Mijn dochter wil graag wedstrijden gaan fietsen, hiervoor moet de fiets voldoen aan de jeugd verzetten.
Categorie 3 en 4 mogen max 5,78 meter hebben.
Nu rijdt mijn dochter met 50/34 voor.
Hoe moet ik ooit richting die 5,78 meter komen met een andere cassette. Ben al wezen zoeken op het www maar zelfs met een kleinste achter van 16 ga ik dat niet redden 🥴.
Waar vind ik ergens informatie hoe dit wel te doen, zonder elk jaar de complete fiets te moeten verbouwen?
Jeugd verzetten vraag
-
- Moderator
- Berichten: 3078
- Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48
Je monteert een 44 blad vooraan, i.p.v. de 50.
Uitgaande van een wielomtrek van 2.1 meter kun je dan met een 16 in de cassette beginnnen.
Uitgaande van een wielomtrek van 2.1 meter kun je dan met een 16 in de cassette beginnnen.
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1218
- Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25
Shimano heeft enkel 46,50,52 en 53 buitenbladen. TA heeft alles wat je moet hebben, het type is afhankelijk van welk crankstel je hebt.
De cassette beginnend met 16 ga je ook niet vinden bij Shimano, daarvoor kun je bij Miche terecht.
De cassette beginnend met 16 ga je ook niet vinden bij Shimano, daarvoor kun je bij Miche terecht.
De meeste 3/4 rijders rijden met 46 voorblad en 16/27 cassette. Voor categorie 3/4 verwijder je de 16 en vul je op met een spacer. Daardoor is de 17 de zwaarste versnelling. Met de h schroef op derailleur uitslag begrenzen. Bij overgang naar categorie 5/6 de 16 er weer opzetten.
Uiteraard kan je ook een miche cassette kopen beginnend met een 17.
Makkelijkste is een cross crankstel 46 op de kop te tikken.
Slechte nieuws is dat onderdelen op dit moment veelal uitverkocht zijn.
Uiteraard kan je ook een miche cassette kopen beginnend met een 17.
Makkelijkste is een cross crankstel 46 op de kop te tikken.
Slechte nieuws is dat onderdelen op dit moment veelal uitverkocht zijn.
Precies dit!dream schreef: ↑16 jun 2021 20:48 De meeste 3/4 rijders rijden met 46 voorblad en 16/27 cassette. Voor categorie 3/4 verwijder je de 16 en vul je op met een spacer. Daardoor is de 17 de zwaarste versnelling. Met de h schroef op derailleur uitslag begrenzen. Bij overgang naar categorie 5/6 de 16 er weer opzetten.
Uiteraard kan je ook een miche cassette kopen beginnend met een 17.
Makkelijkste is een cross crankstel 46 op de kop te tikken.
Slechte nieuws is dat onderdelen op dit moment veelal uitverkocht zijn.
Met een 46 voor ben je de komende jaren klaar want iedere voor Cat3-4
haal je de 16 weg en vervang je door een spacer of afgeslepen tandkransje.
Voor de cat 5-6 zet je de 16 er gewoon weer in.
Welk type cranckset heb je? Mogelijk kun je alleen volstaan met een 46 buitenblad.
In het andere geval is een cross cranckstel idd 46/36 is wel de korste klap.
Alleen in de huidige situatie met onderdelen schaarste......
Andere optie is een Miche casette met een 18 als kleinste tandwiel en dan de 18 en afslijpen.of vervangen door een reeds afgeslepen Miche tandwieltje zodat je grootste verzet 50x19 is
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
@Polleke, pm gestuurd!
Canyon Endurace CF SL Disc 8.0 Di2
Ikke gek?? Nee hoor, hooguit een special edition
Ikke gek?? Nee hoor, hooguit een special edition