Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Beginner zoekt schoonmaak artikelen

Fietskanon
Forum-lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 24 jul 2017 19:15

Fietskanon 11 jan 2020 14:04

Aangezien mijn Canyon eraan zit te komen ben ik nu opzoek naar wat artikelen om alles schoon en draaiende te houden.

Nu zie ik bij futurum shop deze set staan:
https://www.futurumshop.nl/muc-off-ulti ... kket.phtml

Is met alles wat in deze set zit voldoende?
De reviews geven prima verhalen, maar is dit ook zo, of zeggen jullie ga voor aantal andere spullen/merken??

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 11 jan 2020 14:26

Ik doe het al jaren met een emmertje warm water met dreft en een vaatdoek. Ook heb ik wat borstels van bouwmarkten, action enz. Zo een duur pakket is echt niet nodig.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 11 jan 2020 14:56

Water en zeep. Afwasborstel en een vaatdoek

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27528
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 11 jan 2020 15:22

Dasty van de Wibra, werkt veel beter dan dure Muc-off producten. 1:1 verdunnen met water.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 11 jan 2020 15:37

Dasty is prima als ontvetter, maar met lak is het toch oppassen geblazen.....
Mijn vrouw moest zo nodig onze eettafel (erfstuk van m'n moeder) eens lekker schoonmaken, met als resultaat kale plekken over het halve oppervlak, die kan ik gaan schuren en opnieuw lakken...
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1750
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 11 jan 2020 15:42

Gewoon autoshampoo gebruiken. Op de verpakkingen van morgan blue bike wash staat er zelfs letterlijk dat het ook voor de auto kan gebruikt worden.

Fietskanon
Forum-lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 24 jul 2017 19:15