Hi,
Momenteel heb ik een 52/36T vooraan en 11-28T achteraan.
Aangezien ik de 11-12-13 achteraan nooit gebruik icm de 52 dacht ik om een 14-28 en 11-30 cassette te combineren tot een 14-30.
De capaciteit van de R8050 korte kooi derrie is max 33 tanden, dus ik kom dan uit op 32. Zou moeten lukken in theorie.
Ik heb hier al van verschillende gebruikers gelezen dat ze een 14-30 gebruiken maar dan op mechanische groepen.
Nog nergens ervaringen gelezen van deze combo met di2.
Dus ik wou hier even polsen wat de meningen zijn.
Ik ga ook even moeten testen of een
14T als kleinste krans wel gaat passen in mijn frame. Het lijkt zeer nipt te worden.
Alternatief is natuurlijk gewoon de cranck vervangen door een 50/34, maar da’s natuurlijk weer een pak duurder.
Iemand die 14-30T fietst met Di2?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6334
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Je kan het 36 voorblad vervangen door een 34 tands, kost je zo'n €20,-. (€11,- bij R2bike)
Schakelt ook goed.
Opletten of een 14 kransje van je cassette voldoende ruimte heeft, en niet tegen de achtervork aankomt.
Schakelt ook goed.
Opletten of een 14 kransje van je cassette voldoende ruimte heeft, en niet tegen de achtervork aankomt.
-
- Forum-lid
- Berichten: 487
- Lid geworden op: 05 sep 2016 20:22
- Locatie: Groningen
Als het je helpt: ik gebruik een frankenstein 14-34 cassette met 33/41 kettingwielen icm een Ultegra Di2 lange kooi. Werkt prima.
Wat voor crank heb je dan? Ik kan gewoon 50/34, 52/36 of 53/39 monteren.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl
lijkt geen probleem wat je wil maken,
36voor 30achter = 34voor 28achter
net als
52voor 14achter = 46voor 12 achter
dat wil zeggen dat 36-46 en 11-30 met standaard componenten heel dicht in de buurt komen. net als 52-36 en 14-30.
voordeel is dat je kettingblad 10 tanden verschil heeft een kleine stap is meer overlap maar ook enorm veel ander plezier.
ik zelf ga binnenkort weer 36/48 met een 11-30 cassette rijden op de koersfiets, tijdje terug al meerdere seizoenen met tevredenheid gereden.
de gravelbike heeft hier in limburg een 34/46 en een 11-32 cassette, deze laatste combi gaat nog niet heel lekker, bij een kettingblad op schakelen, ligt de ketting een halve slag te hoog op het blad.
btw miche verkoopt kant en klare 14-30, het moet enkel nog in je frame passen,
juiste ketting lengte en tadaaaa.
36voor 30achter = 34voor 28achter
net als
52voor 14achter = 46voor 12 achter
dat wil zeggen dat 36-46 en 11-30 met standaard componenten heel dicht in de buurt komen. net als 52-36 en 14-30.
voordeel is dat je kettingblad 10 tanden verschil heeft een kleine stap is meer overlap maar ook enorm veel ander plezier.
ik zelf ga binnenkort weer 36/48 met een 11-30 cassette rijden op de koersfiets, tijdje terug al meerdere seizoenen met tevredenheid gereden.
de gravelbike heeft hier in limburg een 34/46 en een 11-32 cassette, deze laatste combi gaat nog niet heel lekker, bij een kettingblad op schakelen, ligt de ketting een halve slag te hoog op het blad.
btw miche verkoopt kant en klare 14-30, het moet enkel nog in je frame passen,
juiste ketting lengte en tadaaaa.
Ok, ik zou mijn 52 dan vervangen door een 46.
Vraag is, ga ik mijn derailleur laag genoeg krijgen? Volgens wat ik zie kan ik nog wat zakken, maar niet heel veel.
https://www.dropbox.com/s/1gql0kr9plizz ... 0.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/pt90mny39bicd ... 5.jpg?dl=0
Vraag is, ga ik mijn derailleur laag genoeg krijgen? Volgens wat ik zie kan ik nog wat zakken, maar niet heel veel.
https://www.dropbox.com/s/1gql0kr9plizz ... 0.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/pt90mny39bicd ... 5.jpg?dl=0
Kuota Kougar
Mits je derailleur nu op de goede hoogte staat. En je wisselt je 52T voor een 46T Zou je jou derailleur 12.5mm moeten zakken.
Doe het sommetje maar 1/2" is de pitch van 1 kettingschakel.
Omtrek = pi x diameter
52T =omtrek 26"= dia 8" = radius 4"
46T =omtrek 23" = dia 7" = radius 3,5"
Dus je fd moet 0,5" lager of 12.7mm
Doe het sommetje maar 1/2" is de pitch van 1 kettingschakel.
Omtrek = pi x diameter
52T =omtrek 26"= dia 8" = radius 4"
46T =omtrek 23" = dia 7" = radius 3,5"
Dus je fd moet 0,5" lager of 12.7mm
Miche: 14-30 v11
https://www.micheparts.nl/index.php?rou ... ct_id=1169
https://www.micheparts.nl/index.php?rou ... ct_id=1169
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O