Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Ik Zoek breedst mogelijke nieuwe schoen

prjz
Forum-lid
Berichten: 1507
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:41

prjz 03 jun 2018 17:07

Wellicht nog te overwegen: na een aantal jaren met Shimano schoenen wide fit te hebben gefietst, recentelijk Nortwave Revolution gekocht. Ze zitten fantastisch. Bij Correct in Rotterdam had ik ze voor € 159, terwijl ze elders 3 tot 4 tientjes duurder waren.
prj

Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1798
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 03 jun 2018 19:24

Zitten bij mij ook heel fijn en ik heb ook hele brede pootjes.
En natuurlijk heel mooi in het blauw.
Bikers are not alone

Harry Jacques
Forum-lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 03 jun 2012 12:35
Locatie: Zwolle

Harry Jacques 16 jun 2018 19:14

Afgelopen donderdag in nijkerk geweest bij bikeshoe4u. Plezierig geholpen met een keuze uit maar liefst 27 merken...waarvan er binnen 1 minuut maar 1 overbleef😜😜. Lake. Enkele modellen gepast en omdat ik niet meer wilde uitgeven dan 300 euri, uiteindelijk gekozen voor de 241. Andere optie die ook een paar hier op forum gaven was de 237. Kon ook een giga verschil merken met de goedkopere versies. Dit omdat ie net nog wat meer breedte mee kon geven, pasvorm door een speciale foam aan de binnenkant beter lijkt te zitten. Omdat ik op spd pedalen rijdt zou het een mx 241 worden, maar die vond ik wat minder mooi. Ik wil de schoenen graag snel hebben nu, begreep dat er soms maandenange wachttijd kan zijn en heb nu gekozen voor de cx 241, voor spd sl pedalen. Ga dus waarschijnlijk nieuwe pedalen aanschaffen, maar wel aanvullen met pedal plate plaatjes, zodat ik ook met gewone schoenen op mn racer kan (want dat was voor mij de reden om met tweezijdige spd/gewone pedaal te fietsen). Bestelling is geplaatst, helaas maar erg weinig keuze in kleur....maar mooi zijn op de fiets met knellende schoenen wil ik niet meer. Dus nu maar zonder pijn het fietsie op met ietwat minder mooie schoenen die wel goed zitten.

Harry Jacques
Forum-lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 03 jun 2012 12:35
Locatie: Zwolle

Harry Jacques 13 jul 2018 18:34

Vorige week mn Lake's 241 opgehaald en vandaag eindelijk een mooie eind ermee gefietst. WAT EEN VERADEMING!! heel erg blij met deze schoenen. Zitten erg goed en comfortabel. Omdat er tussen het leer ook nog een stofje zit dat wat meerekt is de schoen ideaal voor die eendepoten van mij. Meteen een overstap gedaan van SPD naar SPD SL (en dus nieuwe pedalen, shimano 105, groter contactoppervlak dan met SPD). Ook dat zal meegespeeld hebben dat het trappen vandaag erg lekker ging. Superblij mee. Ook heel erg tevreden over de zaak waar ik de schoenen gekocht heb, bikeshoes4u in Nijkerk. Prima advies en blij dat ik in een fysieke zaak ben geweest en niet via internet heb gekocht. Dit is voor mij voor het eerst dat raceschoenen goed/lekker zitten. Nu vanvaond alleen nog ff 1 van de plaatsjes een mm verzetten, want ik raakte soms de crank.

Plaats reactie