Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Afstellen shifters GRX?

Gravelist
Forum-lid
Berichten: 1632
Lid geworden op: 25 apr 2004 13:03

Gravelist 08 mei 2020 11:14

nijkie schreef: 08 mei 2020 09:22 Zit er in de rem klauw geen versteller?ik heb trp mechanisch (heel anders dat weet ik )maar daar zit een ovaal nokje in de klauw waarmee je dus de slag verstelt van de hendel.
Nee, zoals mechanische calipers afstellen is, werkt op hydraulische niet.
Je moet het doen met de free stroke. En als dat ontbreekt heb je pech.
Of en dat is tegen de regels, kun je het systeem “overvullen” dan druk je de pistons iets verder naar buiten door niet met een bleedblock te ontluchten, en zit er iets minder ruimte tussen blok en schijf.
Maar hierdoor ook meer olie dan gebruikelijk in systeem.
Als je dan ooit weer nieuwe blokken gaat steken en je bent vergeten dat het systeem overvuld is, en je drukt de pistons weer compleet terug kun je overdruk creëren en heb je kans op lekkage.
Dit was vroeger een veelgebruikte hack, toen het afstellen van hydraulische remmen nog niet heel prettig met inbusjes te regelen was. In principe niet doen dus. (Voor eigen risico)

Gebruikersavatar
RRon
Forum-lid
Berichten: 446
Lid geworden op: 12 okt 2011 20:06

Gebruikersavatar RRon 08 mei 2020 15:38

Thanks allen... ik heb 810 shifters en daarmee zou het moeten lukken volgens die manual..... maar dat schroefje kan ik echt niet vinden.
Heb nu de reach iets versteld en dat lijkt voldoende. Heb ook een ontluchtingsset besteld, niet zozeer om te over bleeden maar gewoon om eens te ontluchten en kijken wat er dan gebeurd.
Ik heb 1x11speed dus links is genoeg ruimte maar rechts niet echt.

Gravelist
Forum-lid
Berichten: 1632
Lid geworden op: 25 apr 2004 13:03

Gravelist 08 mei 2020 16:31

RRon schreef: 08 mei 2020 15:38 Thanks allen... ik heb 810 shifters en daarmee zou het moeten lukken volgens die manual..... maar dat schroefje kan ik echt niet vinden.
Heb nu de reach iets versteld en dat lijkt voldoende. Heb ook een ontluchtingsset besteld, niet zozeer om te over bleeden maar gewoon om eens te ontluchten en kijken wat er dan gebeurd.
Ik heb 1x11speed. dus links is genoeg ruimte maar rechts niet echt
Dat schroefje moet er zijn, anders heb je toch echt rx600 shifters.

Wat bedoel je met, “ dus links is genoeg ruimte maar rechts niet echt”??

Gebruikersavatar
RRon
Forum-lid
Berichten: 446
Lid geworden op: 12 okt 2011 20:06

Gebruikersavatar RRon 08 mei 2020 18:17

t2300 schreef: 08 mei 2020 16:31
RRon schreef: 08 mei 2020 15:38 Thanks allen... ik heb 810 shifters en daarmee zou het moeten lukken volgens die manual..... maar dat schroefje kan ik echt niet vinden.
Heb nu de reach iets versteld en dat lijkt voldoende. Heb ook een ontluchtingsset besteld, niet zozeer om te over bleeden maar gewoon om eens te ontluchten en kijken wat er dan gebeurd.
Ik heb 1x11speed. dus links is genoeg ruimte maar rechts niet echt
Dat schroefje moet er zijn, anders heb je toch echt rx600 shifters.

Wat bedoel je met, “ dus links is genoeg ruimte maar rechts niet echt”??
Er staat toch echt bl-rx810 op.
Ik heb alleen rechts een shifter, links zit alleen de rem en die is minder grof waardoor ik daar meer ruimte heb.

Plaats reactie