Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Hambini.com

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27566
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 04 jul 2020 06:13

Ik vind hem wel vermakelijk, maar hij valt wel erg veel in herhaling en zijn filmpjes duren ook wel erg lang.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5111
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 04 jul 2020 09:16

Ik haak altijd af/ga skippen in de filmpjes en mis soms de conclusie. (die je eigenlijk al weet, anders maakt hij geen filmpje)

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 04 jul 2020 09:52

Ik ben fan, maar je moet niet alles te letterlijk nemen wat hij zegt. Hij ventileert zijn mening volledig vanuit een engineering perspectief, maar een BB is maar één van de tientallen onderdelen/aspecten van een fiets.

Een heel merk afserveren of met de grond gelijk maken omdat een BB niet perfect rond is of omdat de levensduur van een lager van een tientje geen 500u maar 150u is, dan doe je heel veel merken tekort. Carbon frames zijn doorgaans flink overgeproduceerd zodat een klein luchtbelletje nauwelijks gevolgen heeft. Hetzelfde geldt voor die dimples van Zipp, het is marketing BS, maar je wielen worden er niet minder van en het ziet er wel geinig uit. Technisch gezien is het niet perfect, maar functioneel hoeft het niet het einde van de wereld te betekenen (bijv. de Cannondale was hij bijna nadere inspectie en buiten het BB30 systeem positief verrast over). Niet iedereen streeft perfectie of prijs-kwaliteit na, al wordt ik wel gek van de marketingclaims die er aanvast gehangen worden (o.a. Ceramic Speed).

Qua vermaak gewoon een 8/10. Bakje popcorn erbij en ik vind het leuker dan een aflevering van een nietszeggende serie op Netflix. Hij toont in ieder geval aan dat de fietsenindustrie verre van zo professioneel is als iedereen denkt (en de prijskaartjes doen vermoeden); het is gewoon een kostenbesparende trail en error in de fabriek, i.p.v. een uitgekiemd design/productieproces/kwaliteitscontrole.

Ps. Zijn BB doet het overigens perfect in mijn Cervelo frame, net als de service/ondersteuning die je erbij krijgt. In het afgelopen jaar zijn de prijzen wel een keer over de kop gegaan.

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 04 jul 2020 09:55

Ik denk dat ypuh het mooi samengevat heeft.
Mijn Engelse vocabulaire is wel uitgebreid door zijn video's 😜😂

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 05 jul 2020 09:19

Hambini is de nog iets (=veel) ordinairdere versie van Scotty Kilmer (irritantie stem, 50 jaar ervaring en alles op autogebied is bagger als het niet uit Japan komt).
Beide zijn karikaturen van zichzelf maar weten doorgaans prima waarover ze praten (Scotty dan over auto's) al begint de verpakking de bootschap wel te overstijgen.
Scotty toont aan dat het ook zonder vloeken kan en is een stuk vermakelijker om naar te kijken (zolang je de boodschap maar relativeert) is echter wel multimiljonair geworden met zijn filmpjes (en dat zonder enige vorm van sponsoring) dus kennelijk is er een groot publiek voor.

cyclinggeorgian
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 jun 2020 13:51

cyclinggeorgian 06 jul 2020 14:47

Mij als kijker heeft hij zeker kwijt. Zijn manier van presenteren spreek mij helemaal niet. "Goede punten" overwegen niet manier dat hij bericht overbrengt naar de kijker. Grote deel van zijn gesprek bestaat uit "chip shots" en onnodig vulgariteit. Presentatie methode van - ik ken het wel en rest zijn dom! spreek mij niet aan.
Alle zijn videos zijn heel erg kort samen te vatten in paar zinnen...overigens meningen die al gedeeld worden door alle fietsliefhebbers:
- grote bedrijven hebben hun QC niet altijd in het orde. En er is geen excuus dat ze dure producten op de markt brengen met dit soort fouten.
Ik vind dat er moet een "consumentenstem" bestaan die erg kritisch is richting industrie. En het mag zeer en zeer kritisch zijn zonder enkel "goed praten" van de fouten die grote bedrijven proberen onder het maatje te vegen. Maar beledigend hoef het zeker niet zijn. Kritisch, eisend en categorisch moet niet vervaard worden met vulgair en onbeschoft.

(excuus voor mijn zeker foutieve zinsbouw...ik kan me goed voorstellen dat bericht in dit geval ook zijn kracht/doel verliest)

Plaats reactie