Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Chinese kledij

hayes

hayes 23 sep 2020 20:34

Die exact zelfde discussie is hier al gevoerd. Het is uiteraard gemaakt om er erg op te lijken, maar geen replica.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3529
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 24 sep 2020 07:38

Het heeft er inderdaad naast gelegen, maar replica dan staat er rapha op. En bovendien, dan kunnen heel merken niet, ze gerbuiken allemaal dezelfde kleuren en stijlkenmerken tegenwoordig. Die shirt met lange mouwen zien er wel stijlvol uit moet ik zeggen, ik ga eens een poging wagen.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Chefske
Forum-lid
Berichten: 738
Lid geworden op: 28 sep 2019 13:22
Locatie: Zuid-Holland

Chefske 24 sep 2020 15:29

Ik ben voor deze herfst/winter toe aan een nieuwe lange broek. Heeft iemand ervaringen met die van Spexcel? Er lijkt wel een andere zeem in te zitten dan in de hier alom geprezen korte broek.

Verder zijn de prijzen van de lange broeken net over de grens waarop BTW betaald moet worden (>22 euro geloof ik?). Vooral hierdoor weet ik niet zo goed of ik de gok moet wagen. Als er een dikke naheffing van bijvoorbeeld DHL komt, denk ik niet dat dat het waard is en heb ik 30 euro weggegooid... Wat is wijsheid?
Bianchi Infinito - Ultegra R8000 - FFWD F4R FCC/DT240
Surly Cross Check - 105 11s - DT RR511/DT350

Spykerracing90
Forum-lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 21 sep 2014 01:16

Spykerracing90 24 sep 2020 16:14

Dit soort pakketjes komen er altijd wel door. Ik kreeg van de week zonder problemen een pakket van Spexcel met extra broek (17 euro) en nieuw shirt (22 euro), opgegeven waarde 15 dollar.

Broek is andermaal erg goed.

Shirt wat minder (lees: niet) over te spreken. Maatvoering overall iets te groot tov tabel, mouwen zijn eigenlijk te wijd, en de stof is voorop gestretcht bij het vastzetten van de rits, waardoor er nu een gekke bobbel in het shirt zit op de borst. Jammer. Heb een refund van 9 euro gekregen, dat wel...
IMG_20200919_142905.jpg

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 24 sep 2020 17:12

Chefske schreef: 24 sep 2020 15:29 Ik ben voor deze herfst/winter toe aan een nieuwe lange broek. Heeft iemand ervaringen met die van Spexcel? Er lijkt wel een andere zeem in te zitten dan in de hier alom geprezen korte broek.

Verder zijn de prijzen van de lange broeken net over de grens waarop BTW betaald moet worden (>22 euro geloof ik?). Vooral hierdoor weet ik niet zo goed of ik de gok moet wagen. Als er een dikke naheffing van bijvoorbeeld DHL komt, denk ik niet dat dat het waard is en heb ik 30 euro weggegooid... Wat is wijsheid?
BTW heb ik alleen moeten betalen bij wielen en frames, al het ander komt binnen zonder naheffing.

Lange broeken uit china ben ik mee gestopt. Bij hun normale (korte) bibs zit het zeem waar je hem verwacht. Bij de lange broeken zat die in mijn geval veel te ver naar voren. Overigens vind ik gevoerde beenstukken icm met een korte broek een fijnere combi (year round).
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

hayes

hayes 24 sep 2020 21:28

Idem hier. Alleen bij temperaturen onder de 5°c durf ik een dunne lap stof in de broek steken om m'n... 'gerief' van de ergste kou te beschermen ;)

Stoffa
Forum-lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 15 feb 2013 15:25

Stoffa 24 sep 2020 23:17

@Spykerracing ziet er heel goedkoop uit die kleding imo. Blijkbaar kunnen de Chinezen beter frames dan kledij fabriceren ;)

