Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Tweede versnelling te zwaar

kappel
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 sep 2021 21:06

kappel 06 sep 2021 21:13

Hoi allemaal! De tweede versnelling van mijn Shimano Nexus 7 is veel te zwaar. Hij voelt ongeveer net zo zwaar als de vierde versnelling. Alle andere versnellingen werken wel naar behoren.

Ik heb de naaf opnieuw afgesteld en de kabel gesmeerd. Alles loopt soepel. Heeft iemand een idee wat dit kan veroorzaken en of ik dit zelf kan repareren? Of zal het hele binnenwerk vervangen moeten worden?

Alvast dank!

Gebruikersavatar
klimmer
Forum-lid HC
Berichten: 7924
Lid geworden op: 14 apr 2004 20:52
Locatie: Geleen

Gebruikersavatar klimmer 07 sep 2021 13:17

Kan de fietsenmaker dat dan niet oplossen? Investeren in Nexus 7 is weggegooid geld.

roos1
Forum-lid
Berichten: 636
Lid geworden op: 17 mei 2006 09:24

roos1 07 sep 2021 17:04

Als het alleen versnelling 2 is. Waarom je er dan druk over maken. Die trapt normaal zo ligt dat je hem toch niet gebruikt.
Ik snap dat het niet hoort. En als je afstelling goed staat zou ik ook niet weten wat dit veroorzaakt. Maar versnelling 2 gebruik ik echt nooit op een nexus fiets
Gr Roos

kappel
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 sep 2021 21:06

kappel 10 sep 2021 20:52

klimmer schreef: 07 sep 2021 13:17 Kan de fietsenmaker dat dan niet oplossen? Investeren in Nexus 7 is weggegooid geld.
Hoezo is investeren in die versnellingsbak naaf weggegooid geld? Bedoel je te zeggen dat je er beter meteen een nieuwe voor kan halen? Of dat er beter een hele andere naaf op kan?
roos1 schreef: 07 sep 2021 17:04 Als het alleen versnelling 2 is. Waarom je er dan druk over maken. Die trapt normaal zo ligt dat je hem toch niet gebruikt.
Ik snap dat het niet hoort. En als je afstelling goed staat zou ik ook niet weten wat dit veroorzaakt. Maar versnelling 2 gebruik ik echt nooit op een nexus fiets
Ik gebruik de tweede wel, zeker bij optrekken, maar ook bij bergje op/harde wind tegen etc.

Plaats reactie