Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Fiets fixen: Problemen shiften naar grootste voorblad & remmen ver weg

Nommert
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 dec 2019 11:19

Nommert 04 dec 2019 19:08

Bedankt voor alle reacties. Ik ga een compact stuur en een stuurpen van 60mm kopen. De remkabels en de derailleurkabels ga ik voor de zekerheid vervangen omdat de fiets toch wel lang stil heeft gestaan. De huidige stuurpen was inderdaad erg lang, 100+ mm als ik het goed gemeten heb. Ik heb de afstand aangepast aan de hand van de ''ellenboog-stuur regel''. Morgen uitproberen, het zal inderdaad nog een beetje uitproberen zijn verwacht ik.

@Walter Bedankt voor je tip, ik had het buitenste schroefje inderdaad te strak aangedraaid. Hij schakelt nu wel iets gemakkelijker, maar nog wel iets te zwaar

@klimmer Bij een interval kan ik vaak harder fietsen dan het middenblad toelaat, maar ik rijd op dit moment inderdaad bijna altijd op het middenblad

@Buddo helaass, Groningen is 2 uur rijden vanuit brabant. Wel aardig van je!

peytr
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 mei 2014 21:33

peytr 05 dec 2019 22:39

Ik heb ook een tijdje lastig naar grootste blad geschakeld en juist ook bij een triple. Bij mij kwam dat omdat de derailleur te laag zat. Dus even losmaken en 1 of 2 mm omhoog schuiven zou kunnen helpen. Wel even onthouden wat je doet zodat je weer pijnloos terug kunt. En bij succes controleren of je granny blade nog te bereiken is, want dat zit precies weer het laagste.

Vanzelfsprekend eerst je eindbegrenzingen goed instellen maar daar keek je al naar volgens mij.

Grt!

Peter

Nommert
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 dec 2019 11:19

Nommert 06 dec 2019 13:07

peytr schreef: 05 dec 2019 22:39 Ik heb ook een tijdje lastig naar grootste blad geschakeld en juist ook bij een triple. Bij mij kwam dat omdat de derailleur te laag zat. Dus even losmaken en 1 of 2 mm omhoog schuiven zou kunnen helpen. Wel even onthouden wat je doet zodat je weer pijnloos terug kunt. En bij succes controleren of je granny blade nog te bereiken is, want dat zit precies weer het laagste.

Vanzelfsprekend eerst je eindbegrenzingen goed instellen maar daar keek je al naar volgens mij.

Grt!

Peter
Dat zou inderdaad goed kunnen wat jij zegt. ik heb de voorderailleur in het begin verplaatst omdat deze scheef zat. Ik ga het proberen en ik laat het weten. Dankjewel!

Plaats reactie