Verzet
De Roadlink is met alle tweevoudige cranks te combineren. GRX is geen must. 11v of 10v ook niet.
Je bent in de war.
Wat heeft een RL nu met cranks van doen.
Het doel vd RL is om ruimte te creëren die normaal niet haalbaar is door de b-screw volledig in te draaien. En kun je door RL een tandje groter achter, mits je capaciteit vd derailleur niet overschreden wordt.
Je kunt bij Shimano wel iets meer dan opgegeven, maar zeker niet onbeperkt vergroten. Overigens werken de meest recente Shimano achterderialleurs ook vaak zonder RL al tot 40t
De grx-812 is een geval apart, en is een 1x only derailleur, met maar 31t capaciteit. Als je dan een 42-11 hebt, zit je daar al aan, en ga je daar een dubbel op zetten, krijg je geheid problemen met de ketting pick up omdat de kooi te kort is.
Wat heeft een RL nu met cranks van doen.
Het doel vd RL is om ruimte te creëren die normaal niet haalbaar is door de b-screw volledig in te draaien. En kun je door RL een tandje groter achter, mits je capaciteit vd derailleur niet overschreden wordt.
Je kunt bij Shimano wel iets meer dan opgegeven, maar zeker niet onbeperkt vergroten. Overigens werken de meest recente Shimano achterderialleurs ook vaak zonder RL al tot 40t
De grx-812 is een geval apart, en is een 1x only derailleur, met maar 31t capaciteit. Als je dan een 42-11 hebt, zit je daar al aan, en ga je daar een dubbel op zetten, krijg je geheid problemen met de ketting pick up omdat de kooi te kort is.
Ja, ik geef je een voorbeeld van een combinatie, de grx812, dat het niet gaat. Capaciteit is de lijdende factor, niet een stom stukje metaal dat je derailleur pad verlengt. Met deze derailleur icm met RL is geen dubbel te schakelen. Capaciteit is 31t. Dus een 11-42 en je bent klaar qua capaciteit.
En deze derailleur, in 1xsetup een RL ook totaal overbodig omdat de kooi al ver genoeg van een 42t af kan.
Maar daar ga je inhoudelijk niet op in.
Verder zijn de rest van je bijdragen aan dit topic ook niet inhoudelijk ingestoken. maar begin je wat te roepen over dat een mtb derailleur niet schakelt met road shifters.
Dat schrijf ik niet, maar je leest het niet. Je roept maar wat.
TS is niet aangewezen op GRX. Voor jou is dat kennelijk een gegeven. Met elk dubbel crankstel (geen andere shifters nodig), een cassette tot 40t (kan ook met losse krans van 40t) en de Roadlink kan hij/zij een voldoende lichter verzet realiseren.
Mijn advies is niet aan jou gericht, maar aan de topic starter. Daar was het toch om te doen?
Mijn advies is niet aan jou gericht, maar aan de topic starter. Daar was het toch om te doen?
-
- Forum-lid
- Berichten: 486
- Lid geworden op: 05 sep 2016 20:22
- Locatie: Groningen
Dat is een ovaal, moet je maar willen. En, geen ervaring mee maar, moet je dan niet ook je buitenblad vervangen door een ovaal?japiecarbon schreef: ↑10 nov 2020 11:49 Je kan ook een 30 monteren op een ultegra crank https://r2-bike.com/ABSOLUTE-BLACK-Chai ... g-30-Teeth
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5350
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Puur technisch gezien hoeft dat niet. Je kan gewoon rond en ovaal gecombineerd schakelen. Niet ideaal maar t kan.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5230
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Had ik even niet op gelet. Maar ze zijn er vast ook wel in het rond.