Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Nieuwe fiets met problemen

Rvlonline
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 mar 2019 21:17

Rvlonline 11 jul 2020 23:57

Hi allen,

Ik zit al redelijk wat jaren op de wielrenfiets en heb inmiddels mijn derde aangeschaft, een pinarello met carbon wielen. Nu ga ik binnenkort voor een beurt die de dealer aanbiedt bij de verkoop. Een aantal punten heb ik geconstateerd en zou graag jullie mening meekrijgen aangezien ik niet zo technisch ben.

1) als ik klim ontstaat er bij de twee lichtste verzetten een onregelmatig tikkend geluid. Wellicht is dit afstelling, iemand een idee?

2) als ik de fiets optil valt het stuur sterk naar links. Is dit een probleem? Ik heb dit nog nooit eerder gezien.

3) het achterwiel komt relatief snel stil te staan als ik de achterkant optil en laat uitdraaien. Zelfs na een afdaling, waar de remmen van de remschijf dus helemaal los zijn, lijkt het achterwiel relatief snel te stoppen vergeleken met andere fietsen. Het is niet heel erg maar valt wel op. Is dit een probleem, waar kan dit aan liggen?

Ik hoor het graag.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27562
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 12 jul 2020 07:52

1. Kan echt van alles zijn, is vanaf een afstand niet te beoordelen. Normaal is het niet.

2. Dat kan normaal zijn, kan ook zijn dat het stuur niet helemaal netjes uitgelijnd staat (niet in het midden).

3. Even de remklauw uitlijnen, is tamelijk simpel en kan je zelf.

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4358
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 12 jul 2020 07:56

1 is hierboven al beantwoord

2 kan heel goed aan de uitlijning van de kabels liggen. Heeft mijn fiets ook met interne kabels, tijdens het fietsen nergens last van.

3 kan aan het soort lagers liggen, hoeft niets te betekenen

Plaats reactie