Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Solestar

patrickh1
Forum-lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 05 apr 2010 21:02

patrickh1 22 apr 2012 14:52

http://www.solestar.de/

Heeft iemand ervaring met deze inlegzolen .
Ben van plan om ze te laten aanmeten .
Weet ook iemand de prijs van deze inlegzolen .

Gebruikersavatar
davide
Forum-lid
Berichten: 85
Lid geworden op: 09 mei 2007 00:49

Gebruikersavatar davide 22 apr 2012 19:43

waren zo rond de € 250,- euro. precieze bedrag weet ik niet meer.
info via orthovision in Geleen.

patrickh1
Forum-lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 05 apr 2010 21:02

patrickh1 22 apr 2012 22:25

Ik was al van plan om naar orthovision te gaan ( ligt 5min bij mij vandaan ) .
Heb je zelf ook deze zooltjes . Zoja hoe is jouw ervarIng hiermee .

Sportpodo
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 jun 2012 16:28

Sportpodo 10 jun 2012 16:25

Begeleid als sportpodotherapeut veel wielrenners, varierend van pro - amateur. Maak hierbij o.a. ook gebruik van de Solestar-zolen, is afhankelijk van de wielrenner en eisen waaraan de zool moet voldoen. Ik gebruik de Solestar-zolen niet bij iedere renner omdat mijn ervaring is dat deze niet voor iedere renner geschikt zijn, een en ander is afhankelijk van de voetstand en beweging van voet/been tijdens het fietsen. Materiaal is super, carbon dus licht van gewicht. Mijn advies, zeker bij klachten, laat een goede(dynamische) analyse doen waarbij je fietspositie van zijkant en voorzijde wordt beoordeeld en zonodig bijgesteld. Aan de hand daarvan kan bepaald worden wat voor jou de beste keuze is. Voor optimaal resultaat blijft de kunst blijft om de fiets af te stemmen de renner en omgekeerd.
Ingrid Janssen, sportpodotherapeut

wouterj
Forum-lid
Berichten: 369
Lid geworden op: 31 mei 2008 01:17

wouterj 13 jun 2012 16:30

250 euro voor inlegzolen?! ben je nu helemaal geschift? hangen waarschijnlijk direct je darmen en schildklier in evenwicht...

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 13 jun 2012 17:25

https://secure.yoursole.com/us/footbeds/thin-sport/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ca. 40 euro, op maat voor je eigen voet te bakken.
O.a. verkrijgbaar via body2bike.
Afbeelding

Kenneth Ortho-Vision
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jul 2012 10:55

Kenneth Ortho-Vision 07 jul 2012 11:11

Solestar carboninlay's zijn in tegenstelling tot de "normale" correctiezooltjes niet specifiek bedoeld om een correctie van de voet te bewerkstelligen. Solestar zolen zijn ontwikkeld om ongecontroleerde krachten IN de schoen, op te vagen en die krachten gecentreerd over te brengen op het pedaal. Door ongecontroleerde krachten gaat je voet schuiven, je enkelgewricht "buigen" of je kniestand veranderen. Dit heeft tot gevolg dat niet het maximale vermogen dat je met spierkracht genereert, overgebracht wordt op het pedaal. Door de kuipvorm van de zolen en het carbomateriaal wordt de voet optimaal ondersteund en de krachten via het carbon " opgeslagen" en overgebracht naar het balpunt dat ligt tussen je 2e en 3e teen. Bij een onderzoek aan de Keulse Sporthogeschool is gebleken dat zowel recreanten, amateurs en prof's een gemiddelde rendementverbetering hadden van 6,9%. Dat is voor de recreant misschien niet veel, maar voor de amateur en prof wel. (onderzoek is op aanvraag digitaal bij mij verkrijgbaar)
Zoals Ingrid, sportpodotherapeut, al aangaf is het misschien niet voor iedereen interessant. Maar dat zijn overwegingen die iedere fietser zelf moet maken. Je zult altijd zelf nog moeten trainen en trappen :) maar dat geldt ook voor dure carbonfietsen, schoenen etc etc. Voor info: www-ortho-vision.com

Duwerke
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 okt 2013 19:24

Duwerke 11 feb 2020 16:00

vandaag de Solestar Kontrol aangewezen gekregen om als steunzool in mijn koersschoenen te leggen.
Wie heeft er ook nog deze zolen?
Is de aanpassing naar de nieuwe zolen vlot gegaan?

leon1
Forum-lid
Berichten: 2818
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 13 feb 2020 11:28

Deze zolen zitten standaard in Suplest schoenen (geen idee of allemaal of alleen de duurdere versies..?). Ik heb een paar. Mooie inlegzolen die van zichzelf al stevig zijn. Ze zijn flink voorgevormd, Lees ook wel eens verhalen dat mensen er niet aan kunnen wennen. Ik heb er zelf geen problemen mee. Geen idee of de standaard zool van Solestar uit de Suplest schoenen te vergelijken zijn met de zolen die je los koopt.
Ride bikes, not tanks!

Plaats reactie