Cannondale Topstone balhoofdlagers vervangen
@Keezx : voor € 4,- heb je ze inderdaad niet , wel voor € 0,10.
https://nl.aliexpress.com/item/33000383 ... hweb201603_
Fabber. Het kan zijn dat je een ingeperste cup heb aan de onderzijde van je frame. Op je vork heb je dan een kroon ring waar het lager op draait. In het setje van Cannondale staat ook geen cup afgebeeld , enkel 2 lagers een compressie ring, een topcap en een plug om af te stellen.
Als je het lager links ziet https://www.cannondalespares.com/Cannon ... il/3-44770, heb je de binnenring - dan de lager kogeltjes, geseald en dan de buitenring. Is het zo bij jou dat de buitenring van het lager nog in de cup zit van het frame ? Jou onderste lager wat je afgebeeld heb mist de buitenring en seal zo op eerste oog.
Mocht je twijfelen dan zou ik gewoon een origineel setje kopen van Cannondale, kan er ook weinig fout gaan en heb je redelijk spul. Ik weet niet of je veel modder en of regen meepak, maar mijn Cane Creek en Ritchey WCS setjes gaan gemiddeld een jaar of 5 - 7 mee zonder kraken en of stroef draaien.
p.s. maatvoering is wel degelijk belangrijk. een goed passend lager heeft geen shims nodig of opvulringen. Ik heb voor mijn stalen fiets een goed degelijke set gekocht van Cane Creek IS Standaard 41 als ik het me goed herinner waarbij het toplager in verschillende hoogtes was te krijgen. Ik had dus geen extra vulringen of wat ook nodig en was direct goed af te stellen.
Hier nog wat leesvoer , met plaatjes voor je headset :
http://www.canecreek.com/wp-content/upl ... ctions.pdf
http://www.canecreek.com/wp-content/upl ... poster.pdf
https://nl.aliexpress.com/item/33000383 ... hweb201603_
Fabber. Het kan zijn dat je een ingeperste cup heb aan de onderzijde van je frame. Op je vork heb je dan een kroon ring waar het lager op draait. In het setje van Cannondale staat ook geen cup afgebeeld , enkel 2 lagers een compressie ring, een topcap en een plug om af te stellen.
Als je het lager links ziet https://www.cannondalespares.com/Cannon ... il/3-44770, heb je de binnenring - dan de lager kogeltjes, geseald en dan de buitenring. Is het zo bij jou dat de buitenring van het lager nog in de cup zit van het frame ? Jou onderste lager wat je afgebeeld heb mist de buitenring en seal zo op eerste oog.
Mocht je twijfelen dan zou ik gewoon een origineel setje kopen van Cannondale, kan er ook weinig fout gaan en heb je redelijk spul. Ik weet niet of je veel modder en of regen meepak, maar mijn Cane Creek en Ritchey WCS setjes gaan gemiddeld een jaar of 5 - 7 mee zonder kraken en of stroef draaien.
p.s. maatvoering is wel degelijk belangrijk. een goed passend lager heeft geen shims nodig of opvulringen. Ik heb voor mijn stalen fiets een goed degelijke set gekocht van Cane Creek IS Standaard 41 als ik het me goed herinner waarbij het toplager in verschillende hoogtes was te krijgen. Ik had dus geen extra vulringen of wat ook nodig en was direct goed af te stellen.
Hier nog wat leesvoer , met plaatjes voor je headset :
http://www.canecreek.com/wp-content/upl ... ctions.pdf
http://www.canecreek.com/wp-content/upl ... poster.pdf
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Dat denk ik ook.Jou onderste lager wat je afgebeeld heb mist de buitenring en seal zo op eerste oog.
Ik vraag me af hoe het komt dat zo lager op deze manier uit elkaar gehaald kan worden (dus binnenste gedeelte eruit en het buitenste gedeelte blijft zitten).
Hoe dan ook, vanavond eens kijken of ik de rest eruit krijg.
rene schreef: ↑16 jun 2020 14:24 CUT
Mocht je twijfelen dan zou ik gewoon een origineel setje kopen van Cannondale, kan er ook weinig fout gaan en heb je redelijk spul. Ik weet niet of je veel modder en of regen meepak, maar mijn Cane Creek en Ritchey WCS setjes gaan gemiddeld een jaar of 5 - 7 mee zonder kraken en of stroef draaien.
Ik zou niks kopen zonder te weten wat er nu eigenlijk in zit, een lager met losse kogelring of een cartridgelager.
Die setjes die je Google vindt zijn met 2 cartridge lagers...
Losse kogelringen zijn er inderdaad voor een paar stuivers......
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
wat ik trouwens niet begrijp is dat er in de fiets een lager lijkt te zitten die erin geperst is, terwijl er vervangings setjes zijn die 2 normale lagers bevatten.
Kan een fietsenmaker dat zelf gedaan hebben? Ik neem aan dat als zo'n fiets wordt afgeleverd de balhoofdlagers niet vervangen worden.
Kan een fietsenmaker dat zelf gedaan hebben? Ik neem aan dat als zo'n fiets wordt afgeleverd de balhoofdlagers niet vervangen worden.
Ik denk dat ten tusscher je verkeerd voorlicht.fabber schreef: ↑16 jun 2020 15:28 wat ik trouwens niet begrijp is dat er in de fiets een lager lijkt te zitten die erin geperst is, terwijl er vervangings setjes zijn die 2 normale lagers bevatten.
Kan een fietsenmaker dat zelf gedaan hebben? Ik neem aan dat als zo'n fiets wordt afgeleverd de balhoofdlagers niet vervangen worden.
Zoals ik al eerder vroeg, stuur eens een foto van de “cupconus”. Ook als het mogelijk is van bovenaf?
Ik blijf nog steeds van menig dat het een uit elkaar gevallen industrielager is
We zijn weer helemaal terug bij mijn eerste reactie.
K35098 is de originele lagerset voor de Topstone en de CAAD13.
Verkrijgbaar via bovenstaande linkjes van officiële Cannondale dealers.
Het is duidelijk dat één van de lagerschalen nog in het frame zit en met beleid verwijderd moet worden.
Zoals beloofd
https://drive.google.com/file/d/19NPavg ... sp=sharing = Balhoofd 1
https://drive.google.com/file/d/1JCYEdq ... sp=sharing = Balhoofd 2
https://drive.google.com/file/d/12rEli1 ... sp=sharing = Vork
https://drive.google.com/file/d/19NPavg ... sp=sharing = Balhoofd 1
https://drive.google.com/file/d/1JCYEdq ... sp=sharing = Balhoofd 2
https://drive.google.com/file/d/12rEli1 ... sp=sharing = Vork