Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Bontrager body verschuift

bosmeeuw
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 apr 2021 08:41

bosmeeuw 27 apr 2021 08:50

Hoi,

ik heb net een 2ehandse wielset gekocht van Bontrager. Deze is ooit van een Trek Madone gehaald.

Er zat al een Shimano 105 cassette op. Tijdens het monteren merkte ik dat de body (en dus de cassette) een millimeter kan verschuiven. Nadat ik de cassette eraf haalde zag ik dat het body precies een millimeter los komt van het wiel.

Hier heb ik wat foto's opgeladen: https://imgur.com/a/sMXL7aN

In de eerste foto zie je dus dus een spleetje van een millimeter.

Ik kan de dop er af trekken en de bovenste sluiting er opnieuw op zetten, maar deze gaat niet verder dan ze gaat, waardoor het geheel niet geklemd wordt..

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen / vast zetten?

Gebruikersavatar
klimmer
Forum-lid HC
Berichten: 7924
Lid geworden op: 14 apr 2004 20:52
Locatie: Geleen

Gebruikersavatar klimmer 01 mei 2021 22:32

Ik zie geen foto's. De body zit vaak met een grote inbus vast aan de naaf. In dat geval moet je die dus vaster zetten. Indien het klem/pers-verbindingen zijn: blauwe loctite.

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5227
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 02 mei 2021 08:52

Kan je de body met cassette ook bewegen als het wiel in je fiets zit?

Sommige bodies schuif je op de naaf en en kan je niet 'vast zetten'. Maar belangrijk bij deze is te kijken als de body en wiel op de fiets zit of alles spelingsvrij is.

Eventueel moet je opzoeken welke naaf je juist heb en de opbouw van de naaf opzoeken (zelf heb ik dat nog niet van bontrager naven gevonden, lijkt geheime info)

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5227
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 02 mei 2021 08:52

Ps; ik zie een foto's wel

Plaats reactie