Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Bikespeed-RS Bosch Classic defect?

aes465
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 jul 2018 09:48

aes465 06 dec 2021 09:49

Ik gebruik in combinatie met een Bosch Classic motor een Bikespeed-RS en dit werkte ruim een half jaar feilloos, tot een paar dagen geleden.

De standaard ondersteuning tot 26km/h werkt prima, maar de Bikespeed-RS (Real Speed) is niet meer in- of uit te schakelen.

Sinds die tijd, geeft mijn Intuvia display bij het aanzetten eerst 4,5 en dan 7,6 km/h aan, alvorens op 0,0 km/h te komen. Tevens knippert het backlight licht.

Heb alle elektra nagelopen, schoongemaakt en opnieuw aangesloten. Geen resultaat.

Weet hier iemand welk element mogelijk de storing veroorzaakt? De 4,5 en 7,6 km/h lijkt mij een foutcode, maar kan er niets over vinden online.

Alvast heel erg bedankt voor het meedenken en mogelijk zelfs de gouden tip :)

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5383
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 06 dec 2021 10:09

Lees de handleiding. Ik denk dat je module in service mode staat.

https://www.bikespeed.de/Anleitungen/bi ... ung_EN.pdf
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

aes465
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 jul 2018 09:48

aes465 06 dec 2021 11:31

Bedankt voor je antwoord thestudent!

Je kan weleens gelijk hebben, heb deze er uiteraard op nageslagen en net nogmaals een poging gewaagd, maar met 3x down, 3x up, gebeurd er helaas niets. Of ik moet onderstaande verkeerd interpreteren natuurlijk...

For the deactivation of the service-mode please use the same keycombination as for the activation or the combination you chose for
activating and deactivating the tuning. Please keep in mind that in
service-mode the support of the drive ends at 25 km/h.
Hints:
- If you are not sure, whether the service-mode is activated,
please uninstall the bikespeed-RS before you update!
- Please activate the service-mode only for updates on your
pedelec!
- A switched off bikespeed-RS cannot be switched on with the
combination for service-mode!


edit:

Ik heb overigens geen RSc versie

Is er een -niet software afhankelijke- manier om de Bikespeed uit de 'Service Mode' te halen?

Ik heb een tweede motor tot mijn beschikking, mocht dit helpen.

aes465
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 jul 2018 09:48

aes465 10 dec 2021 21:32

Module is op verzoek van de fabrikant zelf, naar hen opgestuurd. Ze denken dat deze defect is. Dat denk ik ook, want nu hij er uit is, functioneert de fiets zoals het hoort.

Plaats reactie