Kop inbusbout uitgesleten Shimano SPD-pedaal
Idd, dat is de sluitmoer van de lagers. In een allerlaatste poging zou je nog wel kunnen proberen het pedaal te demonteren van de as. Op het uiteinde van de as zit schroefdraad, als je daar het moertje op terugzet kun je er heel misschien kracht op zetten. Hij is er niet voor gemaakt, dus kans dat je iets sloopt. Dat moertje is overigens gewoon rechts draaiend maar dat is precies de los-richting die je nodig hebt op het linker pedaal. Denk ik.. Als ik het goed omschrijf.
Ok, ik heb me laten misleiden door de tekst op de futurum site.thestudent schreef: ↑16 nov 2021 09:47 Dat moertje draait toch gewoon mee met de pedaal body. Die moer is om de pedaalbody mee te demonteren.
Als het pedaal de demontage actie niet hoeft te overleven en je hebt een beetje fatsoenlijke metaalboortjes zou je een gat door de as heen kunnen boren waar je met een metalen staaf (bv. de draaistift van een pijpsleutel) door heen kunt om hem los te draaien.
De Rosa Nuovo Classico 2017
4x Gazelle Champignon Mondial 1985-88
Motobecane C2S 1980
4x Gazelle Champignon Mondial 1985-88
Motobecane C2S 1980
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12640
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
vijl een platte kant op de as, dan kan je er wel een steeksleutel op zetten.
En inderdaad weet je zeker dat je de goede kant op draait.
Met de crank in de fiets moet je beide kanten altijd naar achter losdraaien en naar voren vast. Gezien in de rijrichting van de fiets.
Van de zijkant af NDS dus met de klok mee!
En inderdaad weet je zeker dat je de goede kant op draait.
Met de crank in de fiets moet je beide kanten altijd naar achter losdraaien en naar voren vast. Gezien in de rijrichting van de fiets.
Van de zijkant af NDS dus met de klok mee!
schroefdraad in het asje tappen grote bout erop en los draaien. wel de goede tap gebruiken. of het kraagje weg vijlen/boren en dan verder er doorheen draaien als je nog grip hebt met je inbussleutel.
En A-merk inbus sleutels gebruiken. Voorkomt een hoop leed.
En A-merk inbus sleutels gebruiken. Voorkomt een hoop leed.
De vraag is of je bereidt bent om je pedalen op te geven.
Zo ja, dan het voet gedeelte loshalen van de as.
As, met mogelijk een extra hulpmiddel, vast in de bankschroef.
Dan de crankarm de juiste richting draaien.
Indien nodig een pijpje op de crankarm.
Zo ja, dan het voet gedeelte loshalen van de as.
As, met mogelijk een extra hulpmiddel, vast in de bankschroef.
Dan de crankarm de juiste richting draaien.
Indien nodig een pijpje op de crankarm.