Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Krijg cassette niet los..

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 20 mar 2021 20:19

Over 387 jaar zullen er nog steeds mensen zijn die ergens in antieke digitale forumarchieven iets zullen vinden van kruipolie/WD40 en zo woekert dat door.
Over 2387 jaar wordt er ergens een verroest blikje WD40 gevonden en ik denk dat geen enkele archeoloog of andere wetenschapper een fucntie als kruipolie uit de inhoud zal destilleren.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2240
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 20 mar 2021 20:57

Eerst laten schrikken door goed hard "boe" te roepen. Daarna een lang stuk pijp op de sleutel steken en linksom draaien. Moet dan wel los komen.
Maar vergeet vooral niet de eerste stap goed uit te voeren.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 21 mar 2021 07:27

Idd cassettesleutel verlengen dmv een pijp oid.
Vorige week hetzelfde meegemaakt met fiets van de zoon vd buurman, een Trek Marlin, online gekocht bij 12Go biking.
Die cassette zat zo allejezus lomp vast, 9sp, dat we er een pijp bijgehaald hebben om de kracht op de sleutel te vergroten.
Met z'n 2en gelukte het met brute kracht om dat ding los te krijgen...
En maar hopen dat de kettingzweep niet losschiet terwijl je met alle geweld bezig bent!

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2019
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 21 mar 2021 17:04

Ik heb precies hetzelfde gehad met mijn fiets. Ben gestopt toen er uit de cassette een stukje ondefinieerbaar aluminium kwam nadat ik maximaal kracht zette.
Daarna mocht de fietsenmaker het oplossen van mij.

ronaldi
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 jan 2021 20:54
Locatie: Bijlmer zuid

ronaldi 27 mar 2021 17:31

casette afnemer in de bankschroef en kettingzweep verlengen. toen de kettingzweep brak heb ik de haakse slijper op de sluitmoer gezet, was binnen een paar minuutjes klaar, bleek de veiligste oplossing bij mij voor wiel en gereedschap.

kasper
Forum-lid
Berichten: 110
Lid geworden op: 09 sep 2005 20:34

kasper 29 mar 2021 17:01

Datzelfde probleem had ik zaterdag. Ketting zweep krom zo vast zat dat kreng. Uiteindelijk heb ik de body met cassette van de naaf getrokken (DT Swiss naaf) en het grootste kransje met 8 spijkers op een pallet (genoeg stapels pallets rond het huis voor het rijden van biketrial door junior) vast gespijkerd. Er zitten van die mooie gaatjes in de grootste kransjes. Toen met de afnemer met verlenging los kunnen draaien.
Zondag even een nieuwe ketting zweep gemaakt, model tactical assault.

Plaats reactie