Zijn allemaal vuilspatten (foto is genomen op moment van voorval), stof. Ik heb helaas geen andere foto, fiets staat nu bij fietsenmaker.rene schreef: ↑27 sep 2021 14:09Ik ben even advocaat van de duivel :
Kunt u deze schade verklaren beste Bules ?
p.s. Ik zou een goede carbon reparateur in de arm nemen die dit kan fixen. Het verlies nemen en verder fietsen. Dan wel zorgen dat niemand bij / aan je fiets kan komen. Doe ik ook , scheelt een berg narigheid. Er is zelfs niemand die aan mijn fiets sleutelt, behalve ik zelf. Zal niet de eerste fiets zijn die omdondert bij de fietsenmaker.
Kaderbreuk - Trek ontloopt verantwoordelijkheid
Ik vermoed inderdaad dat dat de oorzaak is. Wanneer ik aan hoge snelheid over een bultje reed hoorde ik de weken ervoor telkens een krakje maar ik dacht dat dit in mijn zadel zat. Maar dan nog vraag ik mij af hoe dat zomaar kan zonder te vallen, te botsen (ook in de berging is er nooit iets op mijn fiets gevallen bij mijn weten).thestudent schreef: ↑27 sep 2021 14:16 De onderliggende schade voor de eigenlijke breuk kan daar al maanden gezeten hebben.
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5385
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Kijk stel iemand op je werk laat je geparkeerde fiets omvallen en hij valt op die plek precies ongelukkig op een randje andere fiets of wat dan ook. Dan kan er bijna onzichtbare schade ontstaan op die plek, die langzaamaan verder delamineert.
Mocht je die plek eerder gedetecteerd hebben dan zat het er misschien minder uit als een catastrofale breuk ten aanzien van een crash. Overigens maakt het qua reparatiekosten niet veel uit.
Mocht je die plek eerder gedetecteerd hebben dan zat het er misschien minder uit als een catastrofale breuk ten aanzien van een crash. Overigens maakt het qua reparatiekosten niet veel uit.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Ik vrees dat je dit nooit gaat winnen.
Even los van jouw verhaal. In 999 van de 1000 gevallen treedt dit alleen op bij een impact, ergo een val. Op basis van deze statistiek gaat de verzekeraar altijd winnen.
Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee verschillende dingen.
Je verlies nemen en laten fixen. Lijkt mij goed te repareren.
Even los van jouw verhaal. In 999 van de 1000 gevallen treedt dit alleen op bij een impact, ergo een val. Op basis van deze statistiek gaat de verzekeraar altijd winnen.
Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee verschillende dingen.
Je verlies nemen en laten fixen. Lijkt mij goed te repareren.
Hier kunnen we lang en kort over discussiëren maar hier moet je gewoon een advocaat bij betrekken.Bules schreef: ↑27 sep 2021 12:57
Ik dacht niet zo erg; ik ben omnium verzekerd voor zulke gevallen via de fietsleasing. Na veel over en weer discussieren is de conclusie dat Trek beweert dat enkel impact deze schade kan hebben veroorzaakt, impact waar ik geen weet van heb, zoals gezegd nooit mee gevallen of iets voorgehad.
Daaruitvolgend beweert de leasingmaatschappij dat ik niet alle info heb bezorgd en bijgevolg het aan mij is om te bewijzen dat dit wel zo is: kortom geen verzekering.
Iemand die mij kan helpen?
In principe betaal jij de leasemaatschappij voor een dienst waarvoor ze jou een fiets ter beschikking stellen. Die fiets kan nu niet gebruikt worden en dus is imo de maatschappij in gebreke.
Een advocaat zal zeer waarschijnlijk voorstellen een in gebreke stelling te versturen aan de leasemaatschappij met daarin vermeld een (korte) termijn waarop het probleem opgelost moet zijn.
Als er binnen die termijn het probleem niet naar volle tevredenheid wordt opgelost dan eis je dat het contract ontbonden wordt zonder nadelige gevolgen voor jou.
Mailtjes, belletjes aan wie dan ook hebben geen zin want niemand komt in beweging om voor jou het probleem op te lossen. De bal ligt bij jou, als jij niks doet gebeurt er niets.
Met Trek heb jij niets te maken want jij hebt geen overeenkomst met Trek.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37674
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Als dat vuilspatten zijn: wil je dan even een nieuwe foto posten met een schoon gepoetste vork? Ik twijfel er aan.
Less is bore
Het lijkt mij gewoon een fiets die zelf gesloopt is door iemand die hier een account opent in de hoop dat een beetje social media aandacht Trek of de leasemaatschappij over de streep trekt om toch een nieuw frame te geven.
Het kan best zijn dat ik er naast zit maar die kans is maar heel klein gezien de schade en de plek waar deze zit. Ik snap dus goed dat Trek hetzelfde zegt. Ik vrees dat een advocaat het alleen maar duurder gaat maken.
Het kan best zijn dat ik er naast zit maar die kans is maar heel klein gezien de schade en de plek waar deze zit. Ik snap dus goed dat Trek hetzelfde zegt. Ik vrees dat een advocaat het alleen maar duurder gaat maken.
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid
- Berichten: 250
- Lid geworden op: 06 okt 2017 12:52
Je racefiets in een fietshok stallen op het werk is ook niet echt een garantie dat daar voorzichtig mee wordt omgegaan. Ik zou het niet aandurven in ieder geval.