Het is mij goed gelukt met een c bear bb in een scott, veel lastiger kan het bijna niet.
Eruit doe ik altijd met hamer en grote inbus oid.
Wat voor gereedschap nodig voor zelf lager onderhouder wielen?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12637
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Uiteindelijk is de 1e verzending nooit aangekomen. Ze hebben daarna met spoed een nieuwe doos verzonden en deze was binnen 10 dagen binnen. Het heeft even geduurd, maar toch perfect opgelost
Laatst gewijzigd door Kornuit op 10 jun 2021 21:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Even een opfissertje en voor de zekerheid, heb ik aan deze https://nl.aliexpress.com/item/1005006268555994.html voldoende om zowel oude lagers te verwijderen als nieuwe te monteren op DT350 voor en achter?
Ik vind die set eerlijk gezegd nogal overkill voor DT 350. Bekijk eerst eens de goede en duidelijke manual op dtswiss.com want DT Swiss doet helemaal niet aan persen en zo.
Afhankelijk van de leeftijd van je achternaaf (zie manual) heb je ook nog de ring nut removal tool nodig om de vastgeschroefde helft van de star ratchet in de achternaaf te lossen: https://www.bike-components.de/en/DT-Sw ... ol-p15477/ . Deze ring zit muurvast, ik zou zeker geen ersatz-tool gebruiken om die los proberen te krijgen.
Afhankelijk van de leeftijd van je achternaaf (zie manual) heb je ook nog de ring nut removal tool nodig om de vastgeschroefde helft van de star ratchet in de achternaaf te lossen: https://www.bike-components.de/en/DT-Sw ... ol-p15477/ . Deze ring zit muurvast, ik zou zeker geen ersatz-tool gebruiken om die los proberen te krijgen.
Voor die prijs zou ik op Aliexpress kijken.
https://www.aliexpress.com/w/wholesale- ... -tool.html
https://www.aliexpress.com/w/wholesale- ... -tool.html
Het is helemaal niet zeker dat Woefdram die tool nodig heeft, waarschijnlijk niet.
Maar ik kan je wel verklappen dat ik al één keer met twee man aan het wiel heb moeten sleuren om die ringnut los te krijgen. We hebben toen zoveel moment op het wiel gezet dat ik schrik had dat de spaken zouden uitscheuren aan de naaf of in de velg. Als dan die tool slipt in de ringnut omdat die net niet goed genoeg past, dan mag je de naaf weggooien want zonder tanden krijg je die ringnut er nooit uit.
Hier zie je de procedure: https://youtu.be/-Wde2goI3Cs . Ze hebben die ringnut hier op voorhand losgemaakt, of dat wiel heeft nooit in een fiets gezeten, waarschijnlijk het tweede.
Maar ik kan je wel verklappen dat ik al één keer met twee man aan het wiel heb moeten sleuren om die ringnut los te krijgen. We hebben toen zoveel moment op het wiel gezet dat ik schrik had dat de spaken zouden uitscheuren aan de naaf of in de velg. Als dan die tool slipt in de ringnut omdat die net niet goed genoeg past, dan mag je de naaf weggooien want zonder tanden krijg je die ringnut er nooit uit.
Hier zie je de procedure: https://youtu.be/-Wde2goI3Cs . Ze hebben die ringnut hier op voorhand losgemaakt, of dat wiel heeft nooit in een fiets gezeten, waarschijnlijk het tweede.
Het is een nieuw wiel dat die man in het filmpje ookabdr schreef: ↑05 mar 2024 14:38 Het is helemaal niet zeker dat Woefdram die tool nodig heeft, waarschijnlijk niet.
Maar ik kan je wel verklappen dat ik al één keer met twee man aan het wiel heb moeten sleuren om die ringnut los te krijgen. We hebben toen zoveel moment op het wiel gezet dat ik schrik had dat de spaken zouden uitscheuren aan de naaf of in de velg. Als dan die tool slipt in de ringnut omdat die net niet goed genoeg past, dan mag je de naaf weggooien want zonder tanden krijg je die ringnut er nooit uit.
Hier zie je de procedure: https://youtu.be/-Wde2goI3Cs . Ze hebben die ringnut hier op voorhand losgemaakt, of dat wiel heeft nooit in een fiets gezeten, waarschijnlijk het tweede.