Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Vraagjes opbouw Koga Kimera frame met Ultegra R8000

franciscus2007
Forum-lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 07 aug 2011 22:53
Locatie: Leiden
Contact

franciscus2007 04 mei 2021 23:59

Hallo,

Het carbonnen frame van mijn Koga Kimera was gebroken. Door de 10 jaar garantie die Koga geeft op het frame heb ik een vervangend frame gekregen. Het opbouwen van het frame heb ik besloten zelf te gaan doen en niet door de FM. Enerzijds om kosten te besparen. Anderzijds om er wat van te leren. Ben al een heel eind maar loop tegen een aantal probleempjes aan. Wie kan mij helpen:

- De bij het frame behorende kabelgeleider (Zie bijlage) zit los. Weet iemand of dat de bedoeling is? Bij draaien van het stuur schiet hij los.
- Bij het gat in het frame waar de kabel van het voorderailleur naar buiten komt zit een gat. Hoe sluit je dat af? Ik heb daar bij het frame geen dopje voor gekregen.

Hoor het graag.

Groet,

Frank
Bijlagen
RACE-KOGA-RACE-THT.jpg
Het is de liefde voor de fiets!

buddo
Forum-lid
Berichten: 1964
Lid geworden op: 20 aug 2005 11:02
Locatie: Heerenveen

buddo 05 mei 2021 07:22

De kabelgeleider (of hoe zo'n ding ook heet) hoort niet los te schieten.
M.b.t. je andere vraag: als je dat gat afsluit kan er geen kabel meer door... ik denk dus niet dat het de bedoeling is om dat af te sluiten. Of ik snap je niet helemaal...
Denk ik toch het makkelijkst om je FM even te bellen / er langs te rijden (het kan weer!)

Plaats reactie