Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Onvoldoende remkracht

felixkremer
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 nov 2020 14:13

felixkremer 10 nov 2020 11:11

jsparie schreef: 10 nov 2020 10:13 Snap niet waarom je de kabels vervangt als toch overduidelijk is dat het mindere remmen door de nieuwe remblokjes komt. Na het vervangen remt het ineens minder dus...... lijkt me logisch.

Het kan ook de specifieke combi blokjes en velg zijn. Blijkbaar matchen die BBB blokken niet optimaal met jouw velgen.

Zoals ik hierboven net aangeef, heb ik nieuwe shimano blokjes gemonteerd (dezelfde die er voorheen op zaten, maar dan dus nieuw). Deze remmen wel iets beter dan de BBB's, maar nog altijd niet zoals voorheen. Kortom, als ik niets aan de afstelling veranderd heb, niet opeens andere velgen gebruik, er geen vet of olie op mijn velgen zit en het gewoon droog is buiten, dan kan het niet anders dan aan de kabel of remhoeven liggen. Een kabel vervangen kost met een tientje en wat tijd, de remhoeven vervangen 60 piek en wat tijd, dus dan probeer ik de kabel wel eerst.

Gebruikersavatar
fietsslak
Forum-lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 16 jun 2016 13:21

Gebruikersavatar fietsslak 10 nov 2020 11:42

Suggestie: waren je oude blokken misschien ingesleten op je velg? En dat nu je velg nog steeds hol is maar je blokken vlak?
I gotta warn you: I've got a compact and an 11-32 and I'm not afraid to use 'em!

felixkremer
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 nov 2020 14:13

felixkremer 10 nov 2020 18:36

fietsslak schreef: 10 nov 2020 11:42 Suggestie: waren je oude blokken misschien ingesleten op je velg? En dat nu je velg nog steeds hol is maar je blokken vlak?
Hm, dit is nog niet zo'n gekke gedachte. Remrand is nog niet versleten, maar zou zomaar kunnen dat de blokken en de velg dusdanig op elkaar zijn ingesleten dat ik dit verschil dus nu merk met nieuwe blokken...

Plaats reactie