Terug geprobeerd...
Geen succes. Ik heb echt het gevoel dat ik kan bleeden tot alle lucht eruit is. Maar toch kan ik geen druk opbouwen.
Eerst dit; de sram manier werkt niet bij campa. Die vraagt te duwen/zuigen op de spuit aan shifter en dat laat de campa oplossing niet toe. De aansluiting aan de spuit shifter is niet bestand tegen druk. Duw je op de spuit dan duw je olie weg bij de aansluiting spuit-shifter. De campa methode vraagt dat ook niet. De spuit aan shifter is eigenlijk een open reservoir.
Wat ik het gevoel heb nu; ik vul; ik sluit de spuiten af. Als ik de shifter induw is er geen echte drukopbouw en nooit weerstand... Op de linker shifter na even induwen kom je tot een punt dat je niet verder kan induwen. Dat gebeurt rechts gewoon niet.
Ik wat echte druk op het systeem brengen door de spuit aan de calliper in te duwen met de shifter afgesloten. Als ik dan rem hoor ik een zeker gesis aan de shifter. Ik kan niet duiden van waar het komt. Maar ik zie niet direct ergens olie lopen. Misschien is het ergens in het midden.
Als de shifter en/of leidingen lekken: zou ik dat moeten merken?
Walter
potenza disc remt niet na vullen en bleeden...
Als je de rem.inknijpt, zie je dan de zuigers of de blokken bewegen?
Als je de rem snel een aantal keren achter elkaar inkijkt, wordt het handel dan" harder"?
Voor dat je met remvloeistof gaat spelen effe proberen: rem intrekken, handel ingeknepen vastzetten( tiewrap, elastiek, touwtje) en het spul een half uurtje laten staan. Dan checken of het beter is.
Zo nee met remvloeistof aan de gang. Zo ja lekker gaan fietsen.
Succes
Als je de rem snel een aantal keren achter elkaar inkijkt, wordt het handel dan" harder"?
Voor dat je met remvloeistof gaat spelen effe proberen: rem intrekken, handel ingeknepen vastzetten( tiewrap, elastiek, touwtje) en het spul een half uurtje laten staan. Dan checken of het beter is.
Zo nee met remvloeistof aan de gang. Zo ja lekker gaan fietsen.
Succes
Ja; ttz de zuigers doen het hulpstuk in de caliper bewegen.
Als je zacht induwt; dan ja; dus snel zacht achter elkaar induwen geeft een gevoel van druk opbouw. Maar als je even doorduwt zit ik direct weer tegen het stuur.
Dat half uur is gestart (worden er rap 2; even iets anders te doen).
Het gesis kan nog steeds lucht zijn dat door de leiding of de overgang van shifter naar leiding “travelled”
Als je de rem bediend en druk opbouwd komt er compressie op de lucht die bij loslaten weer verdwijnt en het geluid veroorzaakt.
Heb je nu nergens op de overgangen van leiding naar shifter en bij de caliper op leiding lekkage?
En dan, ben niet geheel thuis is campa, maar bij Shimano kun je reach en fee stroke afstellen. Bij maximale free stroke loopt de rem ook tegen het stuur. Staat dat goed?
Als je de rem bediend en druk opbouwd komt er compressie op de lucht die bij loslaten weer verdwijnt en het geluid veroorzaakt.
Heb je nu nergens op de overgangen van leiding naar shifter en bij de caliper op leiding lekkage?
En dan, ben niet geheel thuis is campa, maar bij Shimano kun je reach en fee stroke afstellen. Bij maximale free stroke loopt de rem ook tegen het stuur. Staat dat goed?
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 15963
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
In het you tube filmpje van Campa kan je vanaf ongeveer 1:10 min zien dat je voor het bleeden de shifter helemaal "uit" moet draaien.
Heb je dat gedaan?
Na het bleeden zal je de Greef strike van de shifter terug moeten regelen.
Heb je dat gedaan?
Na het bleeden zal je de Greef strike van de shifter terug moeten regelen.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12661
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Dan zit het mogelijk in de klauw. Vergeet ook de t2300 niet. De klauw losmaken en tikken.
Er zit een kans in dat er lucht zit in een van je kanalen van de klauw, dat is heel irritant.
.
Je kan ook tijdens bladen de zuigers uitlaten komen weer terugduwen, als zo de lucht verdwijnt, dan daarna even goed bleeden voor de juiste stand van de zuigers.
Er zit een kans in dat er lucht zit in een van je kanalen van de klauw, dat is heel irritant.
.
Je kan ook tijdens bladen de zuigers uitlaten komen weer terugduwen, als zo de lucht verdwijnt, dan daarna even goed bleeden voor de juiste stand van de zuigers.
Uitdraaien helemaal gedaan; terug zetten moet natuurlijk niet (tenzij je dichterbij wilt natuurlijk). Aan jnstelling voor aangrijpmoment aangepast.
Maar ik versta dat het terugzetten niet noodzakelijk is voor goed remmen(heb ze eens helemaal ingedraaid, geen verschil en voorraan geen probleem...)
klauwen losmaken en tikken getest...;wasbeer2006 schreef: ↑26 jun 2020 21:29 Dan zit het mogelijk in de klauw. Vergeet ook de t2300 niet. De klauw losmaken en tikken.
Er zit een kans in dat er lucht zit in een van je kanalen van de klauw, dat is heel irritant.
.
Je kan ook tijdens bladen de zuigers uitlaten komen weer terugduwen, als zo de lucht verdwijnt, dan daarna even goed bleeden voor de juiste stand van de zuigers.
Zuigers uit laten komen... dat ik had ik dus net bedacht en getest; iets smaller tussen de zuigers gestopt; maar nu kwam een zuiger helemaal uit; een niet... en die uitkwam wilt niet terug. Morgen verder prutsen... ik sta op punt ze terug te sturen.. (wel even de zuiger nog op zijn plaats krijgen...).
Ik was al lang bij iemand langs geweest die echt ervaring heeft met hydraulische remmen. Ik vind ook altijd dat ik het moet snappen, moet proberen maar weet dat er ergens een ergenisgrens overschreden wordt en biedt dit meestal soelaas voor mijn gebrek aan daadwerkelijke sleutelervaring.. Bovendien kun je ook van zo iemand leren! Wat weerhoudt je daarvan ipv terugsturen? Kijk fietsen zoals wij dat doen is ook een materiaalsport, dus volg die weg deel ook met je LBS bijvoorbeeld, daar zijn er genoeg van.
De groeten
Wij hebben magura HS33 remmen op 1 van onze fietsen. Het is heel iets anders maar ga toch mijn opmerking maken. Wij hadden achter ook problemen om hem goed te vullen. Volgde alle instructies op. Maar nog geen of weinig druk. Wat wij gedaan hebben. Vullen zoals voorgeschreven. Daarna de kant van de remgreep dicht gezet. En aan de andere kant onder druk nog wat olie erin geprobeerd te spuiten. Onder druk ook die kant dicht zetten. En toen deed hij het wel goed.
Gr Roos