Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Remmen blijven piepen (alles geprobeerd )

hagi
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 12 aug 2009 20:45

hagi 13 sep 2019 09:56

Kun je met je fiets niet terug naar dealer .
Dat deze het maar uitzoekt mag verwachten dat een dure disc fiets niet piept.
Als het de tarmac disc is moet dit toch onder garantie te verhelpen zijn.

feddesman
Forum-lid
Berichten: 993
Lid geworden op: 25 mei 2011 10:56

feddesman 13 sep 2019 10:00

hagi schreef: 13 sep 2019 09:56 Kun je met je fiets niet terug naar dealer .
Dat deze het maar uitzoekt mag verwachten dat een dure disc fiets niet piept.
Als het de tarmac disc is moet dit toch onder garantie te verhelpen zijn.
Nee het is de specialized sirrus uit 2005
Specialized Diverge Axs

Pihc
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 16 mei 2017 21:58

Pihc 13 sep 2019 12:50

Wat ik me nog wel steeds afvraag: Hoe kan het dat lichte sporen van remolie op de achterkant van de pads (t.p.v. het contact met de pistons) de remzijde van de pads cq. rotor kunnen beinvloeden?
Bijlagen
pad_fr10.jpg

Gebruikersavatar
Rubik
Forum-lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 30 mar 2018 17:58
Locatie: Heerenveen

Gebruikersavatar Rubik 13 sep 2019 19:55

Omdat de meeste bijgeluiden niet door het contact tussen remblok en remschijf komen, maar door frictie op het contactvlak tussen de achterkant van remblok en zuiger.
Vandaar eerder in dit topic al mijn advies om een dun laagje kopervet tussen achterkant remblok en zuiger aan te brengen, dit voorkomt gepiep. Bij een motorfiets is het principe identiek, je gebruikt een anti-piep plaatje (ja, echt) achter de remblok om frictie met de zuiger te voorkomen. Een likje kopervet verlaagt de frictie ook bij een motor nog meer, oftewel minder bijgeluiden.

Wel vind ik het vreemd dat je een afdruk van remvloeistof hebt. Dit lijkt me niet correct. Kopervet zal in dit geval dus mogelijk ook niet goed werken, vanwege de (kleine) lekkage.

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2240
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 13 sep 2019 20:22

Je zuigers zijn nat, dat geeft problemen. Vermoedelijk seals die niet functioneren of krassen op de zuigers.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

Gebruikersavatar
Arjan
Forum-lid
Berichten: 770
Lid geworden op: 09 apr 2004 19:55

Gebruikersavatar Arjan 08 nov 2019 23:05

Mijn volgende fiets zal ongetwijfeld schijfremmen krijgen maar dit herrie en piep probleem is een van de redenen dat ik nog altijd niets nieuws heb besteld. Maar nu heeft men mij als Campa rijder al een paar keer proberen gerust te stellen door te beweren dat Campa schijfremmen veel minder last hebben van herrie en piepen. Zijn er mensen die daar zinnige ervaringen mee hebben?

Plaats reactie