Probleem met afstellen L schroef
Waarom zou je wachten met het vervangen van een versleten ketting? en uiteraard de cassette? Hollandse zuinigheid? Deze vervanging is standaard bij aankoop op marktplaats/gebruikt. Een nieuwe ketting/cassette lost je probleem niet op.
Pat richt je met een patrichter. Een stuk gereedschap van ca 30 euro. Als je die niet wil aanschaffen kan je FM het ook voor je doen.
Je kan aan een derailleur stellen wat je wil, maar zonder recht pat wordt het nooit wat.
Je kan aan een derailleur stellen wat je wil, maar zonder recht pat wordt het nooit wat.
Laatst gewijzigd door havana op 16 sep 2021 09:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Zie ik op de 2e en 3e foto nu goed dat je de derailleurkabel los hebt hangen?Justin043 schreef: ↑15 sep 2021 16:30 Ik heb laats een 2e hande racefiets gekocht, echter had ik al snel een probleem met de derailleur achter, bij het afstellen van de L schroef blijft de ketting en derailleur niet onder de cassete maar wilt de derailleur eigenlijk teruggaan naar kleinere casettes.
Zonder derailleurkabel wil de derailleur graag naar het kleinste kransje ja....
L-schroef stellen doe je terwijl de kabel gemonteerd zit en hij in de lichtste versnelling achter staat.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
Nou, dat ben ik toch niet met je eens.
De limietschroeven L en H kun je beter zonder kabel gemonteerd stellen. Want dan weet je zeker dat de kabelspanning geen invloed uitoefent.
Enige nadeel is dat je bij het grote kransje de derailleur met de hand de juiste kant op moet duwen. Maar dat heb je zo onder de knie.
De limietschroeven L en H kun je beter zonder kabel gemonteerd stellen. Want dan weet je zeker dat de kabelspanning geen invloed uitoefent.
Enige nadeel is dat je bij het grote kransje de derailleur met de hand de juiste kant op moet duwen. Maar dat heb je zo onder de knie.
Voor de beperking naar buiten werkt dat alleen als de kabel wel vast maar niet strak staat. Een onderscheid dat sommigen niet maken.
Niet zijken maar reiden !
- borgmonster
- Forum-lid
- Berichten: 808
- Lid geworden op: 11 mei 2006 14:29
Een versleten ketting moet je imho sowieso vervangen, maar dan moet doorgaans ook de cassette achter worden vervangen (of enkel de versleten kransjes uit de cassette, als dat mogelijk is).
PS: Alle tandwieltjes achter samen noem je de cassette, afzonderlijke tandwieltjes heten bijvoorbeeld kransjes, en het buitenste kransje (dat het dichtst bij de vork ligt) is het kleinste tandwieltje. Het grootste kransje biedt de eerste versnelling.
PS: Alle tandwieltjes achter samen noem je de cassette, afzonderlijke tandwieltjes heten bijvoorbeeld kransjes, en het buitenste kransje (dat het dichtst bij de vork ligt) is het kleinste tandwieltje. Het grootste kransje biedt de eerste versnelling.
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6