Ik daarentegen verzin niks, maar maak uit plaatjens op dat deze pen wel degelijk een alu kop heeft.Spykerracing90 schreef: ↑10 aug 2020 14:47 CUT
Deze zadelpen heeft volgens mij weinig te maken met wat dan ook van aluminium, ook de kop is full carbon.
Barst in zadelpen?
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Foto aanklikken, dan vergroot die alvast. Dan met vergrootglas klikken, zie je het nog groter. Ik zag het de eerste keer ook nietbuddo schreef: ↑10 aug 2020 15:21 Ik zie zo snel op deze foto's niet iets wat op een barst lijkt... maar misschien is het tijd voor een nieuwe bril?
Moet ik een horizontale of verticale barst zoeken? Of kan iemand met een pijl de vermeende barst aangeven?
Dan weet ik in ieder geval waar ik kijken moet...
Maar of dit goed blijft gaan? Kunt er gerust nog wel eens een keertje mee rijden in noodgevallen. Maar eigenlijk gewoon weggooien. Niks zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Niet doen, voor die paar centen is het geen l;lichamelijke schade waard.
Dogma F
Aha... nu zie ik het. Had niet door dat de foto's aan te klikken waren, bedankt voor de tip. Het is dus een horizontale scheur, althans, het vermoeden daarvan. Aangezien je al een nieuwe pen hebt, zou ik het er niet meer op wagen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1263
- Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
- Locatie: Enschede
Ik ben niet zo technisch onderlegt als Keezx, maar zie aan het soortgelijke exemplaar dat ik op mijn fiets heb, geen alu kop. Hij lijkt echt volledig carbon te zijn.
Geen risico nemen dus, weg dat ding.
Geen risico nemen dus, weg dat ding.
De crux kan hem in het woord lijkt zitten.... de zone met scheurvorming /barsten ziet er precies zo uit als alu bekleed met dun carbon om de indruk te geven van full carbon.
Hard knijpen in dat gebied gaat al iets zeggen over al dan geen structurele schade, geeft het niet mee , dan is het dik in orde en zeker wat risico waard.
Disclaimer: ik ben nog van de generatie die niet bij alles meteen roept: geen risico (op Duitse forums is dat ook heel prominent)
Hard knijpen in dat gebied gaat al iets zeggen over al dan geen structurele schade, geeft het niet mee , dan is het dik in orde en zeker wat risico waard.
Disclaimer: ik ben nog van de generatie die niet bij alles meteen roept: geen risico (op Duitse forums is dat ook heel prominent)
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Zadelpen weegt 180 - 190 gram ( net gevonden ). Zal dus zeker volledig carbon zijn. En bij zo’n lichtgewicht zadelpen zou ik geen risico nemen.
Laatst gewijzigd door rene op 11 aug 2020 12:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Wees een vent, geef gewoon toe dat je fout zat en een potentieel gevaarlijk advies gaf.Keezx schreef: ↑10 aug 2020 21:31De crux kan hem in het woord lijkt zitten.... de zone met scheurvorming /barsten ziet er precies zo uit als alu bekleed met dun carbon om de indruk te geven van full carbon.
Hard knijpen in dat gebied gaat al iets zeggen over al dan geen structurele schade, geeft het niet mee , dan is het dik in orde en zeker wat risico waard.
Disclaimer: ik ben nog van de generatie die niet bij alles meteen roept: geen risico (op Duitse forums is dat ook heel prominent)
Vorsprung durch Pedantik
Hallo, we hebben het wel over Keezx... die heeft het nooit voudtalien schreef: ↑11 aug 2020 12:08Wees een vent, geef gewoon toe dat je fout zat en een potentieel gevaarlijk advies gaf.Keezx schreef: ↑10 aug 2020 21:31De crux kan hem in het woord lijkt zitten.... de zone met scheurvorming /barsten ziet er precies zo uit als alu bekleed met dun carbon om de indruk te geven van full carbon.
Hard knijpen in dat gebied gaat al iets zeggen over al dan geen structurele schade, geeft het niet mee , dan is het dik in orde en zeker wat risico waard.
Disclaimer: ik ben nog van de generatie die niet bij alles meteen roept: geen risico (op Duitse forums is dat ook heel prominent)
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless