Shimano 12-speed Race
-
- Forum-lid
- Berichten: 733
- Lid geworden op: 29 jan 2016 09:05
Lijkt me top! Ik onderzocht de mogelijkheid om mijn canyon ultimate van di2 te voorzien, maar het boren van gaten in het frame durf ik niet aan. 12 speed lijkt me ook wel wat. Ik houd niet van wisselen van wielen of cassette als ik naar Ardennen of Alpen reis. In de polder mis ik daarom wel eens een stapje bij het schakelen op de 11-32 cassette. 12 speed draadloos gaat beide problemen oplossen.
Hangt af van welke weg ze kiezen. De Campa weg of de prut weg.HarryuitHilversum schreef: ↑23 nov 2020 22:16 In de polder mis ik daarom wel eens een stapje bij het schakelen op de 11-32 cassette. 12 speed draadloos gaat beide problemen oplossen.
Campa heeft er voor gekozen om de 11 als kleinste te behouden en er een extra stap tussen de rest te plaatsen. Zeg maar wat iedereen mist. Sram en Shimano MTB, hebben ervoor gekozen om een 10 er voor te plaatsen. Voor MTB valt er wat voor te zeggen, maar op de weg schiet je er geen r**t mee op. Aangezien de nieuwe cassette body van Shimano (MicroSpline) gemaakt is voor een 10 als kleinst, vrees ik dat shimano voor de weg groepen ook de prut weg gaat kiezen. Of ze gaan 12 speed cassettes maken die op 11 speed bodies passen en dan is het wel feest.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6086
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Als ze kiezen voor de 10.., zouden ze dan niet ook kiezen voor een 30-46 of 34-48 crankstel of iets dergelijks?
Waarmee je die missende tussenstap dus weer iets minder zou missen?
Waarmee je die missende tussenstap dus weer iets minder zou missen?
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12634
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Wat is daar je idee van?
Zover is de techniek nog niet of je moet hele dure dingen gaan doen.
waarom geen batterijen in je shifter ik rijd nu drie seizoenen en ik gok 18K met Etap en de batterijen in de shifters nog nooit vervangen.
Ik dacht dat ze een soort semi draadloos zouden gaan doen, wel de shifters en 1 accu voor beide derrie's. Doe mij maar gewoon de sram manier. accu's zijn niet lelijker dan kabels imo
Omdat dit in de allereerste post staat:
Batterijen in de shifters zou voor mij een dealbreaker zijn (en de reden om toch nog een huidige Dura-Ace op de kop te tikken, misschien)
Die 10 op de cassette trouwens ook. De 50-11 is ruim voldoende om 60km/u te spurten (veel sneller kan ik toch niet )
Ik laad de DI2 nu 2 keer per jaar op, ik wil niet ook nog eens moeten letten of de batterijen in de shifters nu leeg zijn of niet, laat staan met lege shifter batterijen de rest van de rit afwerken (als de DI2 toch zo goed als leeg is, kan je nog steeds achteraan schakelen en 1 keer van de grote vooraan naar de kleine)The patents confirm that the new Dura-Ace groupset will not only be 12 speed and wireless, but it could also use a piezoelectric element instead of batteries for the shifters.
Batterijen in de shifters zou voor mij een dealbreaker zijn (en de reden om toch nog een huidige Dura-Ace op de kop te tikken, misschien)
Die 10 op de cassette trouwens ook. De 50-11 is ruim voldoende om 60km/u te spurten (veel sneller kan ik toch niet )
Piezo-electrische techniek. Zo een fraaie oplossing zijn als t werkt.wasbeer2006 schreef: ↑24 nov 2020 08:33Wat is daar je idee van?
Zover is de techniek nog niet of je moet hele dure dingen gaan doen.
Je wilt toch niet gezien worden met zulke kleine voorbladen?MarkVeenstra schreef: ↑24 nov 2020 08:27 Als ze kiezen voor de 10.., zouden ze dan niet ook kiezen voor een 30-46 of 34-48 crankstel of iets dergelijks?
Waarmee je die missende tussenstap dus weer iets minder zou missen?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12634
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Zou een fraaie oplossing zijn, als shimano mooie cassettes gaat leveren die beginnen met 11 en/of 12 zou ik best een overstap kunnen maken.
Voordeel van de sram oplossing en losse accu's is toch dat je met een lege accu even snel een nieuwe kan steken. Ik zou zo'n Di2 accu toch elke maand opladen voor de "zekerheid"
Is er al een black friday aanbieding
Voordeel van de sram oplossing en losse accu's is toch dat je met een lege accu even snel een nieuwe kan steken. Ik zou zo'n Di2 accu toch elke maand opladen voor de "zekerheid"
Is er al een black friday aanbieding
Toch niet, 2 keer opgeladen op de BMC (ongeveer 4000km tussen laadbeurten, ik laad op wanneer ik op de 50% zit)
En dan nog een keer of 2 op de gravelfiets (normaal maar 1 keer maar er was iets mis met de batterij, net een andere gekregen van Bike24 ook al was ze 2 jaar en 3 maanden oud)
Altijd goede service bij Bike24 (voor mijn gebroken zadel dat ook ruim 2 jaar oud was, heb ik 50€ korting op een nieuw gekregen, wat 50% is, dat is ook netjes)
En dan nog een keer of 2 op de gravelfiets (normaal maar 1 keer maar er was iets mis met de batterij, net een andere gekregen van Bike24 ook al was ze 2 jaar en 3 maanden oud)
Altijd goede service bij Bike24 (voor mijn gebroken zadel dat ook ruim 2 jaar oud was, heb ik 50€ korting op een nieuw gekregen, wat 50% is, dat is ook netjes)
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 15946
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Mijn Etap derailleurbatterijen geven na ongeveer 750 km aan dat het tijd wordt om op te laden, rood knipperend ledje.
Ik rijd bijna altijd over golvend terrein en schakel dus nogal wat.
Voordeel is wel dat als je vergeten opladen bent en onderweg de achterste, deze is sneller leeg dan de voorste, leeg is je de batterij van voor naar achter kan plaatsen en gewoon verder rijden
De CR2032 batterijen in de shifters lijken dan weer wel een eeuwigheid mee te gaan.
Topservice van bike24 trouwens.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37641
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
De vraag moet zijn: is di2 ergens leverbaar?
Less is bore