Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Derailleur schakelt niet naar 7e verzet

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 25 sep 2020 20:46

Hornet schreef: 25 sep 2020 19:19 Zo lastig is dat toch niet?

1= grootste krans
9= kleinste krans

6=14
7=13
Tja , hoe zou IK moeten weten wat JIJ met 6 en 7 bedoelt.
Dit is niet internationaal of hoe dan ook genormeerd, dus niet lastig maar onmogelijk.

Nu pas krijg ik een visioen van wat je probleem misschien is, te lange ketting.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Hornet
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 sep 2020 09:38

Hornet 25 sep 2020 22:55

BartNL schreef: 25 sep 2020 20:06 dat is wel net anders dan wat ik normaal zou denken ;)
In dat geval is 7e tandwiel wel net waar je volgens de dealer manual pagina 9 één vulring zou moeten hebben bij de 28 tand versie. Dealer manual zie https://bike.shimano.com/nl-NL/product/ ... 400-9.html
of rechtstreeks naar de PDF op de Shimano site https://si.shimano.com/pdfs/dm/DM-RBCS001-02-DUT.pdf
Bedankt.
Nog even goed gekeken, maar het zit precies zo in elkaar als op die dealer handleiding staat aangegeven.

Probleem zal dan toch in de combinatie met de derailleur zitten zoals door Shimano aangegeven. Jammer, dan schakel ik wel even door naar het 8ste tandwiel en dan weer terug.

Even voor mijn lering. Wat is de internationale en genormeerde manier om een bepaalde tandkrans positie aan te geven, zonder dat met het onmogelijk acht te begrijpen wat ik bedoel?

Op mijn shifters correspndeerd 3 met het 3e tandwiel, gezien vanaf de grootste. Net als in mijn auto, waar de 3e versnelling, de op 2 na lichste is.

BartNL
Forum-lid
Berichten: 526
Lid geworden op: 22 jun 2014 13:01

BartNL 25 sep 2020 23:56

Hornet schreef: 25 sep 2020 22:55 Probleem zal dan toch in de combinatie met de derailleur zitten zoals door Shimano aangegeven. Jammer, dan schakel ik wel even door naar het 8ste tandwiel en dan weer terug.
ja dat denk ik ook, had ik daarnet overheen gelezen. Wel bijzonder dat niet alle 9 speed cassettes werken maar ik ben dan ook niet zo thuis in de MTB lijn / Alivio lijn van Shimano. Verbazingwekkend dat een 9 speed cassette dan op zo'n punt als bij jou niet goed schakelt.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 28 sep 2020 13:52

Hornet schreef: 25 sep 2020 22:55

1-Even voor mijn lering. Wat is de internationale en genormeerde manier om een bepaalde tandkrans positie aan te geven, zonder dat met het onmogelijk acht te begrijpen wat ik bedoel?

2-Op mijn shifters correspndeerT 3 met het 3e tandwiel, gezien vanaf de grootste. Net als in mijn auto, waar de 3e versnelling, de op 2 na lichTste is.
1-Is er niet, dus gewoon de kransjes noemen.
2-Dat doet absoluut niets terzake, een aut0versnellingsbak werkt heel anders.
Overigens geven de meeste shifters niets aan, dus daar hebben we niets aan..
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Plaats reactie