Bakker/Hopmans)

Plaats reactie