Of misschien eens met een stomp voorwerp langs een kant naast de scheur het frame indrukken als de beschadiging kunt induwen (bewegen) mag je er zeker van zijn dat het een scheur is en dat is ook wat ik denk
PS Ik had de foto's na het wegkrabben van de lak niet gezien (overgekeken)vandaar mijn nutteloze reactie.
kras of barst?
ja, klopt. Zat stiekem al te kijken. Is gelukkig mijn winterfiets, heb hem al 10 jaar. De zomerfiets staat nu binnen op de trainer. Heb in oktober een nieuwere mtb gekocht, dus ik heb ook nog mijjn oude 26-er staan. Daar wil ik iets gravel-streetracer achtigs van maken. Kortom, fietsen (en inspiratie) genoegwasbeer2006 schreef: ↑03 dec 2019 19:56 Een alu frame is vrij goedkoop 100 a 200 euro, dat zou je ook nog kunnen overwegen en de boel overzetten.
Ik denk dat dit zeker op de trainer vrij snel helemaal scheurt.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12640
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Als pekel fiets gebruik ik ook een oude MTB, lees van november tm eind februari.
Dat is inmiddels al een 29 en voldoet prima op de weg.
Enige wat ik doen is een band met beperkt profiel, ala schwalbe racing ray, prielli hard terrain. Dan is ie wat mij betreft gravel/streetproef! Liefst nog een vaste vork, maar gezien het een lefty is loopt dat in de papieren en vind ik dat zonde voor de pekelfiets.
Dat is inmiddels al een 29 en voldoet prima op de weg.
Enige wat ik doen is een band met beperkt profiel, ala schwalbe racing ray, prielli hard terrain. Dan is ie wat mij betreft gravel/streetproef! Liefst nog een vaste vork, maar gezien het een lefty is loopt dat in de papieren en vind ik dat zonde voor de pekelfiets.
Je zou een lakstift kunnen proberen (auto-onderdelenwinkel). De juist kleur vinden is vaak lastig, of je moet het nummer ergens kunnen vinden.
Je zal het wel blijven zien zien, maar minder dan nu.
prj