Ik heb de Stages omdat de 4iii wat dikker is en niet past op mijn gravelfiets.
Maar als je nu een triple FSA hebt, is dit allemaal niet meer relevant.
Misschien tijd om die triple stilaan de deur te wijzen
Powermeter voor prutser
Zonder een hele discussie los te laten branden over triple of niet: ik heb een hele tijd met compact gereden, en kocht deze fiets waar een triple op zat. Gewicht boeit me niet zo, en ik vind het wel makkelijk dat ik op vakantie geen dingen hoef aan te passen. En de fiets zelf ben ik heel blij mee (Focus Cayo). Het vervangen van die triple kost me ook nieuwe shifters en voorderailleur. Dat vind ik een beetje zonde.
Bij een nieuwe fiets, moet ik wel weer compact want triple is er niet, helemaal als je over wilt naar schijfremmen. Die combi is redelijk zeldzaam denk ik. Maar een eventuele shimano crank met powermeter, kan gewoon mee.
Bij een nieuwe fiets, moet ik wel weer compact want triple is er niet, helemaal als je over wilt naar schijfremmen. Die combi is redelijk zeldzaam denk ik. Maar een eventuele shimano crank met powermeter, kan gewoon mee.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
Futurum shop heeft nu de Assioma duo in de aanbieding. €100 korting. Nog wel steeds veel geld, maar voordeel vd pedalen is dat je ze altijd mee kunt nemen naar een eventuele andere fiets. De Assioma zijn zeer nawkeurig, en oplaadbaar via magneet aansluiting. Geen open klepjes of zo, zoals Garmin heeft. Ik rijd er nu een jaar mee, en heb er veel plezier van.
Wanneer je valt met de fiets dan zal altijd een pedaal de grond raken. En dat is het nadeel van deze powermeter.Hbblaauw schreef: ↑27 mei 2021 16:25 Futurum shop heeft nu de Assioma duo in de aanbieding. €100 korting. Nog wel steeds veel geld, maar voordeel vd pedalen is dat je ze altijd mee kunt nemen naar een eventuele andere fiets. De Assioma zijn zeer nawkeurig, en oplaadbaar via magneet aansluiting. Geen open klepjes of zo, zoals Garmin heeft. Ik rijd er nu een jaar mee, en heb er veel plezier van.
- borgmonster
- Forum-lid
- Berichten: 808
- Lid geworden op: 11 mei 2006 14:29
M’n fietscomputer is ook gewoon en niets meer dan een prutsputer. Wat doet die snelheid er eigenlijk nou echt toe? Iets harder prutsen en hij gaat omhoog, Iets minder prutsen en hij blijft laag. Als ik voel dat ik lekker heb geprutst dat is het toch goed? Ongeacht de snelheid?
Doodop na 25 gemiddeld over 100 km en uitgerust terug thuis komen na 35 gemiddeld over 150 km? Ik pruts hoe dan ook alleen maar wat. De wereld verandert er niet door maar ik kan me in beide gevallen tevreden voelen. Daar gaat t eigenlijk om.
Maar fie prutsputer hou ik toch maar. De cadansmeter gebruik ik echter niet meer.
Maar het kriebelt nu wel… Misschien toch ook maar eens een vermogensmeter aanschaffen? Maar alleen maar om te kijken hoe ik pruts. Niks serieus natuurlijk.
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6
- borgmonster
- Forum-lid
- Berichten: 808
- Lid geworden op: 11 mei 2006 14:29
Is een stel pedalen met ingebouwde krachtmeters nou werkzaam?
deze dus
deze dus
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6
Die pedalen worden hierboven meerdere malen aangeraden. Zowel als enkele als dubbele. Als ik de reviews zo lees werken naar behoren.
Ik heb geloof ik wel wat losgemaakt met het gebruik van het woord prutser.
Ik heb geloof ik wel wat losgemaakt met het gebruik van het woord prutser.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
ik denk dat veel prutsers zich erin herkennen. ik vind het eigenlijk een uitstekend woord om toe te voegen aan het wielerjargon, naast de klimgeit, de sprintbom, de stoemper, de superknecht, de waterdrager, de wegkapitein en het strijkijzer heb je dan de prutser. Ik hoor het Maarten Ducrot al roepen: "kijk die afgepoefte prutser met zijn mijnwerkersgezicht roepen om zijn moeder”.
Het grote nadeel van een enkelvoudige powermeter is toch wel de spikes op het moment dat je een sprint aanzet, doordat de waarde verdubbeld wordt.
ik heb al flink wat onverklaarbare spikes gezien in mijn garmin connect of op strava. De powerwaardes tussen connect en strava verschillen trouwens nogal. als je het over prutsers hebt: strava kan er ook wat van.
Het grote nadeel van een enkelvoudige powermeter is toch wel de spikes op het moment dat je een sprint aanzet, doordat de waarde verdubbeld wordt.
ik heb al flink wat onverklaarbare spikes gezien in mijn garmin connect of op strava. De powerwaardes tussen connect en strava verschillen trouwens nogal. als je het over prutsers hebt: strava kan er ook wat van.
Dat ligt dan aan je meter. Ik heb nooit last van spikes en strava en Connect is op 1-2w gelijk. Vaak wordt het verschil veroorzaakt doordat je auto pauze bij een bepaald aantal km/h hebt ingesteld.rovar schreef: ↑27 mei 2021 23:12 ik denk dat veel prutsers zich erin herkennen. ik vind het eigenlijk een uitstekend woord om toe te voegen aan het wielerjargon, naast de klimgeit, de sprintbom, de stoemper, de superknecht, de waterdrager, de wegkapitein en het strijkijzer heb je dan de prutser. Ik hoor het Maarten Ducrot al roepen: "kijk die afgepoefte prutser met zijn mijnwerkersgezicht roepen om zijn moeder”.
Het grote nadeel van een enkelvoudige powermeter is toch wel de spikes op het moment dat je een sprint aanzet, doordat de waarde verdubbeld wordt.
ik heb al flink wat onverklaarbare spikes gezien in mijn garmin connect of op strava. De powerwaardes tussen connect en strava verschillen trouwens nogal. als je het over prutsers hebt: strava kan er ook wat van.
Ik lees dit voor het eerst. Heb je hier referenties van?rovar schreef: ↑27 mei 2021 14:02 ik heb een 4iiii gekocht en geen stages omdat de stages een langere sensor behuizing heeft waardoor hij bij een shimano crank een kleine bocht moet maken en de behuizing onder spanning komt te staan waardoor hij na verloop van tijd los komt en er vocht in kan komen.