Het kleinste blad voor is gewoon versleten.
Je kunt een paar dingen doen.
- Doorrijden met de huidige combi ketting, blad en cassette tot er doortrap- en schakelproblemen ontstaan. als die er al niet zijn.
- De ketting vervangen om erachter te komen dat die snel inslijt en de schakel- en doortrapproblemen terug zijn. (als ze al weg gaan)
De hele zwik vervangen en bij goed onderhoud pas na 2500-3500 km een ketting te hoeven vervangen.
Doortrappen gebeurt vooral bij zware belasting, leuk in een klimmetje of bij een stoplicht sprintje.
De meeste fietsers kunnen dat niet herstellen en gaan onderuit.
achterderailleur
Ik heb 3x geteld van de foto en breng het niet verder dan.....8
Maakt overigens niet uit met de getoonde buiscommandeurs, die doen alles.
Zij het er 9 , dan ook een 9 spiet ketting.
PS, hier een binnenblad voor 15,50€
https://www.bikeinn.com/fiets/stronglig ... lsrc=aw.ds
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Zoek eens wat beter! bijv. bikecomponents.de of bij mathsalden.nl
Een 9v ketting (KMC) kost €13,- bij Math en dan deze:
https://www.bike-components.de/en/Shima ... ur-p50337/ Past ook op 8v, gebruik gewoon een 9v ketting.
Het verschil tussen universele kabels en die van Shimano is in elk geval dat Shimano kabels van RVS zijn en universele kabels dus niet. Niet roestvrije kabels worden sterk afgeraden. Een Shimano derailleur kabel kost €3,50. Daar wordt je toch niet arm van? Een hobby kost geld.
-
- Forum-lid
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 19 sep 2019 22:42
Plaats je vraag in de rubriek Retro / oude fietsen onder racefietsen. Daar zitten de liefhebbers en die kunnen je goed op weg helpen. Die experts halen zo'n oude fiets meestal geheel uit elkaar. Voor 1 en ander heb je speciaal gereedschap nodig. Alle onderdelen worden goed schoongemaakt met b.v. Dasty ontvetter. En dan alles weer in elkaar zetten en daar waar nodig is nieuw vet. En vergeet de drivetrain niet af te stellen. Het is leuk werk om hem op te knappen.