Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Kaderbreuk - Trek ontloopt verantwoordelijkheid

Bules
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 sep 2021 12:47

Bules 27 sep 2021 14:18

rene schreef: 27 sep 2021 14:09
Bules schreef: 27 sep 2021 12:57 Dag iedereen,

ik heb een probleem:

eind juni breekt mijn achtervork simpelweg wanneer ik van het voetpad de weg terug oprijdt.
ik ben nooit gevallen met de fiets, heb ook geen weet van botsingen.

Iemand die mij kan helpen?
Ik ben even advocaat van de duivel :

Kunt u deze schade verklaren beste Bules ?

Afbeelding

p.s. Ik zou een goede carbon reparateur in de arm nemen die dit kan fixen. Het verlies nemen en verder fietsen. Dan wel zorgen dat niemand bij / aan je fiets kan komen. Doe ik ook , scheelt een berg narigheid. Er is zelfs niemand die aan mijn fiets sleutelt, behalve ik zelf. Zal niet de eerste fiets zijn die omdondert bij de fietsenmaker.
Zijn allemaal vuilspatten (foto is genomen op moment van voorval), stof. Ik heb helaas geen andere foto, fiets staat nu bij fietsenmaker.

Bules
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 sep 2021 12:47

Bules 27 sep 2021 14:22

thestudent schreef: 27 sep 2021 14:16 De onderliggende schade voor de eigenlijke breuk kan daar al maanden gezeten hebben.
Ik vermoed inderdaad dat dat de oorzaak is. Wanneer ik aan hoge snelheid over een bultje reed hoorde ik de weken ervoor telkens een krakje maar ik dacht dat dit in mijn zadel zat. Maar dan nog vraag ik mij af hoe dat zomaar kan zonder te vallen, te botsen (ook in de berging is er nooit iets op mijn fiets gevallen bij mijn weten).

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5383
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 27 sep 2021 14:46

Kijk stel iemand op je werk laat je geparkeerde fiets omvallen en hij valt op die plek precies ongelukkig op een randje andere fiets of wat dan ook. Dan kan er bijna onzichtbare schade ontstaan op die plek, die langzaamaan verder delamineert.

Mocht je die plek eerder gedetecteerd hebben dan zat het er misschien minder uit als een catastrofale breuk ten aanzien van een crash. Overigens maakt het qua reparatiekosten niet veel uit.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27542
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 27 sep 2021 14:48

Ik vrees dat je dit nooit gaat winnen.

Even los van jouw verhaal. In 999 van de 1000 gevallen treedt dit alleen op bij een impact, ergo een val. Op basis van deze statistiek gaat de verzekeraar altijd winnen.

Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee verschillende dingen.

Je verlies nemen en laten fixen. Lijkt mij goed te repareren.

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 27 sep 2021 15:46

Bules schreef: 27 sep 2021 12:57
Ik dacht niet zo erg; ik ben omnium verzekerd voor zulke gevallen via de fietsleasing. Na veel over en weer discussieren is de conclusie dat Trek beweert dat enkel impact deze schade kan hebben veroorzaakt, impact waar ik geen weet van heb, zoals gezegd nooit mee gevallen of iets voorgehad.
Daaruitvolgend beweert de leasingmaatschappij dat ik niet alle info heb bezorgd en bijgevolg het aan mij is om te bewijzen dat dit wel zo is: kortom geen verzekering.

Iemand die mij kan helpen?
Hier kunnen we lang en kort over discussiëren maar hier moet je gewoon een advocaat bij betrekken.

In principe betaal jij de leasemaatschappij voor een dienst waarvoor ze jou een fiets ter beschikking stellen. Die fiets kan nu niet gebruikt worden en dus is imo de maatschappij in gebreke.

Een advocaat zal zeer waarschijnlijk voorstellen een in gebreke stelling te versturen aan de leasemaatschappij met daarin vermeld een (korte) termijn waarop het probleem opgelost moet zijn.
Als er binnen die termijn het probleem niet naar volle tevredenheid wordt opgelost dan eis je dat het contract ontbonden wordt zonder nadelige gevolgen voor jou.

Mailtjes, belletjes aan wie dan ook hebben geen zin want niemand komt in beweging om voor jou het probleem op te lossen. De bal ligt bij jou, als jij niks doet gebeurt er niets.

Met Trek heb jij niets te maken want jij hebt geen overeenkomst met Trek.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 28 sep 2021 16:35

Aan ons heb je niks. Je zoekt best hulp bij deskundige met veel ervaring met Carbon die hier iets over zeggen kan.

Erewoord gaat u niet helpen. En de mening van foristen ook niet.

RobertvD
Forum-lid
Berichten: 334
Lid geworden op: 03 dec 2019 15:23

RobertvD 28 sep 2021 17:32

Volgens mij is je dispuut met de leasemaatschappij, niet met Trek. Misschien je topictitel aanpassen?

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15946
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 28 sep 2021 19:31

RobertvD schreef: 28 sep 2021 17:32 Volgens mij is je dispuut met de leasemaatschappij, niet met Trek. Misschien je topictitel aanpassen?
Benieuwd of hij de naam van de leasemaatschappij in de titel gaat zetten.
Kwestie van anderen te behoeden om met deze firma in zee te gaan. :x
I know myself like no one else
Nothing to defend

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 28 sep 2021 20:08

Als dat klopt kun je direct naar Trek. Wellicht

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37638
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 28 sep 2021 22:44

Als dat vuilspatten zijn: wil je dan even een nieuwe foto posten met een schoon gepoetste vork? Ik twijfel er aan.
Less is bore

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16202
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 28 sep 2021 23:18

Het lijkt mij gewoon een fiets die zelf gesloopt is door iemand die hier een account opent in de hoop dat een beetje social media aandacht Trek of de leasemaatschappij over de streep trekt om toch een nieuw frame te geven.

Het kan best zijn dat ik er naast zit maar die kans is maar heel klein gezien de schade en de plek waar deze zit. Ik snap dus goed dat Trek hetzelfde zegt. Ik vrees dat een advocaat het alleen maar duurder gaat maken.
Campagnolo Ultra Dork

Pitti Carabinieri
Forum-lid
Berichten: 250
Lid geworden op: 06 okt 2017 12:52

Pitti Carabinieri 29 sep 2021 08:53

Je racefiets in een fietshok stallen op het werk is ook niet echt een garantie dat daar voorzichtig mee wordt omgegaan. Ik zou het niet aandurven in ieder geval.

Plaats reactie