Woesst
Forum-lid
Berichten: 70
Lid geworden op: 27 sep 2020 19:10

Woesst 30 sep 2020 06:29

Chefske schreef: 24 sep 2020 15:29 Ik ben voor deze herfst/winter toe aan een nieuwe lange broek. Heeft iemand ervaringen met die van Spexcel? Er lijkt wel een andere zeem in te zitten dan in de hier alom geprezen korte broek.
Ik heb hem gister besteld als test. Je hoort het als ik hem binnen heb.
Sensa Giulia EVO

Chefske
Forum-lid
Berichten: 738
Lid geworden op: 28 sep 2019 13:22
Locatie: Zuid-Holland

Chefske 01 okt 2020 15:38

Dank voor alle reacties! Heb voor nu een paar dunne beenwarmers gekocht en al een paar keer getest; heel tevreden mee.

@Woesst, ik hoor het graag!
Bianchi Infinito - Ultegra R8000 - FFWD F4R FCC/DT240
Surly Cross Check - 105 11s - DT RR511/DT350

Aspide83
Forum-lid
Berichten: 728
Lid geworden op: 13 jul 2015 16:23

Aspide83 02 okt 2020 15:00

Ik heb niets met Aliexpress enzo....vind vaak best wel rommel. Het is zo goedkoop dat mensen er vaak ook meer van kopen, erg zonde van de onnodige milieu impact. Maar dit is mijn mening. Ik koop liever minder en goed. En liefst lokaal voor de lokale ondernemer ook leuker.

i-mac

i-mac 02 okt 2020 15:05

Aspide83 schreef: 02 okt 2020 15:00 Ik heb niets met Aliexpress enzo....vind vaak best wel rommel. Het is zo goedkoop dat mensen er vaak ook meer van kopen, erg zonde van de onnodige milieu impact. Maar dit is mijn mening. Ik koop liever minder en goed. En liefst lokaal voor de lokale ondernemer ook leuker.
Je zou nog opkijken hoeveel er daar gefrabiceerd wordt.

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 02 okt 2020 15:40

Aspide83 schreef: 02 okt 2020 15:00 Ik heb niets met Aliexpress enzo....vind vaak best wel rommel. Het is zo goedkoop dat mensen er vaak ook meer van kopen, erg zonde van de onnodige milieu impact. Maar dit is mijn mening. Ik koop liever minder en goed. En liefst lokaal voor de lokale ondernemer ook leuker.
Ik gun je jouw mening hoor, maar het is aantoonbare onzin!

Even snel in mijn kledingkast gekeken (origineel in NL bij speciaalzaak gekochte artikelen):
Brooks: made in Malay
Pearl Izumi: made in Vietnam
Nike Cool Max shirt: made in Thailand
Sportfull Clasic jersey: made in China
Gore windstopper: made in China

Natuurlijk is het niet uitgesloten dat je rommel krijgt, maar de meeste spullen die we in Europa kopen komt uit China/Taiwan. En als het al niet het eindfabrikaat is, dan in ieder geval veel van de samenstellende onderdelen.

Ja, vroeger was het per definitie rommel maar die Chinezen zijn ook niet gek. Die weten ook wel dat als ze altijd rommel blijven leveren ze dat maar één keer doen en daarna de klant kwijt zijn.

Wat de lokale ondernemer betreft ... dat vind ik nog grotere onzin. Die lokale ondernemer koopt ook zijn spullen/diensten niet bij mij. Van de 120.239 bedrijven in mijn provincie (bron: https://bedrijvenmonitor.info/feiten-en ... erijssel/9) zijn er maar een paar klant bij mij.
En bij die bedrijven koop ik inderdaad ook mijn spullen.

Het enige punt dat je wat mij betreft heb is de milieu-impact. Daar ben ik het met je eens.
Maar zo lang ik in China vijf shirtjes kan kopen in een aanvaardbare kwaliteit voor de prijs van één shirt hier in NL ...
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

Plaats reactie