Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Nieuwe bibshort - gravel

Den Deze
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 07 jan 2013 21:14

Den Deze 18 jun 2021 15:13

Mijn gravelbike is intussen onderweg, waardoor ik op zoek ben naar een nieuwe 'gravelbroek' :)
Keuze ligt vooral bij de (meestal) iets sterkere stof en de extra zakken aan de dijbenen en/of rug.
Momenteel twijfel ik tussen de Sportful Supergiara en de Castelli Unlimited broek

Toevallig iemand ervaring met een van deze broeken?
Voor Castelli heb ik een L, ik vermoed dat Sportful zowat dezelfde maatvoering heeft?
Voor Craft/Bioracer heb ik normaal een M.
Giant TCR 0 2013
Kona Rove LTD 2021

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 19 jun 2021 13:11

Geen ervaring met de broeken die je noemt.
Zo’n mesh-zakje op dijbeen is erg fijn. Voor de rest zijn die cargo broeken vaak identiek aan hun wegbroertjes. Ik heb afgelopen week mijn derde ‘gravel’ broek van Rivelo gekocht, de Kessock. Voor 55 pond via sportpursuit.com kan je daar geen buil aan vallen. Fijne broek.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Gebruikersavatar
TKMP
Forum-lid
Berichten: 1462
Lid geworden op: 02 aug 2013 21:03

Gebruikersavatar TKMP 19 jun 2021 15:01

Er zijn 3dingen belangrijk bij het kopen van een broek: de zeem, de zeem en de zeem.
De castelli heeft een kiss zeem
De sportful een dsm zeem

Als je bekend of voorkeur hebt voor de een dan koop je die.

Den Deze
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 07 jan 2013 21:14

Den Deze 20 jun 2021 09:17

TKMP schreef: 19 jun 2021 15:01 Er zijn 3dingen belangrijk bij het kopen van een broek: de zeem, de zeem en de zeem.
De castelli heeft een kiss zeem
De sportful een dsm zeem

Als je bekend of voorkeur hebt voor de een dan koop je die.
Daar geef ik je 100% gelijk in :)
Ik heb echter geen ervaring met een van deze zemen, alleen met de kiss (1e generatie) en die beviel me wel.
Giant TCR 0 2013
Kona Rove LTD 2021

Gebruikersavatar
bluebird
Forum-lid
Berichten: 652
Lid geworden op: 19 jul 2005 19:27
Locatie: huis in het bos

Gebruikersavatar bluebird 20 jun 2021 22:18

Sinds kort de unlimited van Castelli, erg handig met die extra zakjes en de broek is wat steviger dan een reguliere racebib. Daarvan heb ik er ook twee, een met de nieuwere Kiss zeem en een met de Progetto X2. Persoonlijk vind ik de broeken met de Kiss zeem beter zitten. Voorheen overigens altijd Castelli gehad, ook de oudere Kiss zemen bevielen mij prima.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!

Aspide83
Forum-lid
Berichten: 728
Lid geworden op: 13 jul 2015 16:23

Aspide83 20 jun 2021 22:25

Ik ben ook grote voorkeur voor de kiss-zemen. Persoonlijk vind ik die beter als de progetto X2 . Maar die is wel op 1 na favoriet. Inmiddels alleen maar castelli en Ale (voor shirtjes) kleding voor mij

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 21 jun 2021 08:00

Wat stop je in die zakken als ik vragen mag? Is serieus uit interesse. Op de racefiets heb je zakjes op de rug, kan bij gravel toch ook. Ik snap het verschil in concept tussen een racebroek en een gravelbroek niet zo, bij allebei moet je trappen toch? Wat is het voordeel van zakjes aan je broek? Het zit toch niet lekker als iets in je cargozakje continue op je been wordt gedrukt.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6058
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 21 jun 2021 08:48

Deels marketing.
En, als je van die gravel events wilt doen die helemaal in de culture of gravel zijn.., dan moet dat natuurlijk 100 of 200 mijl zijn, zonder enige support (of met 1 stop tussendoor ofzo).
Dus dan zijn wat extra zakken voor reepjes, gels, blocks, etc wel nuttig.
Naast natuurlijk je toptube tasje voor m&m's, en een camelback op je rug voor voldoende water...

Voor je uurtje gravelen op de heuvelrug heb je het inderdaad niet nodig ;-)
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 21 jun 2021 09:01

Aha, deels omdat je meer mee te sleuren hebt blijkbaar, deels omdat het gewoon kek staat. Dank.

Blij dat ik op een cyclocrossert gravel, en max 2 uurtjes doe, scheelt me weer een outfitje :-)
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 21 jun 2021 09:42

Ik heb ook mijn gewone outfit op de gravelfiets. Vorige week nog goed voor 195km. Onderweg enkel wat water gepakt op de bevoorradingen.

Een Camelback op de rug, ik moet er niet aan denken.
Afbeelding

Den Deze
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 07 jan 2013 21:14

Den Deze 21 jun 2021 12:26

bluebird schreef: 20 jun 2021 22:18 Sinds kort de unlimited van Castelli, erg handig met die extra zakjes en de broek is wat steviger dan een reguliere racebib. Daarvan heb ik er ook twee, een met de nieuwere Kiss zeem en een met de Progetto X2. Persoonlijk vind ik de broeken met de Kiss zeem beter zitten. Voorheen overigens altijd Castelli gehad, ook de oudere Kiss zemen bevielen mij prima.
Toevallig ook ervaring met de Unlimited-jerseys?
Ik vind ze er maar saai uitzien, maar ik heb ze nog niet in het echt gezien :)

Die zakken opzij/achteraan is handig om extra spullen mee te nemen.
In de zomer durf ik al wel eens wat 't-shirt rides' doen.
Bibshort aan, t-shirt aan en lekker langs het water wat gaan fietsen.
De zakken achteraan je bibshort zijn handig om je telefoon in te steken.
Aan de dijbenen steek ik mijn repen/gelletjes.
Giant TCR 0 2013
Kona Rove LTD 2021

Gebruikersavatar
bluebird
Forum-lid
Berichten: 652
Lid geworden op: 19 jul 2005 19:27
Locatie: huis in het bos

Gebruikersavatar bluebird 21 jun 2021 19:02

Nee, geen ervaring met de unlimited shirts. Dat zal toch niet wezenlijk anders zijn dan de normale shirts. Dat unlimited short was in de sale. Kocht ik ter vervanging van (erg snel) versleten evoluzione. Deze zou wat steviger zijn qua stof, wat inderdaad zo is. Dan zijn die extra zakjes mooi meegenomen. Alleen volgende keer niet vergeten dat er wel eens een gelletje in kan zitten...voordat ik hem in de was gooi 🤗
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!

Plaats reactie