Nee, dat is geknoei wat het "probleem"niet oplost
Om verder te komen stel ik het volgende voor:
-Crankset demonteren
-Linker crank op de as zetten en de inbusbout aandraaien tot hij niet verder gaat, geen kracht erop , gewoon losjes draaien.
=Meet met een schuifmaat de aftand crank-borst as (tot het 24 mm gedeelte dus
Is dat minder dan 11,5 mm , dan zou er geen laterale speling mogen zijn, want er is geen blokkering om het lager in te klemmen, de binnenste loopring is namelijk 11,5 mm breed.
Sram red crank speling: Opgelost
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12661
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Mis je niet toevallig het binnenste van een van de 22mm ringen in het linker lager, bij bv c bear zijn dit twee ringen. Bij originele sram lagers maar 1 dacht ik, dus dan kan het niet.
@keezx
Goede tip. Ik ga morgen dit doen
@Wasbeer
Bedoel je de afdichting ringen, die over de nerven gaan?
Goede tip. Ik ga morgen dit doen
@Wasbeer
Bedoel je de afdichting ringen, die over de nerven gaan?
- Bijlagen
-
- Screenshot_20190918_220416.jpg (26.01 KiB) 737 keer bekeken
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12661
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Nee
In het verhaal wat Keezx aangeeft klem je de crank dmv de constructie op het lager aan de non drive side, links dus. Die klem je in omdat de as daar 2mm dunner is. Je sluit het lager op.
Ik de sram lagers die ik heb bekeken zit daar 1 ring in. Bij andere merken GXP lagers word vaak deze reductie berijk door twee ringetjes. bv Hope. Zie de link. Als 1 van de twee er niet inzit klem je de crank dus niet in en dus heb je speling.
https://www.chainreactioncycles.com/hop ... -prod26899
Die Hope adapters zijn bedoeld voor niet-SRAM 24 mm lagers van diverse merken , met name Shimano, maar die heeft Einstein niet begrijp ik uit het verhaal,
Daar moet je er zeker niet 1 van weglaten......
Daar moet je er zeker niet 1 van weglaten......
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
zojuist een artikel gevonden met de volgende info
For SRAM the following rule applies: 68mm bottom brackets need one spacer left and right, 73mm bottom brackets don’t need any spacers.
https://enduro-mtb.com/en/how-to-replac ... m-bracket/
For SRAM the following rule applies: 68mm bottom brackets need one spacer left and right, 73mm bottom brackets don’t need any spacers.
https://enduro-mtb.com/en/how-to-replac ... m-bracket/
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
Er is heel wat gedoe om dit onderwerp als ik hier en daar google
Zie hier het zelfde probleem
https://forum.bikeradar.com/viewtopic.php?t=13063741
Zie hier het zelfde probleem
https://forum.bikeradar.com/viewtopic.php?t=13063741
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
Nee, dat is niet hetzelfde probleem.
De vragensteller vraagt zich alleen af of tie spacers moet gebruiken.....hij heeft geen speling.
Dat er spacers voorgeschreven zijn bij een MTB crank (lange as) op een wegframe (smal bracket) is om de kettinglijn enigzins correct te krijgen en om de hele set te centreren.
Niet om speling op te heffen.
De vragensteller vraagt zich alleen af of tie spacers moet gebruiken.....hij heeft geen speling.
Dat er spacers voorgeschreven zijn bij een MTB crank (lange as) op een wegframe (smal bracket) is om de kettinglijn enigzins correct te krijgen en om de hele set te centreren.
Niet om speling op te heffen.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12661
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Sowieso wel over BB,s
Er zijn nu zoveel standaarden, aslengtes en lagers dat het voor elke fiets uitzoeken is.
Nu sram weer met DUB, waarom 28.9mm Was 30 echt zo,n probleem...……….
Er zijn nu zoveel standaarden, aslengtes en lagers dat het voor elke fiets uitzoeken is.
Nu sram weer met DUB, waarom 28.9mm Was 30 echt zo,n probleem...……….
Dit filmpje vond ik op Youtube. Deze man heeft de zelfde oplossing gevonden als ik,
Of het hoort is een tweede.
Ik ga vandaag even langs de fm, V Herwerden voor advies. Ik ben benieuwd wat ze daar zeggen.
https://mail.google.com/mail/u/0/?tab=r ... rojector=1
Of het hoort is een tweede.
Ik ga vandaag even langs de fm, V Herwerden voor advies. Ik ben benieuwd wat ze daar zeggen.
https://mail.google.com/mail/u/0/?tab=r ... rojector=1
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein